LG Electronics Polska: Oferujemy kompleksowe rozwiązania i szeroki wachlarz możliwości

2023-03-14 | 08:00

Firma LG Electronics Polska to wiodąca marka, oferująca szerokie spektrum technologii służących do cyfrowego wyświetlania obrazu, mających również zastosowanie dla każdego z obszarów działalności w obrębie nieruchomości handlowych, czy sklepów detalicznych. Realizując wdrożenia dla popularnych brandów w różnych sektorach, firma LG Electronics Polska od początku do końca prowadzi Klienta w zakresie doboru właściwych rozwiązań zarówno od strony funkcjonalnej, jak i technicznej. Dobromir Maconko, Vertical Sales Manager w LG Electronics Polska Sp. z o.o., posiadający ponad 20-letnie doświadczenie z zakresu doradztwa w tematyce nowoczesnych rozwiązań IT i AV, opowiada o specyfice oferowanych przez firmę produktów i korzyściach wynikających z ich wdrożenia w sektorze handlu i nieruchomości handlowych.


Firma LG Electronics Polska oferuje zaawansowane rozwiązania LG Signage, wspierające komunikację z klientami w obrębie nieruchomości handlowych i sklepów detalicznych. Jakie produkty dokładnie Państwo oferujecie?

Nasze portfolio rozwiązań, szczególnie dla wymienionych branż, jest bardzo szerokie i możliwe dzięki oferowanym przez nas technologiom. Od lat LG Electronics specjalizuje się w cyfrowych nośnikach obrazu, nie tylko dla odbiorców rynku konsumenckiego – na którym mamy ugruntowana pozycję i jesteśmy rozpoznawalni jako wiodąca marka – ale także w szeroko rozumianym B2B. To właśnie dla odbiorców biznesowych stworzony został LG Business Solutions, a w nim LG Information Display jako podmiot dedykowany do tworzenia i dostarczania technologii wyświetlania obrazu. LGE ID specjalizuje się w tym sektorze technologicznym, a świadczy o tym fakt wciąż przeważającego udziału produkcji własnej paneli LCD oraz OLED i dynamiczne jego powiększanie w technologiach LED.

Czym różnią się między sobą poszczególne wyświetlacze i gdzie mogą zostać użyte?

Oferowane przez nas cyfrowe nośniki obrazu maja zastosowanie dla każdego z obszarów działalności w obrębie nieruchomości handlowych i sklepów detalicznych. W ramach części wspólnych mamy do czynienia ze strefami okalającymi galerię, tj. alejki i ścieżki do wejść, fasada budynku, parkingi (także podziemne), i w tym zakresie LGE ID proponuje przystosowane do pracy w warunkach tzw. (z ang.) outdoor, wyświetlacze wysokiej jasności o formatach 49”, 55”, 75” , które mogą stanowić element informacyjno-reklamowy jako „słup ogłoszeniowy”, mogą być elementem nowoczesnych ładowarek do samochodów elektrycznych, czy też wypełniać witryny sklepowe, szczególnie te skierowane na bezpośrednie działanie światła słonecznego. Korzystając z rozwiązań technologii LED, jest możliwość instalacji ogromnych rozmiarów ekranów na fasadzie budynku, a efekt obrazu dzięki zastosowanej technologii, np.instalacji ekranów pod kątem 90 stopni bez widocznego łączenia może wręcz oszałamiać.

A jeśli chodzi o wnętrza galerii handlowych i salonów sprzedaży?…

Tutaj nasza oferta wygląda jeszcze bardziej okazale. Począwszy od ekranów dotykowych służących do obsługi interaktywnych infokiosków, czy wszelkiego rodzaju cyfrowych map obiektu w którym klient się znajduje, poprzez wyświetlacze dedykowane dla części wspólnych, które służą głównie do reklam i informacji, w podobny sposób wykorzystywane są wielkoformatowe ekrany LED, zdobywające coraz większą popularność także wewnątrz dużych obiektów handlowych, czy też, np. stref za kasami w sklepach.

Które z oferowanych wyświetlaczy najbardziej przyciągają uwagę odbiorców i dlaczego? Co stanowi klucz do zwrócenia uwagi konsumentów na przekaz informacyjny, szczególnie w dobie intensywnego tempa życia i mnogości bodźców informacyjnych?

