Ostatni rok wiele nas nauczył

2021-05-10 | 09:00

Niezależnie od daty zakończenia kolejnej fali pandemii koronawirusa powrót do stabilnych warunków sprzedaży i odwiedzalności centrów handlowych będzie długotrwały. Agnieszka Pyzanowicz-Francke, Dyrektor Centrum Handlowego Turawa Park prognozuje, że klienci wrócą do sklepów stacjonarnych. Jest przekonana, że konsumenci chcą nadal doświadczać tego, co oferują zakupy realizowane w tradycyjny sposób. Wierzy, że będą oni wybierać miejsca, w których czują się pewnie i komfortowo. Zadaniem centrów handlowych jest zagwarantowanie warunków do bezpiecznych zakupów.


 

Trwa pandemia koronawirusa. Jak ten czas wpłynął na branżę?

Rok 2020 zapewne na zawsze zapadnie nam w pamięci. Ten czas przyniósł nieznane dotychczas wyzwania, ale też wiele nas nauczył. Wśród branż, które odczuły skutki pandemii koronawirusa, znalazły się także centra handlowe. Zamknięcie tego typu obiektów wpłynęło zarówno na wynajmujących, najemców, jak również większość firm współpracujących np. zajmujących się serwisami obiektów handlowych. Jak wskazuje w jednym z artykułów RMF24 branża do tej pory straciła 5,5 mld zł obrotów. Zdajemy sobie sprawę, że ponowne zamknięcie centrów handlowych w styczniu pogorszyło sytuację, prognozuje się, że wiosenne obostrzenia mogą spowodować realne zniknięcie z rynku wielu podmiotów.

A jak zmieniło się funkcjonowanie Centrum Handlowego Turawa Park?

Pomimo trudnej sytuacji, w której znaleźliśmy się jesteśmy otwarci na dialog z naszymi partnerami, którzy utracili część przychodów. Wspólne starania z działem leasingu BNP Paribas Real Estate pozwoliły na utrzymanie właściwych relacji z większością najemców centrum. Udało nam się wynegocjować oraz skoordynować przedłużenie umów najmu z ponad 90% najemców. Pomimo wyjątkowej, ze względu na pandemię koronawirusa, sytuacji na rynku galerii handlowych, w marcu na terenie centrum otwarte zostały dwa sklepy o łącznej powierzchni ponad 350 mkw. – Kakadu i Szachownica. Oczekujemy również na otwarcie sklepu Sinsay w lokalu o powierzchni ponad 1000 mkw. Umowa z najemcą została podpisana pod koniec ubiegłego roku. To świadczy o stabilności naszego centrum w tym bardzo niepewnym czasie. Ponadto, pozytywnym zaskoczeniem był stosunkowo szybki powrót klientów w okresie letnim i zanotowane w miesiącu sierpniu wzrosty frekwencji, co wskazuje, iż konsumenci ufają zabezpieczeniom stosowanym w obiektach handlowych.

Wracając do całej branży, z jakimi największymi wyzwaniami musiała się zmierzyć?

Myślę, że w tej kwesti warto szczególnie zwrócić uwagę na szereg utrudnień związanych z zarządzaniem obiektami handlowymi, optymalizacją kosztów funkcjonowania oraz planowaniem działań marketingowych pod presją czasu. Obostrzenia związane z reżimem sanitarnym, do których obiekty handlowe, budynki biurowe i centra logistyczne musiały się dostosować w ekspresowym tempie, wprowadzane były praktycznie z dnia na dzień. We wszystkich nieruchomościach zarządzanych przez BNP Paribas Real Estate wdrożono szereg rozwiązań umożliwiających natychmiastowe wprowadzanie zmian, które pozwoliły na dbałość o bezpieczeństwo klientów, najemców oraz kontrahentów. W zarządzanych przez nas obiektach wdrożyliśmy też odpowiednią komunikację z klientami, aby jak najlepiej przekazywać informacje o obowiązujących obostrzeniach, w sposób zrozumiały dla wszystkich. Podjęliśmy również szereg działań mających na celu odpowiednie zabezpieczenie powierzchni w naszych centrach.  Przez cały okres pandemii nie przerwaliśmy pozytywnej komunikacji BTC. Staramy się utrzymywać z naszymi klientami kontakt i zapewniać im ciekawe atrakcje. Z oczywistych względów część działań przenieśliśmy do digitalu. Wdrożyliśmy kampanię ZACHOWAJ ZDROWY DYSTANS, której celem było zachęcanie Opolan do dzielenia się doświadczeniami związanymi z pandemią, kontynuujemy projekt realizacji fotobloga LOOKBOOK OPOLSKI, prowadzimy liczne konkursy, udało nam się zrealizować sesję do kampanii wizerunkowej centrum, z udziałem naszych klientów. Stale dbamy o podnoszenie atrakcyjności naszego kontentu. Uważam, że centra handlowe doskonale poradziły sobie z wszystkim zaleceniami związanymi z reżimem sanitarnym. Jak wynika z licznych raportów, te miejsca nie stanowią ognisk rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Jakie inne działania zostały wdrożone w Centrum Handlowym Turawa Park?

W Centrum Handlowym Turawa Park wprowadziliśmy miejsca do dezynfekcji rąk, udostępniliśmy rękawiczki jednorazowe, obiekt jest cyklicznie dezynfekowany, dostosowaliśmy wszystkie systemy tak, aby zgodnie z rozporządzeniem rządu dbać o właściwą ilość klientów w obiekcie. Wszyscy pracownicy i serwisy współpracujące z centrum stosują się do zalecanych restrykcji przez cały czas.

Z licznych badań wynika, że klienci ograniczyli zakupy w centrach handlowych. Decyzje te podyktowane są przede wszystkim obawą o zdrowie. W jaki sposób Państwo zapewniacie odwiedzającym bezpieczeństwo?

Jak we wszystkich obiektach odwiedzalność przez klientów spadła ze względu na ograniczenia wprowadzane przez rząd. Paradoksalnie wartość koszyka zakupowego w sklepach, które mogą być otwarte, wzrosła – w szczytowym momencie nawet o kilkadziesiąt procent (w porównaniu ze styczniem 2020 r.) klienci wydają więc więcej, w dużo krótszym czasie. Bezpieczeństwo klientów przebywających na terenie centrum handlowego jest obecnie najważniejsze. Wszystkie wytyczne przygotowane dla tego typu obiektów są nam doskonale znane i muszą być obligatoryjnie spełnione, ponieważ nie ma tu miejsca na jakiekolwiek uchybienia. Najtrudniejsze jest jednak zadbanie o to, aby osoby odwiedzające centrum również przestrzegały obowiązujących zasad. Dlatego tak ważna jest właściwa komunikacja i edukacja. Pomocne w zrozumieniu specyfiki sytuacji są dodatkowe działania, jak wręczanie jednorazowych maseczek klientom, a nie tylko zwracanie uwagi na konieczność zasłania ust i nosa. Nasze centrum wszystkim klientom, którzy pojawią się w obiekcie z odsłoniętą twarzą oferuje darmowe jednorazowe maseczki, które pozyskiwane są od jednego z najemców - pracowni krawieckiej. Tak jak już wspomniałam, od początku zadbaliśmy też o odpowiednią komunikację wykorzystując do tego celu wszelkie nośniki w Centrum, by komunikaty były jasne i zrozumiałe. Oprócz wprowadzenia adekwatnej do sytuacji kampanii informacyjnej podjęliśmy decyzję o nie zmienianiu pozytywnego tonu komunikacji Centrum Handlowego Turawa Park. Na początku pandemii wdrożyliśmy projekt społeczny – Zachowaj Zdrowy Dystans – o którym już wspomniałam wcześniej. Zwracaliśmy uwagę na istotę pozytywnego myślenia. W dobie pandemii - nie jest to oczywiście proste, niemniej jednak bardzo pomocne każdemu z nas. Odpowiedzialność społeczna centrów handlowych oraz ich aktywne uczestniczenie w życiu mieszkańców regionu i tworzenie pozytywnych relacji odgrywa obecnie jeszcze większą rolę. Od początku pandemii nasze centrum angażowało się we wsparcie lokalnych placówek medycznych.

Jak zmieniły się relacje biznesowe: najemca - centrum handlowe? Jakich aktywności strony oczekują od siebie nawzajem? W jaki sposób wspomagają Państwo działalność najemców?

