Jednym z moich celów w organizacji jest dbałość o to, by komunikacja VIVE Group była przemyślanym i skutecznym procesem. Obok działań inwestycyjnych oraz ekonomicznych to właśnie komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna jest kluczem do rozwoju organizacji. Efektywna komunikacja przyspiesza osiągnięcie zamierzonego celu. Dzięki niej uzyskujemy sprzężenie zwrotne pomiędzy pracownikami, pracownikami i kontrahentami, pracodawcą i pracownikiem. Potrzeb w tej mierze jest dużo - przyznaje Ewelina Rozpara, Manager ds. Komunikacji i Rzecznik Prasowy Grupy VIVE.
Nasz wybór zależny jest od potrzeb, jakie ma organizacja. Z jednej strony VIVE Group stawia więc na specjalistów wewnątrz firmy, którzy każdego dnia dbają o efektywność wykonywanych zadań, są strażnikami wizerunku firmy i konsekwentnie realizowanej strategii marki. Specjaliści zatrudnieni w firmie są bardziej zaangażowani, znają organizację, strategię firmy, umieją zastosować w krótkim czasie rozwiązania, które przynoszą efekty. Z drugiej strony, z uwagi na fakt, że VIVE Group to duża organizacja, swoje działania opieramy również na współpracy z agencjami wspierającymi niektóre z realizacji. Na współpracę zewnętrzną stawiam wtedy, gdy zasoby wewnętrzne są ograniczone lub zadania muszą być wykonane w odległej lokalizacji.
W dobie rozwoju technologii informacyjnych bezpośredni kontakt z agencją nie jest rzeczą niezbędną. Oczywiście w początkowych etapach rozmów i przy wyborze odpowiedniej agencji kontakt „face to face” jest dla mnie zasadny i ważny. Warto poznać ludzi, z którymi dane nam będzie współpracować, łatwiej o przekazanie pewnych informacji czy wskazówek pomocnych w późniejszej współpracy. W kolejnych etapach liczyć się będzie dla mnie przede wszystkim jakość wykonywanych usług, profesjonalizm, zaangażowanie, co odzwierciedlą wyniki, a efekty widać będzie w realizacjach. Większość zadań można egzekwować i weryfikować zdalnie.
Od właściwego wyboru agencji zależy powodzenie każdej kampanii opartej o ciekawe i wartościowe treści, dlatego na przeanalizowanie ofert każdorazowo poświęcam dużo czasu. Zwracam uwagę na kontaktowość, otwartość i szybką reakcję na zaistniałe sytuacje. To wpływa na skuteczność agencji.
Jakość usług agencji w dużej mierze zależy od jej kreatywności, dlatego stawiam na ciekawe rozwiązania i pomysły. We współpracy liczymy na wsparcie profesjonalistów i ekspertów w danej dziedzinie, którzy poprzez dobór odpowiednich środków wyrazu i wybór właściwych metod dotarcia do odbiorców pomogą organizacji osiągać założone wyniki. Jeśli już na początku współpracy firma zewnętrzna spełnia nasze oczekiwania, możemy liczyć na to, że w dłuższej perspektywie współpraca będzie udana.
Pracujemy z wieloma podmiotami i agencjami, które świadczą dla VIVE Group usługi w zakresie kompleksowej obsługi marki w kanałach social media, wspierają nas przy kampaniach otwarciowych kolejnych sklepów sieci VIVE Profit, kampaniach wizerunkowych czy rekrutacyjnych. O wyborze partnerów biznesowych, którzy obecnie z nami współpracują, decydowało wiele czynników: doświadczenie, profesjonalizm, konkurencyjna cena, sukcesy wcześniejszych realizacji, podejście do Klienta.
Ważnym aspektem, wpływającym na wybór danej agencji, jest również sprawdzenie, z jakimi Klientami współpracowała wcześniej i czy specjalizuje się w promocji firm z danej branży. W ten sposób możemy zweryfikować, jak firma radzi sobie w praktyce. Pomocne w tym zakresie jest zapoznanie się z portfolio danej agencji i tym samym sprawdzenie skuteczności jej działania. Istotne są również referencje i opinie związane ze świadczonymi przez agencję usługami, przy czym niewątpliwie najbardziej pomocne jest polecenie danego wykonawcy przez fachowców i renoma, jaką cieszy się agencja w gronie specjalistów.
Wieloletnie doświadczenie w komunikacji i marketingu, działania na rzecz spółek Grupy VIVE, tak różnych od siebie i mających różne potrzeby, kierowanie zespołem i współpraca z wieloma podmiotami i agencjami sprawiły, że dziś wiemy, że nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia, do zmiany czy udoskonalenia. Jedno jest jednak pewne. Na każdą współpracę z agencjami wpływa kilka czynników, które zaburzają pracę, przez co tracimy nasz cenny czas. Wśród nich to: brak terminowości, brak zaangażowania, brak samodzielności w wykonywaniu powierzonych zadań, ukryte koszty, trudności w komunikacji, brak kreatywności i powtarzalność.