Od wielu lat panuje poniekąd słuszne przekonanie, że jakość wyświetlanych treści decyduje o zainteresowaniu odbiorcy, myślę jednak, że od pewnego czasu także rodzaj nośnika i jego innowacyjna forma jest magnesem przyciągającym uwagę i budującym obszar wrażeń, które przenoszą do naszej pamięci główny przekaz. W dużych przestrzeniach największe wrażenie robią ekrany LED zainstalowane w niestandardowy sposób, np. walcowate czy wklęsłe. Przebojem na rynek weszły przezroczyste folie LED, które posiadamy w ofercie, a które można niemal bez ograniczeń wyklejać na przeszklonych powierzchniach (balustrady, fasady, windy, itp.). Finalnie uzyskujemy niesamowity efekt, który w połączeniu z dobrej jakości kontentem zapewni zwiększone zainteresowanie. W nieco mniejszym formacie podobne wrażenia dostarczają transparentne wyświetlacze OLED, które mogą stanowić część witryn czy półek sklepowych np. prezentujących biżuterię.

Czym Państwa oferta wyróżnia się od konkurencji w kontekście proponowanych rozwiązań i modelu współpracy biznesowej?

W kontekście oferowanych rozwiązań – bardzo szeroki zakres produkcji własnej najważniejszych komponentów wyświetlaczy, dzięki czemu zachowujemy pełną kontrolę jakościową. Chciałbym też podkreślić, że możemy się poszczycić najszerszym spektrum dostępnych technologii, z których klient może wybierać te jak najbardziej odpowiadające planowanemu zastosowaniu. Na co dzień współpracujemy nie tylko z partnerami handlowymi, ale mamy stały i bezpośredni kontakt z inwestorami. W naszej organizacji są osoby dedykowane do wsparcia klienta końcowego już od początku tworzonego projektu a w kompetencjach tych osób znajduje się doradztwo w zakresie doboru właściwych rozwiązań zarówno od strony funkcjonalnej jak i technicznej, koordynacja w doborze kompetentnego integratora do realizacji wdrożenia, monitoring procesu dostaw a w przypadku projektów o dużej wartości, znalezienie dogodnych metod finansowania.

Na które rodzaje produktów z omawianego przez Pana spektrum najczęściej decydują się odbiorcy w sektorze handlu i nieruchomości handlowych?

Najczęstszym wyborem są monitory Signage w zakresie przekątnych od 43” do 75”, choć rośnie także popularność ekranów coraz większej przekątnej – choćby niedawno wprowadzony model 110” 100UM5J, który jest dobrą alternatywą dla rozwiązań video wall. Chcę też zauważyć, że jako producent wyświetlaczy oferujemy profesjonalny system digital signage do zarządzania wyświetlaną treścią w sieci na nośnikach obrazu. Supersign CMS, bo taka jest nazwa tego oprogramowania, nie wymaga stosowania zewnętrznych playerów/komputerów, tylko korzysta z wbudowanej platformy WebOS, która występuje niemal we wszystkich monitorach LG, i zauważamy, że coraz więcej sieci handlowych wybiera to kompleksowe rozwiązanie.

Jakie wymagania stawiają przez Państwem Klienci, chcący realizować proces komunikacji z wykorzystaniem nośników cyfrowych?

Retail to na dzień dzisiejszy jedna z najbardziej wymagających branż, co wynika ze zmieniających się preferencji konsumentów i konieczności budowania wielokanałowego dotarcia z ofertą. Zmieniające się realia determinują powstawanie sklepów, gdzie na pólkach nie ma produktów, a wszędzie znajdziemy monitory interaktywne, czy tablet. Do tego wszystkiego zainstalowanych jest mnóstwo większych ekranów. W takim scenariuszu wyświetlacze stanowią ważny element wpływający na funkcjonowanie sklepu, stąd niezwykle ważna jest ich niezawodność, wysoka jakość wyświetlanego obrazu, a także inne parametry techniczne, pozwalające bez przeszkód integrować ze sobą różne nośniki, np. monitory interaktywne z video wall, tak by stanowiły jedno spójne rozwiązanie. LG jako lider rynku technologii daje gwarancję najwyższej jakości oferowanych rozwiązań.