W tym trudnym momencie, kluczowy jest dialog z najemcami. Każda sytuacja wymaga indywidualnego podejścia i unikalnych rozwiązań, ponieważ każdy najemca, szczególnie lokalne firmy, mają różne potrzeby. Najemcy oczekują ze strony właścicieli i zarządców dużej wyrozumiałości w okresie pandemii i taka forma pomocy jest im oferowana. Zauważalny jest jednak brak zrozumienia dla właścicieli obiektów takich jak nasz, którzy ze względu na pandemię znaleźli się w równie trudnej sytuacji. Koszty utrzymania obiektów nie zmniejszają się ze względu na zamknięcie części lub większości sklepów, a stosowanie dodatkowych środków bezpieczeństwa związanego z ograniczaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa generuje dodatkowe wydatki. Staramy się być otwarci i szukamy rozwiązań dla każdej sytuacji, a wsparcie najemcom oferujemy wszędzie tam gdzie znajdziemy tylko taką możliwość. Przykładem jest angażowanie sklepów i punktów usługowych w aktywności marketingowe, jak np. organizacja warsztatów on-line we współpracy z lokalną pracownią florystki prowadzącą działalność na terenie Centrum Handlowego Turawa Park. Korzystamy też z doświadczeń innych obiektów zarządzanych przez BNP Paribas Real Estate. Takim przykładem jest portfel Home Park, w którym organizowane są webinary i warsztaty on-line dla najemców, podczas których mają oni możliwość prezentacji swojej oferty oraz promocji produktów. Na stronach internetowych i w Social Mediach publikowane są aktualne zmiany w sposobie funkcjonowania poszczególnych sklepów, np. praca zdalna, czy odbiór zamówień. To oznacza, iż dzielenie się doświadczeniami w ramach naszej grupy skutkuje większą ilością pomysłów i rozwiązań, które możemy zrealizować w zarządzanych przez nas nieruchomościach.

Co obecnie stanowi największe wyzwanie w Pani pracy?

Największe wyzwanie w pracy? Utrzymanie jak najlepszych relacji z najemcami centrum i pozyskiwanie nowych marek, aby urozmaicić ofertę centrum. Kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa naszym klientom, współpracownikom i pracownikom. Chcemy nadal rozwijać relacje z lokalną społecznością, to jest wpisane w naszą strategię TURAWA PARK - KAŻDY DZIEŃ DOBRY. Powyższe determinuje analizę nowych trendów zakupowych i oczekiwań naszych klientów oraz dostosowywanie naszych działań marketingowych do dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej. Mam na myśli tutaj intensyfikację działań marketingowych ukierunkowanych na aktywność on-line. Z całym zespołem pracującym w Centrum Handlowym Turawa Park chcemy stworzyć ciekawe i bezpieczne możliwości zakupowe naszym klientom.

Jednym z postulatów przedstawicieli branży jest zniesienie - choć czasowe - zakazu handlu w niedziele. Z jakim prawdopodobieństwem i ewentualnie kiedy w Państwa ocenie handlowe niedziele będą w stanie do nas wrócić?

Cała branża centrów handlowych postuluje, aby niedziele handlowe zostały przywrócone. Mamy nadzieję, że dojdzie do tego jak najszybciej.

Jak podkreśla PRCH, koszty wiosennego lockdownu, a teraz ponownego ograniczenia działalności w znacznym stopniu ponoszą właściciele obiektów handlowych. Jakiej pomocy / rozwiązań oczekiwaliby Państwo od rządu?

W pierwszej kolejności należałoby skupić się na tym, iż w chwili obecnej według informacji napływających m.in. od przedstawicieli rządu, centra handlowe nie są ogniskami rozprzestrzeniania się koronawirusa. Tego typu obiekty dbają o zapewnienie klientom bezpieczeństwa na najwyższym poziomie, natychmiastowo reagują na wszystkie zalecenia i ograniczenia. Klienci obecnie przyzwyczaili się także do stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w obiektach handlowych, a ich wizyty wiążą się zawsze z konkretnymi celami zakupowymi i ograniczone są do minimum. Widać wyraźnie, że nawet w okresach, kiedy wszystkie sklepy są otwarte, odwiedzalność jest na poziomie zdecydowanie niższym, niż przed wybuchem pandemii COVID-19. Klienci wyraźnie starają się minimalizować ilość wizyt w obiektach handlowych. Trzeba jednak zauważyć fakt, iż zamykanie galerii powoduje bardzo duże wzrosty odwiedzalności tuż przed wprowadzeniem obostrzeń i zaraz po ich zakończeniu, co jest skutkiem odwrotnym do oczekiwanego, uniemożliwia to rozłożenie ruchu klientów w czasie. Z drugiej strony należałoby zwrócić uwagę na to, że przerzucanie całości kosztów utrzymania centrów handlowych na właścicieli w okresach lockdownu nie jest złotym środkiem. Podczas gdy część sklepów zostaje zamknięta, obiekty nadal funkcjonują i koszty ich utrzymania nie maleją, a pozostawione w pełni zatowarowane lokale wymagają ochrony, ogrzewania, etc.

