Firma Fotojoker jest częścią koncernu CEWE, który o ekologie dba od dawna, żeby nie powiedzieć od zawsze. Wszystko z racji produktów, jakie wykonuje. Szczegóły przybliża Martyna Maćków, Retail Marketing Manager, Fotojoker Sp. z o.o.
Druk zdjęć, CEWE FOTOKSIĄŻEK czy obrazów na drewnie wymusza korzystanie z zasobów naturalnych ziemi, które z powodu powolnego i długotrwałego procesu odrastania są uznane za nieodnawialne. Dlatego CEWE, jako jedna z największych sieci fotograficznych w Europie, wytwarza swoje fotoprodukty w sposób neutralny dla klimatu. Chętnie wsparliśmy zakrojony na szeroką skalę projekt ochrony lasów w Kenii. Niweluje on emisję C02, która powstaje podczas produkcji fotograficznej i świadczenia powiązanych z nią usług. CEWE od wielu lat prowadziło prośrodowiskową strategię ochrony klimatu, stosując między innymi zasady zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej gospodarki leśnej w produkcji CEWE FOTOKSIĄŻEK. Ochrona kenijskich lasów to kolejny krok. Dzięki temu wszystkie produkty i usługi CEWE są wytwarzane w sposób obojętny dla klimatu, a my przyjmujemy pełną odpowiedzialność za ochronę środowiska.
Realizując założenia filozofii zero waste ograniczamy zużycie plastiku jak to tylko możliwe. Do pakowania naszych produktów wykorzystujemy głownie papier i kartonowe pudełka, a od zeszłego roku w sklepach CEWE FOTOJOKER nie używamy reklamówek z tworzyw sztucznych.
W branży, w której działa CEWE i FOTOJOKER, ważna jest świadomość producentów i wspieranie przez nich inicjatyw ekologicznych, bo tylko w taki sposób można zniwelować skutki prowadzonej działalności.
Osobiście lubię i cenię polską firmę, która produkuje środki do czyszczenia i pakuje je do szklanych słoików. Słyszałam też o osobach, które przychodzą do sklepów z woreczkami na owoce lub warzywa i nie pakują ich do jednorazowych plastikowych siateczek tylko do swoich opakowań wielokrotnego użytku. Uważam, że to świetny pomysł.