Czy są jakieś minimalne wymagania związane ze sprzętem lub infrastrukturą, jakie powinien spełnić inwestor przed przystąpieniem do współpracy z Państwem? Czy macie Państwo jakieś wytyczne w tym zakresie?

Każde z wdrożeń jest inne pod względem wymagań i środowiska pracy. Do zbudowania w pełni funkcjonalnej, profesjonalnej sieci Digital Signage wystarczy dostęp do sieci internetowej – w zupełności wystarczy 3G. Rozwiązanie Supersign CMS dostępne w naszej ofercie wymaga jedynie, by od czasu do czasu pobrać z serwera zaktualizowane playlisty, co może się odbywać np. w nocy, bez zbytniego obciążania sieci.

Gdzie instalowane przez Państwa ekrany sprawdzają się najlepiej?

Z mojego jak i klientów doświadczenia wynika, że wszelkiego rodzaju ciągi komunikacyjne, skupiające duże przepływy osób są kluczowe w komunikacji globalnej, natomiast coraz większe znaczenie mają multimedia komunikowane np. z witryn sklepowych, stąd duży wzrost sprzedaży monitorów High Brightness, które są przystosowane do pracy w witrynie wystawionej na działanie naturalnego światła, gdzie wpływ mają takie czynniki jak, wysoka temperatura, czy duże nasłonecznienie. Ważny jest zatem dobór odpowiedniego wyświetlacza, zapewniającego bezpieczną, niezakłóconą pracę, a przy tym czytelny i wysokiej jakości obraz. Zadaniem takiego ekranu jest zwrócenie uwagi klientów na oferty dnia, czy promocje i w efekcie zaproszenie do sklepu.

Czy może Pan coś więcej powiedzieć o systemie zarządzania treścią?

Tak jak wspomniałem oferujemy kompleksowe rozwiązanie do zarządzania treścią czyli Supersign CMS. Aplikacja posiada zarówno edytor wyświetlanych treści, harmonogram playlist, jak i moduł zarządzania parametrami ekranów. Połączone ze sobą ekrany w sieci komunikują się z serwerem wyszukując jego adres IP. Monitory mogą być pogrupowane i w zależności od lokalizacji, czy też rodzaju wyświetlanego kontentu. Zainteresowany Klientom proponujemy możliwość skorzystania z opcji nieodpłatnego przetestowania tego narzędzia – udostępniamy 60-dniową pełną wersję systemu. Wielu klientów przekonuje się, że zarządzanie siecią ekranów może odbywać się w nieskomplikowany sposób, a intuicyjny interfejs przekonuje do siebie nawet mniej obytych z technologiami użytkowników.

Jakie trudności niesie ze sobą proces wdrożenia takiego systemu w obrębie galerii handlowej lub sieci sklepów?

Proces wdrożenia jest po stronie integratorów, i zapewne po zdefiniowaniu przez inwestora celów, najważniejszy jest dobór właściwej firmy wykonawczej, która przeprowadzi pełen audyt infrastruktury technicznej jak i doradzi w znalezieniu optymalnego scenariusza funkcjonowania systemu. My jako producent monitorów wypowiadamy się w zakresie dostępnych technologii wyświetlania obrazu i wspólnie z klientem i partnerem poszukujemy jak najbardziej optymalnego rozwiązania zarówno pod względem ekonomicznym jak i jakościowym.

Jaka powinna być optymalna liczba ekranów rozmieszczona w obrębie centrum handlowego lub sklepu? Od czego zależy efektywność w tym aspekcie?

Najlepszym scenariuszem jest, gdy inwestor już posiada wiedzę o tzw. „gorących” strefach przepływu klientów, wtedy instalacja monitorów w tych miejscach zapewnia „oglądalność”. Czasami jednak wyzwaniem stawianym przez inwestora jest przyciągnięcia klientów do określonych obszarów sklepu, czy galerii i jedną z kilku metod jest instalacja ekranów tak, by wyświetlana treść wzbudzała szczególne zainteresowanie, dzięki czemu można „regulować” ruch klientów. Skłaniałbym się jednak do konsultacji z doświadczonymi integratorami, którzy przeprowadzą przez cały proces, wykonają odpowiednie audyty, ankiety i badania, by na końcu zaproponować optymalne rozwiązanie.