Wg. KPMG (wrzesień 2020) w wyniku pandemii COVID-19 Polacy zmienili zwyczaje zakupowe. Klienci oczekują dziś przede wszystkim bezpiecznych zakupów, spersonalizowanego przekazu oraz unikatowych, pełnych emocji doświadczeń zakupowych. W jaki sposób realizują Państwo takie oczekiwania klientów?

Bardzo dbamy o odpowiedni reżim sanitarny i staramy się to podkreślać we wszystkich informacjach dla odwiedzających nasze centrum. Jednym z naszych celów jest także edukacja klientów i wsparcie działań służby zdrowia. Nasza komunikacja jeszcze przed pandemią opierała się na emocjonalnych przekazach. Drugi rok z rzędu jednym z naszych założeń strategicznych jest otwarcie na potrzeby mieszkańców Opola i okolic. Chcemy pozostawać blisko ludzi. Bez naszych klientów nie byłoby nas. Staramy się rozwijać relacje z lokalną społecznością i wspierać budowanie poczucia wspólnoty. Jesteśmy otwarci na komunikację i słuchamy naszych klientów. Realizację strategii dostosowujemy do aktualnej sytuacji związanej z pandemią oraz realnych potrzeb osób odwiedzających nasz obiekt. To właśnie oni, pojawiają się w materiałach promocyjnych Centrum Handlowego Turawa Park, co jest unikalną wartością.

Proces odbudowy sprzedaży w centrach handlowych będzie długotrwały. Jakie działania należy w tym zakresie podjąć?

Przede wszystkim musimy dawać gwarancję bezpieczeństwa i utrzymywać pozytywne relacje. Klienci będą odwiedzali miejsca, w których czują się komfortowo. Dlatego tak ważne jest kontynuowanie komunikacji zaproponowanej przez Centrum Handlowe Turawa Park. Rozwój działań on-line daje możliwości dotarcia w bezpieczny sposób z przekazem i prezentacją oferty. Kluczowe w nadchodzących miesiącach będzie stosowanie cross-promocji i szerokiej komunikacji szczególnie w Social Mediach, które obecnie oceniane są, jako jeden z najsilniejszych kanałów dotarcia do pożądanej grupy odbiorców.

Jaka jest obecnie pozycja rynkowa Centrum Handlowego Turawa Park? Jakie elementy decydują o przewadze konkurencyjnej i wyróżniają ofertę obiektu na tle lokalnej konkurencji?

Centrum Handlowe Turawa Park zlokalizowane jest w średniej wielkości mieście, charakteryzującym się wysokim poziomem nasycenia powierzchnią handlową. Dostępne dane wskazują na to, że obecnie klienci będą kierowali się głównie do obiektów typu convenient, gdzie szybko, bez kolejek załatwią niezbędne sprawy i dokonają zakupów. Duży parking i spora ilość wejść do obiektu, to jedne z najważniejszych obecnie kryteriów, którymi kierują się decydenci zakupowi, a to właśnie definiuje Centrum Handlowe Turawa Park. Kolejna wartość dodana to obecność parku handlowego, z łatwym dostępem, bez konieczności pokonywania długiej drogi do wybranego sklepu zamkniętymi pasażami handlowymi. Lokalizacja w sąsiedztwie dużych osiedli stanowi kolejny atut tego obiektu. A ponadto kluczowa, o czym już kilkakrotnie wspominałam komunikacja oraz budowanie relacji z lokalną społecznością. Najlepszym dowodem na to jak ważne są bliskie relacje z mieszkańcami dla Centrum Handlowego Turawa Park jest boisko sportowe ufundowane przez właściciela obiektu, oddane do użytku mieszkańców sąsiadującego z nim osiedla.

