Ogromną rolę w przyszłości odegra analityka

2021-12-16 | 09:00

Spoglądając na e-konsumenta przyszłości możemy śmiało stwierdzić, że będzie coraz bardziej wymagający. Zarówno pod względem oferowanych mu produktów, jak czasu potrzebnego do złożenia zamówienia, form płatności, szybkości wysyłki innym elementom doświadczenia podczas zamówienia - twierdzi Adrian Prędkiewicz, Marketing Manager w Selly.pl.

 

Wszyscy sprzedawcy, mając to na uwadze, znacznie zyskają na podejściu, w którym zaprojektują całe doświadczenie związane z procesem zamówienia, a następnie dopasują pod ten proces każdy element.

Wraz z rosnącym udziałem handlu e-commerce w Polsce, konsumenci są w coraz większym stopniu świadomi. Po-trafią swobodnie poruszać się po internecie w celu porównywania produktów, cen i przewag konkurencyjnych po-szczególnych firm. W związku z tym wygrają marki, które znajdą swoją niszę, a potem zaprojektują ofertę i marketing w taki sposób, by realnie i autentycznie odpowiedzieć na ich potrzeby. Warto zwrócić uwagę również na nasilający się trend telemarketingu i sprzedaży live (np. Na Facebooku).
Przede wszystkim na spójność i dokładność obranej strategii marketingowej, rozwoju firmy i produktowej, a także na budowaniu silnej marki w starannie określonej niszy. Duże znaczenie będzie zmiana podejścia na procesowe, które uwzględnia całe doświadczenie konkretnego typu użytkownika.

Coraz większa konkurencja wymaga na przedsiębiorcach w niemal każdej branży, by szukali nowych wyróżników. Dziś należy zwrócić uwagę na to, że już nie wystarczy podłączyć dużej hurtowni do sklepu internetowego w modelu Dropshipping, a następnie włączyć płatności w podstawowym sklepie, aby zbudować pozycję lidera w branży, wy-pracować zysk i rozwijać markę, wraz ze sklepem.

Rozmawiając ze sprzedawcami w Selly zawsze powtarzamy, że dropshipping może być doskonałym uzupełnieniem oferty o produkty zgodne ze strategią rozwoju lub na rozpoczęcie sprzedaży, lecz w dłuższej perspektywie warto bu-dować swoje zaplecze. Patrząc na obecne trendy, wydaje mi się, że z konkretnych porad, sprzedawcy powinni zwrócić uwagę m.in. na:

  • Dopasowanie działań marketingowych do użytkownika,
  • Świadome projektowanie drogi klienta (User Experience w sklepie internetowym i Unboxing Experience przy roz-pakowywaniu zamówienia),
  • Dokładna analityka i wyciąganie wniosków na podstawie danych,
  • Wdrożenie systemów poleceń i partnerstw,
  • Marketing wielokanałowy na każdym etapie lejka marketingowego,
  • Modele subskrybcji i tworzenie z pakietów z obecnych w sklepie produktów (cross-sellin i up-selling),
  • Wdrożenie rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i dbałości o ekologię.

W różną stronę może to iść. Należy zwrócić uwagę, że 10 lat to bardzo dużo czasu. Wystarczy spojrzeć, gdzie był handel internetowy w Polsce 10 lat temu. Gdybyśmy mieli określić kierunek, w który wyraźnie zmierzamy, z pewnością byłaby to większa potrzeba wielokanałowości działań i influencer marketingu. Sklepy staną się natomiast jeszcze prostsze i przejrzyste. Bez dużej ilości elementów.

Ogromną rolę w przyszłości odegra również analityka i sposób, w jaki sprzedawcy, w także reklamodawcy, będą mogli wykorzystywać wybrane dane użytkowników. Przy rosnącej świadomości dotyczącej technologii, reklamy będą musiały być coraz bardziej precyzyjne i w większym stopniu sprofilowane. A może to czas, w którym kolejny przełom technologiczny zmieni nasze podejście do zakupów w sposób, którego nie jesteśmy sobie w stanie obecnie wyobrazić? Dowiemy się z czasem.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Ecommerce Expert Adrian Prędkiewicz Selly.pl Dropshipping
Oceń artykuł:

Fot: Selly.pl Źródło: Selly.pl

Ogromną rolę w przyszłości odegra analityka

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.