Moim zdaniem kluczowym elementem rozwiązań, które są dziś w stanie zwiększyć poziom sprzedaży jest edukacja, czyli to w jaki sposób zakupiony produkt np. oczyszczacz powietrza, filtr do wody, profesjonalny grill, sole do kąpieli, nagłośnienie do kina domowego, etc. mogą poprawić jakość życia - podkreśla Tomasz Wójcik, włąściciel agencji PsiaEdukacja.eu
Można do tego dążyć drogą elektroniczną - przez webinary, video w mediach społęcznościowych, filmy instruktażowe, itp. Osoby, które zakupią np. ogrodowe palenisko i otrzymają też dostęp do szkoleń on-line, bardziej docenią zakupiony produkt. Tym samym mogą pogłębiać swoją wiedzę, co niekiedy daje również możliwość zabłyśnięcia w gronie znajomych, których zaprosimy na niestandardowy posiłek.
Z kolei stacjonarnie można klientów zapraszać na prezentacje lub eventy, ale znacznie bardziej będziemy musieli skupiać się nad ich jakością, aby zachęcić potencjalnych odbiorców do zainwestowania swojego czasu i funduszy w dany produkt lub usługę. Takie spotkania muszą być prowadzone przez profesjonalistów z danej dziedziny. Eventy produktowe powinny odbywać się cyklicznie i z niemałą częstotliwością, a każde kolejne spotkanie powinno być lepsze od poprzedniego. Tylko doświadczenie wynikające z mnogości takich spotkań pozwoli prowadzącym dążyć do perfekcji, a tym samym rzetelnie wzbudzać zainteresowanie przyszłych nabywców.
Klienci oczekują dziś profesjonalizmu. Jeśli chcemy tylko kupić produkt, aby zaspokoić potrzebę, możemy to w łatwy sposób zrobić online. Niestety w moim odczuciu z powodu obecnej sytuacji gospodarczej nastąpi pogłębienie rozwarstwienia społecznego, pomiędzy mniej zamożnymi, a lepiej zarabiającymi. Zmniejszy się klasa średnia, która jest tak istotna dla gospodarki, bo to ona generuje główny obrót. Coraz więcej konsumentów zacznie zwracać uwagę na cenę, a druga grupa ludzi-zamożniejszych jeszcze bardziej będzie stawiała na jakość produktu, obsługę, funkcjonalność. W ostatnim półroczu z wiadomych względów zwiększyły się zakupy internetowe, co możemy zaobserwować między innymi zwiększoną ilością punktów odbioru przesyłek.
Postępująca cyfryzacja i nowe technologie zmobilizują handel tradycyjny do minimalizowania kosztów dostarczania podstawowych dóbr i zwiększenia dbałości o konsumentów z segmentu premium. Na całą sytuację patrzę bardzo optymistycznie, bo zmusza jedną i drugą stronę do refleksji, która mam nadzieję przyczyni się do zwiększonej satysfakcji kupujących, co z kolei spowoduje większe przywiązanie do marki. Dzięki cyfryzacji, sprzedający mogą w dość prosty i niekoniecznie bardzo kosztowny sposób komunikować się z klientami. Mobilizuje to do przemyślanych, rzetelnych i nienachalnych prób komunikacji z klientem w myśl zasady "mniej znaczy więcej".