#KażdyDzieńDobry i #ZacznijOdTurawy to hasła przewodnie Państwa działań. Jakie przesłanie za nimi stoi?

Uważam, że każda wizyta w Centrum Handlowym Turawa Park może być wartością samą w sobie. KAŻDY DZIEŃ DOBRY - odczytujemy na dwa sposoby: jest to wyrażanie szacunku wobec naszych klientów, ma formę grzecznościową, odnosi się do miłego powitania, ale także określa i wartościuje dzień. Chcemy, żeby nasi klienci naprawdę dobrze się czuli w naszym centrum. Staramy się zapewniać ciekawe atrakcje, prowadzić angażującą komunikację w kanałach własnych, a także informować o planach dostępnymi kanałami np. w newsletterze. Nasza linia kreatywna jest autentyczna i bazuje na prawdziwych emocjach. Podkreślający lokalność, headline składa się zawsze z 2 członów; pierwszy zależy od tematu, drugi jest stały: Zacznij od Turawy. Czujemy się częścią lokalnej społeczności i zależy nam na dostarczaniu przekazu, który trafi do klientów, ponieważ to jest nasz cel i sprawia nam największą satysfakcję. Najbardziej pożądaną przez nas nagrodą jest, kiedy zaplanowane działania spotykają się z dużym zaangażowaniem ze strony odwiedzających, ponieważ oznacza to, iż słuchamy naszych klientów oraz rozumiemy ich potrzeby.

Prowadzą Państwo Fotoblog. Na czym polega ta inicjatywa i jak zrodził się jej pomysł?

Zaproponowany przez naszą agencję marketingową pomysł fotobloga wydał nam się interesujący i spójny ze strategią. Cykliczne mini sesje miejskie, których celem była prezentacja stylu naszych klientów spotkały się z dużym zainteresowaniem. Na terenie naszego Centrum oraz na ulicach Opola przyglądamy się przez obiektyw aparatu fotograficznego osobom nas odwiedzającym, czy też naszym sąsiadom. To ludzie w różnym wieku, szalenie interesujący i nietuzinkowi. Każdy z nich jest inny, dzięki czemu każdy sprawia, że „portret zbiorowy” mieszkańców naszej okolicy, jest ciekawy i wyjątkowy. Niestety pandemia koronawirusa zmusiła nas do czasowego ograniczenia projektu, do realizacji którego w pełnym wymiarze mam nadzieję, niebawem wrócimy (https://turawa-park.com/fotoblog/).

Społeczna odpowiedzialność biznesu to ważny aspekt działalności Centrum Handlowego Turawa Park. Jakie projekty Państwo wspierają i na czym polega ta pomoc?

Duży nacisk kładziemy na działania CSR pod hasłem POMAGANIE ZACZNIJ OD TURAWY! W zeszłym roku wdrożyliśmy kilka bardzo udanych i ważnych dla nas akcji, których celem była m.in. konsolidacja i wsparcie lokalnej społeczności. W ramach walki ze skutkami pandemii koronawirusa COVID-19 zapewniliśmy pomoc służbom medycznym z Oddziału Zakaźnego Szpitala Wojewódzkiego w Opolu, wdrożyliśmy kampanię społeczną Zachowaj Zdrowy Dystans, o której już wspominałam, zorganizowaliśmy zbiórkę prezentów świątecznych dla dzieci i młodzieży z Domu Dziecka w Turawie, a także wraz z większością najemców podjęliśmy wyzwanie: „Daj 5-taka dla dzieciaka” oraz włączyliśmy się do projektu Szlachetna Paczka. Efekty tej ostatniej akcji przerosły nasze oczekiwania i bardzo nas cieszy, że mimo trudnej sytuacji, większość najemców dołączyło do zbiórki. Sfinansowaliśmy zakup dodatkowego wyposażenia oddziałów pediatrycznych Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Opolu, poprzez organizację 8 już edycji Wielkiego Charytatywnego Rajdu Rowerowego. Ze względu na pandemię nasza doroczna akcja charytatywna musiała przyjąć zupełnie nową formę, jednak niezmiernie nas cieszy, że udało się ją zrealizować. W organizowanych przez nas aktywnościach nie brakuje działań związanych z ekologią, edukacją, wsparciem placówek oświatowych. Niemal każda akcja marketingowa przygotowywana przez nasze centrum zawiera elementy CSR. W tym roku po raz kolejny wsparliśmy Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wierzymy, że Razem możemy więcej!  Zawsze chętnie angażujemy się w akcje, które mogą poprawić jakość czyjegoś życia i dzięki którym mamy realną szansą komuś pomóc, dlatego w najbliższych miesiącach planujemy kolejne tego typu działania.

