Canappka to miejsce, gdzie uważa się, że jedzenie powinno opierać się na trzech aspektach: zdrowiu, świeżości i pysznym smaku. Na chwilę obecną marka dysponuje pięcioma lokalami, ale o kolejnych otwarciach i trwających z franczyzobiorcami rozmowami mówi Łukasz Borek, przedstawiciel sieci.
Nazwa Canappka sugeruje, że w Państwa lokalach można kupić przede wszystkim kanapki. Co składa się na ofertę sieci?
To prawda kanapki są naszą bazą, ale zdecydowanie nie tylko. W naszym menu można znaleźć wiele posiłków śniadaniowych i lunchowych. Od makaronów, zup, po jajecznice, owsiankę i kanapki na ciepło. Staramy się dostarczać naszym gościom wszystkie ich ulubione kombinacje. W menu znajduje się ponad 20 rodzajów starannie skomponowanych kanapek, w który można znaleźć całą gamę składników takich jak kurczak, łosoś, jajko czy domowy twarożek. Jednak wszystkie nasze produkty łączy jedno: tworzymy je ze świeżych i zdrowych składników. Konsekwentnie stawiamy na najwyższą jakość, a nasi klienci to doceniają.
Do kogo skierowana jest oferta sieci? Kto jest Państwa grupą docelową?
Nasi goście to przede wszystkim osoby pracujące w biurach, bankach i różnego rodzaju instytucjach. Chcą jeść zdrowo, ale nie mają czasu dbać o przygotowanie posiłku do pracy. Odwiedzają nas już przed godziną 8 rano by zaopatrzyć się w śniadanie. Później przychodzą na lunch lub kawę w przypadku spotkań biznesowych.
Kiedy powstała sieć i jak wyglądał jej rozwój?
Pierwsza Canappka powstała w Poznaniu. Tam też systematycznie się rozwijaliśmy i udoskonalaliśmy naszą ofertę. W 2012 roku otworzyliśmy swój pierwszy lokal we Wrocławiu. W tej chwili posiadamy pięć lokali: trzy w stolicy Wielkopolski i dwa we Wrocławiu.
Czy podjęto już jakieś konkretne decyzje odnośnie nowych otwarć? Czy można liczyć, że nowe powierzchnie pojawią się w poznańskich lub wrocławskich centrach handlowych?
Na chwilę obecną nie mogę zdradzić szczegółów. Na pewno planujemy kolejne otwarcie we Wrocławiu do końca tego roku. Czy będzie to lokalizacja w centrum handlowym na razie nie wiadomo. Z pewnością interesują nas centra handlowe, ale jedynie te, które są usytuowane w sąsiedztwie dworców kolejowych, a także okolicach dużej liczby biur i miejsc pracy.
Wyszli Państwo do nowych właścicieli z propozycją franczyzy, jak sprawdził się ten pomysł, czy są chętni?
Obecnie jesteśmy na etapie prowadzenia rozmów z osobami zainteresowanymi rozpoczęciem współpracy na terenie Gdańska i Warszawy. Po pół roku obecności na rynku system franczyzowy Canappka zaczyna przyciągać coraz więcej zapytań, co niewątpliwie cieszy.
Czym sugerują się Państwo przy wyborze lokalizacji Canappki?
Najważniejszym czynnikiem jest natężenie ruchu w okolicy już od wczesnych godzin porannych. Zależy nam na dobrej ekspozycji lokalu, bliskości biur i instytucji oraz przystanków komunikacji miejskiej i szkół. Optymalne miejsce to takie, w pobliżu którego można swobodnie znaleźć miejsce parkingowe w pobliżu lokalu.
Jak wygląda odwiedzalność w Canappce?
Lokale Canappka cieszą się stałym dużym zainteresowaniem klientów. W każdym mieście mamy stałą grupę gości, która odwiedza nas dosłownie każdego dnia oraz rosnące grupy osób, które odwiedzają nas, bo usłyszały dobrą opinię od znajomych lub trafiły na nasz lokal. Od września planujemy także wprowadzić nowości w menu, by jeszcze lepiej dopasować się do gustu naszych klientów. Cały czas przyglądamy się temu, co lubią, na co zwracają uwagę i w oparciu o to udoskonalamy naszą ofertę.
Czy próbują Państwo walczyć z co rusz powstającymi obiektami oferującymi dania typu fast food?
Specjalizujemy się w sprzedaży produktów zdrowych i świeżych, przygotowywanych z naturalnych składników, praktycznie cały nasz asortyment to produkty jednodniowe. Kanapki, które sprzedajemy mają kilkugodzinny termin ważności. Zawsze przygotowywane są tego samego dnia i sprzedawane w ciągu 4 godzin – takie są standardy przyjęte w naszych lokalach. Dlatego też nie obawiamy się konkurencji chicken barów i innych punktów tego typu z prostego powodu – my oferujemy produkty zupełnie innej jakości. Cały czas skutecznie wypełniamy niszę na rynku i zwiększamy liczbę klientów, którzy chcą się rozsmakować w zdrowych i świeżych produktach.
Czym wyróżniają się Państwo na tle konkurencji?
Nasze lokale otwieramy już o 7 rano, by być gotowymi na przyjęcie osób, które chcą zaopatrzyć się w śniadanie w drodze do pracy lub szkoły. Ofertę sieci Canappka opieramy na założeniu, że najważniejsza jest dla nas jakość. Wybieramy zawsze świeże i zdrowe produkty, współpracujemy z lokalnymi dostawcami i dbamy o jakość naszych potraw na każdym etapie ich przygotowywania. Naszą grupą docelową są osoby, które dbają o to, co kupują, zależy im na zdrowym trybie życia i jakości. Odwiedzają nasze lokale, bo wiedzą, że nie ma takiej drugiej oferty w kraju.
Tagi: