NoVa Park jest marką pierwszego wyboru

2023-03-03 | 08:00

Doskonała lokaliazcja, ponad 32 tys. mkw. powierzchni handlowo-usługowej oraz pół miliona potencjalnych klientów w strefie zasięgu sprawiły, że gorzowskie centrum handlowe NoVa Park odwiedziło dotychczas ponad 40 mln klientów. Co jeszcze stanowi o wyjątkowości tego obiektu oraz jego pozycji rynkowej i jakie kluczowe działania miały miejsce w 2022 roku - odpowiada w rozmowie w z redakcją Magazynu Galerie Handlowe - Anna Szcześniak, Starsza Specjalistka ds. Marketingu CH NoVa Park.


Jakie otwarcia i zmiany najemców miały miejsce w Państwa obiekcie handlowym w 2022 roku?

2022 rok był dla nas rokiem owocnym. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nasza oferta handlowa wzbogaciła się o 12 nowych najemców, a 3 marki (Home&You, Świat GSM, Top Toys) zdecydowały się na relokacje na większe lokale. Dodatkowo, przedłużyliśmy 21 umów najmu. Wśród nowych najemców dominowały marki, które pojawiły się po raz pierwszy w Gorzowie. Kategoria modowa poszerzyła się o salony Monnari bags&accesories FEMESTAGE, Outhorn i Change Lingerie. Nasi Klienci mają również dostęp do bogatszej oferty gastronomicznej dzięki pojawieniu się Carrefour, kawiarni So Coffee, sklepu Kraina Serów oraz wyspy Górka i Kulka - lokalnej kawiarni, która cieszy się ogromną popularnością wśród mieszkańców Gorzowa i słynie z pysznych lodów naturalnych i donutów własnej produkcji. Kategoria „Akcesoria i dodatki” wzbogaciła się o markę Tous, z kolei „Zdrowie i uroda” – o drogerię Hebe i salon Fielmann. W NoVa Park zadebiutowały także znane i lubiane marki iSpot oraz Olimp Store. W tym momencie prowadzimy negocjacje z kolejnymi nowymi najemcami. Dążymy także do przedłużenia kolejnych umów obecnych najemców.

Które wydarzenia w działalności obiektu były kluczowe w 2022 roku? Co udało się osiągnąć?

W 2022 roku kluczowe dla nas były obchody 10-lecia otwarcia NoVa Park. Okrągła rocznica była dobrym powodem to świętowania wspólnie z najemcami i klientami. Z tej okazji zorganizowaliśmy specjalne wydarzenie, podczas którego nie zabrakło rabatów z okazji urodzin, upominków za dokonane zakupy w postaci voucherów do naszych kawiarni oraz ciasteczek urodzinowych. Akcję urodzinową wzbogacały także atrakcje dla najmłodszych – malowanie twarzy, słodkości ora urodzinowe prezenty. Istotnym elementem strategii marketingowej w 2022 roku była wprowadzenie programu kart podarunkowych NoVa Park. Długo wyczekiwane przez naszych Klientów, ale w końcu udało się je wdrożyć i to ze sporym sukcesem – słyszeliśmy pozytywne komentarze od najemców oraz Klientów, którzy chętnie kupują karty nie tylko w okresie przedświątecznym, ale na każdą możliwą okazję – urodziny, imieniny, czy dzień chłopaka. Warto również wspomnieć o nowych otwarciach, które zawsze przyciągają Klientów. Wychodzimy naprzeciw ich potrzebom i regularnie poszerzamy naszą ofertę w NoVa Park. Już od wielu lat jesteśmy idealną destynacją dla marek, które debiutują na gorzowskim czy lubuskim rynku. Pomimo niesprzyjających i dynamicznie zmieniających się warunków gospodarczych, rok 2022 okazał się być pełnym sukcesów pod względem nowych otwarć. W NoVa Park pojawiło się wiele nowych marek oraz najemców, którzy zdecydowali się na powrót – to wszystko świadczy o dużym potencjale największego w regionie centrum handlowego.

Co dziś wyróżnia Państwa obiekt na tle lokalnej konkurencji?

NoVa Park jest największym centrum handlowym w regionie o powierzchni całkowitej 32 400 mkw. oraz najczęściej odwiedzanym z blisko 500 000 potencjalnych klientów w strefie zasięgu. W ciągu ostatniej dekady nasze centrum odwiedziło ponad 40 milionów klientów, którzy nie tylko robili zakupy, ale także miło spędzali swój czas wolny. Ostatnie 10 lat pokazało, że NoVa Park jest marką pierwszego wyboru, przychodzi do głowy mieszkańców Gorzowa i okolic jako pierwsze podczas decyzji zakupowej. Dysponujemy najszerszą ofertą handlową w praktycznie w każdej kategorii (m.in. modowej, gastronomicznej i sportowej). Mocną stroną jest doskonała lokalizacja w pobliżu najpiękniejszego miejsca w Gorzowie – Bulwaru Nadwarciańskiego i mostu Staromiejskiego. Dodatkowy atut stanowią obecne i nowo otwierane sklepy w bezpośrednim sąsiedztwie NoVa Park, dzięki czemu tworzymy swojego rodzaju „shopping destination”. Do tego dochodzi jeszcze duży bezpłatny parking, program kart podarunkowych czy udogodnienia dla rodzin z dziećmi jak pokój maluszka, miejsca parkingowe dla rodzin z dziećmi i inne. NoVa Park idealnie wpasowuje się w część tkanki miejskiej dzięki otwartości i integracji z lokalną społecznością i lokalnymi firmami.

Jakiego typu aktywności obejmuje Wasz plan marketingowy? Na czym się skupiacie i co z tego przynosi najlepsze efekty?

Jeśli chodzi o akcje marketingowe, nasze podejście w tym zakresie jest elastyczne i dostosowywane do zmieniającej się  sytuacji i oczekiwań klientów. Współczesne centrum handlowe musi ciągle zaskakiwać, tak aby klienci chcieli spędzać w nim swój czas i regularnie do niego wracać. W obecnej sytuacji najlepiej sprawdzają się akcje prosprzedażowe, które nie tylko niosą za sobą realną korzyść dla klientów, ale także wspierają najemców poprzez wzmocnienie ich sprzedaży. Jesteśmy żywym organizmem będącym częścią tkanki miejskiej Gorzowa, dlatego regularnie prowadzimy także działania CSR skierowane do lokalnej społeczności, a także wspieramy lokalne przedsiębiorstwa i firmy, które często zapraszamy do włączenia się w nasze działania. Przykładem takich działań w 2022 roku był Międzynarodowy Dzień Artystów, gdzie wspólnie z artystami z naszego regionu pokazaliśmy, że w Gorzowie wiele się dzieje i sztuki nie trzeba szukać daleko. Inną ciekawą akcją były zorganizowane na terenie NoVa Park targi pracy i kariery. Podczas wydarzenia Klienci mieli okazję poznać lokalnych pracodawców i porozmawiać o własnym rozwoju, korzystając z bezpłatnych porad coacha zawodowego. W swoich działaniach propagujemy także ochronę środowiska, a motyw EKO przewija się nie tylko w stosowanych scenografiach eventowych, ale również w naszych inicjatywach. Chętnie angażujemy się w projekty ekologiczne – ostatnio byliśmy jednym z partnerów akcji „Wymień odpady na kulturalne wypady”. Jako rodzinne centrum handlowe, nie zapominamy o naszych najmłodszych klientach i akcjach skierowanych bezpośrednio do nich i łączymy naukę przez zabawę.

Jakie atrakcje Państwa Centrum Handlowe przygotowało dla klientów w okresie Bożonarodzeniowym?

