Klienci klubów fitness to w 60-80 proc. Millenialsi, a dla nich podstawowym kanałami komunikacji są media cyfrowe i to najczęściej konsumowane w mobile’u. Według ostatnich raportów użytkownicy spędzają w Internecie średnio ok. 6 godzin dziennie. Nie sposób więc za tym nie nadążać i nie podporządkowywać komunikacji cyfrowej rewolucji - wyjaśnia Magdalena Rodak-Dębowska, Manager ds. Marketingu i PR, Zdrofit Sp. z o.o.
Zapisy na zajęcia i sprzedaż karnetów online, szybki kontakt z obsługą na czacie i w mediach społecznościowych – tego oczekują użytkownicy. W kwestii lojalizacji klienta, budowania społeczności wokół marki koncentrujemy się teraz na przygotowaniu nowej wersji naszej aplikacji mobilnej, którą chcemy w dużej mierze oprzeć na grywalizacji. Wierzymy, że to wpłynie na umacnianie relacji z naszymi użytkownikami również poza klubami. Na digital przeznaczamy ok. 40 proc. naszych wydatków marketingowych.
Jednak nie zapominamy o dostosowaniu komunikacji do różnych pokoleń i zachęceniu również starszych osób do regularnej aktywności fizycznej. Dużą rolę odgrywa tutaj nasza kampania „Postaw Zdro Przed Fit”, która została poprzedzona badaniami barier i obaw jakie mają Polacy przed uczęszczaniem do klubów fitness. W ramach akcji poprosiliśmy o wypowiedzi naszych klientów w różnym wieku, w tym 86-letniej klubowiczki. W materiałach video podzielili się tym, w jaki sposób ćwiczenia zmieniły komfort ich życia, zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychofizycznym. Wyciągając wnioski z badań zmieniliśmy również sposób naszej komunikacji, odchodząc w niej od promowania młodych, idealnych sylwetek i presji intensywnych treningów, które kojarzą się z popularnymi hasłami, takimi jak „Pot, krew i łzy” czy „Padłeś, powstań”.
Największym wyzwaniem stojącym przed marketerami jest personalizowanie oferty i komunikacji z jednej strony, a z drugiej prowadzenie działań zgodnie z wymogami RODO. Dlatego tak ważna jest transparentność, jeśli chodzi o wykorzystanie danych – tylko dzięki temu, można liczyć na zaufanie i otwartość ze strony użytkowników pod względem chęci dzielenia się tymi danymi, dzięki którym można realizować spersonalizowane działania.