Czy może Pan podać średni czas wdrożenia systemu LG Signage oraz przedział kosztów z nim związanych, jakie musi ponieść inwestor na etapie wdrożenia oraz dalszego utrzymania infrastruktury?

Trudno mi jest odpowiedzieć na takie pytanie, gdyż cały proces jest o wiele szerszy i obejmuje zakres nie związany bezpośrednio z monitorami czy systemem digital signage. Proszę pamiętać o infrastrukturze sieciowej, okablowaniu, elementach montażowych, koniecznym czasie do wdrożenia, szkoleniach, itp. Wpływ na cenę ma także wymagany pakiet serwisowy, czy usługi dodatkowe, np. przygotowywanie szaty graficznej, czy kontentu, oraz kilka jeszcze innych aspektów, o których najlepszą wiedzę posiadają firmy wdrożeniowe. Ze swojej strony mogę zapewnić, że oferta LG signage jest bardzo atrakcyjna także cenowo i mając na względzie stosunek poniesionych kosztów do otrzymanego pakietu, powoduje u wielu inwestorów zakończenie poszukiwania innych potencjalnie tańszych rozwiązań.

Jakie są najważniejsze funkcjonalności systemu LG Signage? Na jakie aspekty zwracacie Państwo uwagę we wstępnych rozmowach z potencjalnymi nabywcami?

Zawsze na początku staramy się dopytać o cele, jakie klient stawia przed inwestycją, a także jak sobie wyobraża funkcjonowanie nowego systemu w ramach własnej organizacji. Chcemy również wiedzieć z jaką infrastrukturą od strony technicznej musimy się zmierzyć. Muszę przyznać, że klienci najbardziej doceniają w naszych rozwiązaniach kompaktowość przy zachowaniu szerokiego wachlarza możliwości. Związane jest to choćby z wbudowaną w niemal wszystkich monitorach LG, platformą sprzętową System On Chip, opartą o system operacyjny LG WebOS, co powoduje brak konieczności dokładania dodatkowych playerów multimedialnych. Kolejnym aspektem jest wspomniane wcześniej oprogramowanie digital signage – LG Supersign CMS, które klient może dokupić w formie dożywotniej licencji bez konieczności opłat subskrypcyjnych. czy opłat związanych z aktualizacją i wsparciem technicznym.

W których galeriach handlowych lub sieciach sklepów detalicznych realizowali Państwo dotychczas wdrożenia systemów LG Signage?

Realizowaliśmy wdrożenia w Polsce, jak i poza granicami kraju, dla rozpoznawalnych brandów w sektorze retail, działających zarówno lokalnie w skali krajowej, jak i rozwijających się międzynarodowo.

Jakie efektywne przykłady zastosowań systemu LG Signage w handlu warto przywołać – które z nich przyniosły największe korzyści Państwa Klientom? Jakie cele udało się im osiągnąć? Czy mogą Państwo podać jakieś liczby?

Klienci, szczególnie z tego sektora nie chętnie chwalą się korzyściami, nie wspominając o podawaniu konkretnych liczb. Zapewne nie chcą odkrywać kart przed konkurencją. Ja mogę jedynie powiedzieć, że w sektorze Retail, odnotowujemy jeden z najbardziej dynamicznych wzrostów sprzedaży, a aktualnie prawdziwym przebojem stały się monitory wysokiej jasności do zastosowań w witrynach sklepowych – najwyraźniej klienci odczuwają dobrodziejstwo tego rozwiązania.

Czy Państwa systemy Digital Signage są kompatybilne z innymi systemami zarządzania sklepem? Czy istnieją opcje scalenia Państwa rozwiązań z analityką danych dla sklepu?