W 2022 roku grudzień w NoVa Park przebiegał niezwykle intensywnie i był bogaty w liczne wydarzenia przygotowane zarówno dla młodszych, jak i starszych klientów centrum. Gwiazdkowe atrakcje rozpoczęliśmy od jarmarku świątecznego, który odbył się w dniach 1-3 grudnia. Jego druga edycja odbyła się w dniach 16-23 grudnia, a podczas obu wydarzeń, które zostały pozytywnie przyjęte przez naszych klientów, swoje produkty zaprezentowali lokalni rzemieślnicy. 1 grudnia wystartowaliśmy z kalendarzem adwentowym. Aż do 24 grudnia na profilu NoVa Park na Facebooku publikowaliśmy materiały z zagadkami, ciekawostkami i zadaniami do wykonania. 6 grudnia nie mogło zabraknąć Mikołaja, który częstował słodkościami naszych klientów i pozował do pamiątkowych zdjęć. Na początku grudnia zaprosiliśmy także lokalne przedszkola i szkoły podstawowe do udziału w konkursie na najpiękniej przystrojoną choinkę, którą później wybrali w głosowaniu nasi klienci. Każda placówka została nagrodzona upominkami, a 3 z największą liczbą głosów otrzymywały karty podarunkowe na zakupy w NoVa Park. Byliśmy również partnerem i sponsorem Świątecznej Masy Rowerowej, organizowanej przez Stowarzyszenie Rowerowy Gorzów. Oprócz tego nie zabrakło atrakcji skierowanych do dzieci. W programie były m.in. eko warsztaty z tworzenia ozdób świątecznych. czy też warsztaty robienia świątecznych mydełek z cynamonem i goździkami. Przed samym świętami klienci mogli również skorzystać z bezpłatnego pakowania prezentów za dokonane zakupy. W naszych działaniach nie zabrakło miejsca na akcje charytatywne i wspierające lokalne fundacje i stowarzyszenia – w świąteczne weekendy odbyły się kiermasze organizowane przez OTOZ Animals, Stowarzyszenie Pomocy Zwierzętom Azyl oraz Fundację Mam Marzenie. Przez okres przedświąteczny prowadziliśmy także zbiórkę karmy i innych potrzebnych produktów dla gorzowskiego schroniska Azorki.

Jakie doświadczenia zakupowe oferuje Państwa centrum handlowe klientom?

W przypadku sprzedaży stacjonarnej dużą rolę odgrywa poznanie preferencji klientów i znalezienie skutecznych sposobów na zdobycie ich uwagi i zaufania. Dla klienta przychodzącego do centrum handlowego istotne jest nie tylko samo dokonanie zakupu produktu czy usługi, ale również emocje i doznania zakupowe z tym związane, które za każdym razem powinny być pozytywne. Na wrażenia z wizyty w sklepie ma oczywiście wpływ wiele czynników – od odpowiedniej temperatury w lokalu, przez odpowiednią muzykę puszczaną w sklepie, po szczęśliwych i profesjonalnych sprzedawców. Warto zadbać o nie wszystkie. Od lat staramy się zapewnić klientom odpowiedni tenant mix i przyjemną przestrzeń do spędzania czasu wolnego.

W jaki sposób Państwa Centrum handlowe jest odpowiedzialne społecznie?

NoVa Park to nie tylko zakupy i możliwości ciekawego spędzenia czasu wolnego. NoVa Park stawia także na bycie dobrym sąsiadem i wspiera inicjatywy o charakterze CSR. Uczestniczymy w życiu lokalnej społeczności oraz współpracujemy z różnymi organizacjami z Gorzowa i regionu – od Urzędu Miasta, przez lokalne firmy i przedsiębiorstwa po organizacje charytatywne (np. WOŚP) i znane lokalne kluby sportowe (np. Stal Gorzów). W 2022 roku prowadziliśmy szereg działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Podjęliśmy współpracę m.in. ze Stowarzyszeniem Fizjosport i Szpitalem Wojewódzkim w Gorzowie organizując II edycję akcji profilaktycznej „Męskie Zdrowie”. Z kolei zawodnicy klubu żużlowego Stal Gorzów ubierali choinkę w NoVa Park w ozdoby, które przygotowały dzieci z lubuskich przedszkoli. W okresie przedświątecznym, podczas weekendowych akcji marketingowych, prowadziliśmy także zbiórkę potrzebnych rzeczy i karmy dla lokalnego schroniska dla psów Azorki. To tylko część z naszych inicjatyw, które udało się zrealizować w ostatnich miesiącach.

Jakiego typu inicjatywy proekologiczne były realizowane przez Państwa obiekt?

