Nie czekamy na rozwój wydarzeń

2022-07-04 | 08:00

Ostatnich kilka lat było niezwykle trudnych nie tylko dla biznesu, ale także dla konsumentów. Zmęczeni pandemią i nakładanymi obostrzeniami klienci chcieli jak najszybszego powrotu do czasów sprzed 2019 roku. Pragnęli przerwać monotonię, znowu spotkać się z ludźmi i poczuć smak niestandardowych form spędzania czasu. Nie czekając na rozwój wydarzeń, marka Wyjątkowy Prezent postanowiła dostosować swoją strategię do dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej, o czym opowiada Jakub Matuszewski, CEO marki Wyjątkowy Prezent i współwłaściciel Emoti Group.


Jaka jest dziś pozycja rynkowa marki Wyjątkowy Prezent?

Od 15 lat jesteśmy liderem rynku prezentów w formie przeżyć w Polsce. Pozycję marki potwierdza zaufanie Klientów, którzy w zeszłym roku kupili u nas ponad 200 tys. prezentów. Nasze produkty oferujemy poprzez pięć kanałów sprzedaży, a prezenty z logo Wyjątkowy Prezent dostępne są w ponad 200 lokalizacjach w Polsce, w tym w 57 sklepach własnych, znajdujących się w galeriach handlowych. Obecnie intensyfikujemy rozwój dostępnych usług voucherowych w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Jakie działania podejmują Państwo, aby coraz silniej istnieć w świadomości konsumentów?

Aby zwiększać rozpoznawalność marki, inwestujemy w rozwój sieci sprzedaży w kanale sklepów własnych i sklepów partnerskich, ale również szukamy innowacyjnych sposobów dystrybucji, chociażby w postaci automatów do sprzedaży voucherów oraz innych, nowych sposobów promocji naszej marki. Wyjątkowy Prezent to nie tylko Polska – w ramach współtworzonej przez nas Emoti Group rozwijamy się w Litwie, Łotwie, Estonii oraz Finlandii. We wszystkich tych krajach jednym z kluczowych zadań jest promowanie voucherów na prezenty w formie przeżyć.

Jak oceniają Państwo zmiany preferencji konsumentów, szczególnie podyktowane aktualnymi trendami i sytuacją rynkową powodowaną do niedawna pandemią, a obecnie konfliktem zbrojnym za wschodnią granicą? Jakie przełożenie ma obecna sytuacja na Państwa branżę?

Oczywiście, agresja Rosji na Ukrainę miała chwilowy wpływ na nasze wyniki sprzedaży, ale ku naszemu zaskoczeniu, zaplanowane jeszcze przed wojną cele, zostały w marcu i w kwietniu zrealizowane z dużą nawiązką. Wpływ na to miało zaufanie Klientów, którzy ocenili pozytywnie nasze zaangażowanie w działania na rzecz Ukrainy, ale z pewnością jest to też efekt wielomiesięcznego “naoliwiania naszej maszyny e-commerce” oraz znoszenia przez rząd obostrzeń. Widzimy, że pandemia wzmocniła chęć realizowania przeżyć, a także kupowania ich dla siebie. Ludzie chcą poczuć się znowu normalnie, być wśród innych, korzystać z życia i spotykać się - tu doskonale wpasowujemy się z naszą ofertą prezentów idealnych na każdą okazję.

Jakiego typu prezenty oferowane przez Państwa markę cieszą się dziś największym zainteresowaniem? Do których z nich Polacy wracają najchętniej?

Od lat na topie w naszej sprzedaży są prezenty z kategorii oryginalnych przeżyć kulinarnych i szeroko rozumianego fine diningu. Jesteśmy dumni, że wydarzenia kulinarne, które sami wymyśliliśmy (tzw. marki własne) i które realizujemy we współpracy z naszymi Partnerami, znajdują tak wielkie uznanie. Listę otwiera legendarna “Kolacja w Ciemności”, którą realizujemy już w dziewięciu miastach Polski. Innymi przeżyciami z tej kategorii są “Podwodna Kolacja” oraz “Magiczna Kolacja”, czyli pokaz iluzji połączony ze znakomitym jedzeniem. Rosnącą popularnością i udziałem w sprzedaży cieszą się “Pakiety Przeżyć” - są to zestawy tematyczne, zawierające od kilkudziesięciu do kilkuset prezentów, z których obdarowani mogą zrealizować jedno wybrane przeżycie. Taka forma prezentu zapewnia dużą atrakcyjność produktu z uwagi na wiele dostępnych lokalizacji oraz wolność wyboru dla obdarowanego. Klienci szukają również u nas niezapomnianych i emocjonujących wrażeń, dlatego często o tej porze roku sprzedajemy przeżycia z większą dawką adrenaliny. Z listy topowych prezentów warto wymienić: “Skok ze spadochronem z 4000 metrów”, “Lot Balonem nad Krakowem” oraz “Poprowadź Ferrari Ulicami Miasta”.  

W jaki sposób pandemia Covid-19 wpłynęła na działalność marki Wyjątkowy Prezent? Co uległo zmianie w strategii działań firmy w okresie minionych dwóch lat?

