Marek Ziółkowski, Pawo: Rynek odzieży męskiej powoli się uniwersalizuje

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-06-18 | 08:00
Pabianicki producent eleganckiej odzieży męskiej, marka Pawo, który w tym roku obchodzi swoje 25. urodziny, rozpoczął właśnie rozwój przez franczyzę. Dotychczas, salony własne sieci lokalizowane były w 90% na terenie centrów i galerii handlowych, stanowiących ważne miejsce lokalizacji sklepów. O dalszych planach rozwoju, w tym m.in. ekspansji na rynki zagraniczne, mówi Marek Ziółkowski, dyrektor zarządzający Pawo.

W tym roku marka Pawo obchodzi swoje 25. urodziny. Jak mogą Państwo podsumować dotychczasową działalność?
Przez ostatnie lata konsekwentnie budowaliśmy sieć salonów własnych. Pracowaliśmy też nad możliwie najlepszą relacją jakości do ceny oraz doprowadziliśmy do perfekcji obsługę klienta. Dziś nasz model biznesowy odpowiedzialnie udostępniamy franczyzobiorcom, bowiem kolejnym krokiem naprzód w rozwoju Pawo ma być właśnie franczyza. Do ważnych wydarzeń w rozwoju naszej firmy zaliczyłbym również stworzenie marki damskiej Mon Amie!  
Czy zauważyli Państwo wzrost przychodów i odwiedzalności swoich salonów?
Zdecydowanie tak, ale to nie stało się  samo. Doprowadzamy do perfekcji obsługę klienta i podnosimy kompetencje pracowników. To przynosi wymierne efekty w postaci wzrostu popularności naszej marki w istniejących lokalizacjach.
Od kiedy proponują Państwo współpracę franczyzobiorcom i dlaczego zdecydowali się Państwo na tę formę współpracy?
Pierwszy sklep franczyzowy ruszył w kwietniu 2011 roku w Nowym Sączu. Dziś franczyzobiorca, który uruchomił ten salon prowadzi również sklep w Krakowie. Tak naprawdę, to franczyza znalazła nas, a nie my franczyzę, bowiem pierwsi partnerzy zgłosili się do nas sami. Wspólnie dopracowaliśmy model franczyzowy i jesteśmy gotowi, by udostępnić go kolejnym franczyzobiorcom.
Ile sklepów otworzyli Państwo w 2014 r., a ile powstanie jeszcze do końca tego roku?
 
Dziś nasza sieć liczy 22 salony własne i 5 franczyzowych. Jesteśmy na początku rozwoju sieci franczyzowej. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma potencjalnymi franczyzobiorcami. Na celowniku mamy kilkanaście miast w Polsce, ale to plan na kilkanaście najbliższych miesięcy. Planujemy również ekspansję zagraniczną, ale nie chcę jeszcze mówić o szczegółach.
A jakie miejsce w strategii rozwoju Państwa firmy zajmują centra i galerie handlowe?
Bardzo istotne. W galeriach i centrach handlowych mieści się 90% naszych sklepów. Dlatego uważnie obserwujemy ten rynek i staramy się wchodzić w najlepsze lokalizacje.
Jak ocenia Pan rozwój branży odzieży męskiej w Polsce?
Jednym z najciekawszych zjawisk na tym rynku jest delikatne zacieranie się sezonowości, co pozwala nam producentom na częstsze wprowadzanie nowości w ofertach. Odnoszę też wrażenie, że nasz rynek się uniwersalizuje, że coraz większą rolę zaczyna odgrywać model smart casual – zarówno w firmach, jak i instytucjach. A to daje wiele możliwości, po które sięgają coraz bardziej świadomi klienci. 

Tagi:
Oceń artykuł:

Marek Ziółkowski, Pawo: Rynek odzieży męskiej powoli się uniwersalizuje

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.