Inicjatywy proekologiczne zajmują istotne miejsce w strategii biznesowej i marketingowej NoVa Park, dlatego od początku działalności stawiamy na ekologię oraz zrównoważony rozwój. Jesteśmy obiektem przyjaznym środowisku, dlatego co roku, od 9 lat, poddajemy się ocenie zgodności z kryteriami BREEAM In-Use i za każdym razem pozytywnie przechodzi proces certyfikacji. Zdajemy sobie również sprawę, że tereny zielone odgrywają znaczącą rolę w miejskim ekosystemie, dlatego powierzchnia terenów zagospodarowanych zielenią wynosi około 7200 m2, co stanowi 17% całej powierzchni centrum handlowego. Posiadamy zewnętrzne patio z dużą bioróżnorodnością, które służy jako teren wypoczynkowy z miejscami do siedzenia. Na patio znajduje się także ogrodzone, owalne oczko wodne z fontanną oraz rybkami. Pełni ono funkcje zbiornika retencyjno-opadowego, a jednocześnie elementu dekoracyjnego. Co więcej, na drzewach zamontowaliśmy karmniki dla ptaków, a dla owadów przygotowaliśmy specjalne domki. Od kilku lat regularnie współpracujemy z WWF Polska, angażując się w akcję „Godzina dla Ziemi”, a także wspieramy lokalne projekty m.in. związane z obchodami „Dnia Ziemi” czy też organizowaną dla mieszkańców Gorzowa akcję „Wymień odpady na kulturalne wypady”. Zrównoważony rozwój to dziś działanie „must have” dla sektora handlu, dlatego regularnie przeprowadzamy działania informacyjne, edukacyjne i ekologiczne np. w formie warsztatów dla dzieci.
 
100% komercjalizacja i rosnąca frekwencja - jak obecnie zarządzać obiektem, aby osiągnąć ten cel?

Galerie handlowe zawsze będą interesującą destynacją dla konsumentów, nie tylko pod względem dokonywania zakupów, ale także jako miejsce spotkań, spędzania czasu wolnego i dostępności rozrywki. Obiekty posiadające szeroką ofertę handlową cieszą się dużym zainteresowaniem klientów i raczej w tej kwestii zbyt wiele się nie zmieni. Istotne natomiast jest ciągłe rozwijanie się centrów handlowych, oferowanie klientom wartości dodanej podczas obecności w galerii czy poszukiwanie nowych innowacyjnych rozwiązań ułatwiających m.in. dokonywanie zakupów czy spędzanie czasu wolnego w przestrzeni handlowej.

Jakie działania i zmiany szykują się w Państwa Centrum Handlowym w 2023 roku?

Cały czas trwająca na Ukrainie wojna i związany z nią napływ uchodźców do Polski, a także inflacja i rosnące ceny energii miały duży wpływ na rynek handlowy w Polsce w 2022 roku. A to wymusiło na nas podjęcie niezbędnych działań mających na celu zminimalizowanie wydatków związanych zarówno z energią elektryczną, jak i redukcją kosztów wspólnych. Rok 2023 będzie kontynuacją poszukiwania kolejnych rozwiązań mających na celu szukanie oszczędności, przy zachowaniu wypracowanej jakości oraz pozycji lidera regionu. Rynek handlowy jest bardzo blisko klienta, a przez to jest wrażliwy na zmiany jego zachowań i potrzeb. Dlatego jako lider na rynku lokalnym nadal będziemy koncentrować się na budowaniu pozytywnych relacji zarówno z klientami, jak i najemcami. Prowadzimy już kolejne negocjacje dotyczące wprowadzenia nowych marek do naszego centrum handlowego, jak i rozmowy z obecnymi najemcami w celu przedłużania umów na kolejny okres. Jeśli chodzi o działania marketingowe, w dalszym ciągu będziemy podejmować działania skutkujące tym, że nasi klienci będą chcieli spędzać u nas swój czas i regularnie wracać do NoVa Park. Planujemy nadal prowadzić działania we współpracy z lokalną społecznością oraz lokalnymi instytucjami. Nie zabranie działań CSR-owych, akcji pro sprzedażowych oraz eventów skierowanych do najmłodszego grona naszych klientów. Przed nami kolejne dekady i dalsze stawianie na rozwój obiektu. Chcemy w dalszym ciągu zapewniać najciekawszą ofertę handlową w regionie oraz organizować akcje marketingowe, które będą odpowiadać na potrzeby naszych klientów. W planach mamy także prace modernizacyjne i rozwojowe centrum handlowego.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

 

Tagi: Anna Szcześniak centra handlowe Nova Park Podsumowanie roku
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

NoVa Park jest marką pierwszego wyboru

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.