Bardzo ważne pytanie, bo z moich wcześniejszych odpowiedzi można by wysnuć błędne założenie, że jak już klient wybierze monitory LG Signage to jest zmuszony do zakupu oprogramowania LG, albo, że jeśli już stanie się jego nabywcą, to nie będzie mógł rozwijać lub integrować z oprogramowaniem firm trzecich. Otóż nie, Supersign CMS może pobierać dane z zewnętrznych baz danych, np. xls i automatycznie na ekranie wyświetlać w formie graficznej np. cenę, natychmiast po zmianie wartości w polu bazy danych. To nie wszystko, bo mamy już wiele instalacji, gdzie za pomocą Supersign CMS wyświetlamy dane z systemów kolejkowych, tak bardzo popularnych w placówkach handlowych i usługowych. Integracja jest nieskomplikowana i nie zajmuje dużo czasu integratorowi. Oczywiście, gdy klient korzysta już z innego oprogramowania i jest z niego zadowolony, ale chciałby wymienić wyświetlacze na LG, wtedy proponujemy integrację z naszą platformą systemową WebOS. Wymaga to wprawdzie kilku niezbędnych formalności i pracy dewelopera IT, ale w efekcie zwrot z inwestycji przychodzi bardzo szybko. Klient może również podpiąć zewnętrzny player poprzez dostępne złącza monitora, nie tracąc możliwości sterowania ekranami poprzez LAN. Przy tej okazji wspomnę, że można również wykorzystać dwukierunkową komunikację RS232, jaką posiadają monitory LG Signage, np. w integracji z bramkami RFID, systemami zliczającymi, czujnikami ruchu czy obecności w danej strefie. W efekcie w zależności od zdarzenia, automatycznie na ekranie wyświetli się pożądany kontent.

Jakie są najważniejsze trendy dotyczące rozwoju segmentu Digital Signage w najbliższej przyszłości? Jak wyobraża sobie Pan komunikację przyszłości – czy będzie tylko cyfrowa, odpowiednio zarządzana i w pełni spersonalizowana pod odbiorcę? O jakie prognozy można się pokusić?

Myślę, że jest kilka takich kierunków rozwoju i podzieliłbym je na dwa typy: krótkoterminowe i te w dalszej perspektywie. Z tych pierwszych na bliski plan wychodzi energooszczędność, to parametr na jaki szczególnie w ostatnim czasie zwracają uwagę klienci. Jako LG Electronics już od wielu lat podążamy w tym kierunku i zwracamy na to uwagę przy każdym typie produkowanego urządzenia. Nie inaczej jest w monitorach signage, np.: większość ekranów w naszej ofercie wyposażona jest w czujniki natężenia oświetlenia i odpowiednio reagują, ściemniając lub rozjaśniając obraz w zależności od panujących warunków oświetleniowych w otoczeniu monitora, co znacząco wpływa na oszczędność w zużyciu energii. Z kierunków wyznaczających rozwój branży DS, wskazał bym dążenie do wywołania u odbiorcy jak największego wrażenia, bo jak wskazałem wcześniej, emocje są bardzo dobrym nośnikiem przekazu informacji i LG ID buduje przestrzeń do ich podtrzymywania, choćby poprzez najwyższej jakości ekrany LED, w niestandardowych formatach lub ogromnych rozmiarach, w tym folie transparentne, tworzące efektowne hologramy treści multimedialnych. Dla wrażeń personalizowanych dostarczamy już teraz przezroczyste dotykowe monitory OLED i tylko wyobraźnia twórców kontentu ogranicza ich możliwości. Osobiście myślę, że przestrzeń w punktach handlu, czy usług będzie w coraz większym stopniu wypełniana cyfrową powierzchnią generującą wysokiej jakości obraz, który jednocześnie jest przyjazny dla odbiorców, co będzie umożliwiało jeszcze bardziej efektowną prezentację oferty, ale też będzie elementem nowoczesnej aranżacji wnętrza, którą bardzo dynamicznie będzie można zmienić, nie ponosząc dodatkowych kosztów, a jedynie zmieniając kontent.

Dziękujemy bardzo za rozmowę.
Również dziękuję.


Chcesz dowiedzieć się więcej o LG Information Display? Zapraszamy do kontaktu: information.display@lge.pl


 

Tagi: Digital Signage LG Electronics Polska Dobromir Maconko
Oceń artykuł:

Fot: LG Electronics Polska Źródło: LG Electronics Polska

LG Electronics Polska: Oferujemy kompleksowe rozwiązania i szeroki wachlarz możliwości

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.