Sektor sprzedaży internetowej, który na sile przybierał w ostatnich latach obecnie zdaje się przeżywać prawdziwy boom. Jak w Pani ocenie będzie wyglądał rynek centrów handlowych w perspektywie kolejnych kilku lat?

Zmiany zachowań zakupowych Polaków dokonują się od dłuższego czasu. Jeszcze przed pandemią obserwowaliśmy przesunięcie zakupów w stronę on-line. Myślę jednak, że obok nieuniknionej rozbudowy e-commerce i dedykowanych aplikacji jeszcze przez wiele lat ludzie będą chcieli kupować w sklepach. Dotknąć wybranej rzeczy, przymierzyć… Pandemia i obostrzenia w życiu gospodarczym, ale także społecznym miały wpływ na wzrost liczby konsumentów robiących zakupy on-line. Do klientów zaopatrujących się w sieci dołączyły nowe osoby, których obecna sytuacja zmusiła do zakupów w takiej formie. Na popularności zyskały w szczególności zakupy spożywcze realizowane on-line. Ważne jest to, że sprzedaż wielokanałowa stwarza wielowymiarowe możliwości kontaktu z klientem, zwiększa lojalność, a co za tym idzie szansę na powtórzenie transakcji. Pomimo obecnego trendu klienci z pewnością wrócą do sklepów stacjonarnych. Wierzymy, że wygoda konsumentów jest najważniejsza i będą oni nadal chcieli doświadczać tego, co mogą otrzymać robiąc zakupy w tradycyjny sposób.

Gdyby miała Pani dostrzec plusy związane z całą tą trudną pandemiczną sytuacją i zmianami jakie zachodzą – co by Pani wymieniła?

Plusem tej sytuacji jest to, że można zweryfikować swoje możliwości działania w zespole w sytuacjach kryzysowych. Grupa BNP Paribas Real Estate wdrożyła odpowiednie procedury mające na celu zapewnienie ciągłej komunikacji w zespołach jak również z managerami. Codzienne statusy mają na celu nie tylko aktualny przepływ informacji, ale też zapewniają wymianę pomysłów i rozwiązań pomiędzy pracownikami zajmującymi się innymi nieruchomościami w Polsce. Sytuacja z jaką mamy do czynienia od ponad roku jest bezprecedensowa i stawia przed nami wiele wyzwań. Dobrze jest wiedzieć, że możemy na siebie liczyć i wspólnie znajdować rozwiązania, które będą dobre i dla nas, jako zarządzających, ale również dla naszych Klientów i budynków, którymi zarządzamy.  Mam tu również na myśli współpracę z innymi działami w firmie jak choćby wspomniany dział leasingu, ale nie tylko. Czas pandemii spowodował wiele zmian w zarządzaniu budynkami, które mogły zostać wykonane dzięki pracy naszych architektów czy project managerów. Te działania prowadziły do poprawy jakości funkcjonowania nieruchomości jak również komfortu Klientów. Pomimo pandemii świat się nie zatrzymał, uległ chwilowemu spowolnieniu po to by przestawić się na inne tory. A to wszystko dzięki kreatywności zespołu ludzi z różnych branż. Taka kooperacja umożliwia kontynuację biznesu i zapewnia bezpieczeństwo naszym Klientom kimkolwiek są: osobą odwiedzającą centrum, najemcą czy właścicielem.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.


Tagi: Agnieszka Pyzanowicz-Francke BNP Paribas Real Estate Turawa Park
Oceń artykuł:

Fot: Turawa Park Źródło: Turawa Park

Zobacz także

Ostatni rok wiele nas nauczył

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.