Przede wszystkim, jako jedyni w naszej branży, wprowadziliśmy na początku pandemii możliwość zakupu voucherów z 3-letnim okresem ważności. To zapewniło spokój naszym Klientom. Ponadto, nie czekając na rozwój wypadków, postanowiliśmy inwestować – w dynamiczny rozwój oferty, w innowacyjne rozwiązania oraz jako Grupa – w nowe pomysły na biznes. W efekcie mamy ponad 7500 prezentów w ofercie, pierwszy samoobsługowy automat sprzedający vouchery na przeżycia i dynamicznie rosnący portal online z ofertami hotelowymi i pakietami pobytowymi - zachęcam do odwiedzenia emoti.pl. Myślę, że kluczem do wzrostu sprzedaży, jaki ostatnio obserwujemy, było wykorzystanie najtrudniejszego momentu, jaki wydarzył się w historii firmy - dwóch lat pandemii. W tym czasie wzmocniliśmy, już i tak bardzo silny zespół, o nowe osoby i rozpoczęliśmy nowe projekty. Jednocześnie utrzymaliśmy pozytywną atmosferę, niezbędną do osiągania ambitnych celów.

W jaki sposób układa się Państwu dziś współpraca z zarządcami centrów oraz galerii handlowych? Czy w Państwa ocenie klienci powrócili do obiektów handlowych po pandemii?

Od 2012 roku, czyli początku istnienia własnej sieci sprzedaży sklepów staramy się współpracować z naszymi partnerami tak, aby obie strony czuły szacunek, satysfakcję i miały poczucie wygranej. W twardych negocjacjach, czy w trakcie towarzyskiej rozmowy – zawsze w pierwszej kolejności stawiamy na relacje. Cieszy mnie, że podobnie myślą zarządcy centrów handlowych. Jest to jeden z powodów, dlaczego mogę się dumnie pochwalić z udanej współpracy z obiektami handlowymi w Polsce i Europie. Obserwujemy powrót odwiedzalności centrów handlowych do poziomu sprzed 2020 roku. Jest i dalej będzie grupa Klientów, ceniących sobie możliwość porozmawiania z profesjonalnym personelem sprzedaży, który doradzi w wyborze asortymentu. Dlatego Wyjątkowy Prezent dalej będzie stawiać na ludzi i rozwijać własną sieć sklepów stacjonarnych, w których zawsze spotkać można młodych, pełnych pasji Doradców ds. przeżyć.

Aktualnie coraz więcej firm stara się prowadzić biznes w sposób świadomy i zrównoważony. W jaki sposób Wyjątkowy Prezent angażuje się działania na rzecz środowiska i ochrony klimatu?

Pomysł biznesowy Wyjątkowego Prezentu oparty jest na strategii tworzenia wspólnej wartości. Nasi Klienci otrzymują nie tylko niezwykłe prezenty, ale także przeżycia i wspomnienia, które pozostają z nimi na długie lata. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy "eVouchery", czyli najbardziej ekologiczną formę obdarowywania bliskich.  Co roku, we współpracy z Climatecare, obliczamy, a następnie opłacamy swój ślad węglowy. Dzięki współpracy z Dotlenieni.org powstał "zielony produkt", czyli vouchery na sadzenie drzew przez wspomnianą organizację. Na codzień podejmujemy małe kroki, pozwalające być bardziej "eko". Mniejsze zużycie papieru, całkowite wyeliminowanie foliopaków z przesyłek, ekologiczny papier w komunikacji wewnętrznej, zachęcanie do ponownego wykorzystywania naszych pudełek (np. jako kocie legowiska) oraz segregacja odpadów.

W tym roku obchodzicie Państwo 15 lecie działalności marki. Jaki kierunek i cele wyznacza sobie Wyjątkowy Prezent na kolejne lata?

Niewątpliwe celem jest utrzymanie pozycji lidera a nawet zwiększenie udziału w rynku. Liczymy w kolejnych latach na bardzo dynamiczny rozwój sprzedaży w sieci własnej, w sieciach partnerskich i w kanale online. Będziemy uruchamiać komunikację marketingową w niewykorzystywanych kanałach i narzędziach, dążąc do sytuacji, by w sposób naturalny Polacy myśląc o prezentach lub przeżyciach, w pierwszej kolejności pamiętali o naszej marce. Chcemy to wszystko osiągać, będąc nowoczesną i innowacyjną firmą, dbającą o ludzi i zrównoważony rozwój.  

Gdzie i kiedy możemy spodziewać się nowych otwarć Państwa punktów sprzedaży?

Sprzedaż stacjonarna jest dla nas ważna, dlatego w tym roku zaplanowaliśmy minimum dwanaście nowych otwarć. Do tej pory udało się zrealizować siedem, w tym otwarcie naszego 50. sklepu. Przed nami jeszcze co najmniej pięć okazji do świętowania otwarć - także w największych miastach.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

 

Tagi: Jakub Matuszewski Wyjątkowy Prezent
Oceń artykuł:

Fot: Wyjątkowy Prezent Źródło: Wyjątkowy Prezent

Nie czekamy na rozwój wydarzeń

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.