ASM Sales Force Agency jest jednym z wiodących podmiotów branży w Europie. W swojej działalności stawia na elastyczność i innowacyjność. Zawsze bacznie przygląda się trendom i zmianom na rynku. Dzięki połączeniu nowych technologii z uważną analizą i obserwacją prowadzoną przez człowieka, osiąga maksymalną efektywność podejmowanych działań. Swoją ofertę kieruje zarówno do międzynarodowych koncernów, jak i małych dostawców. Bo, jak twierdzi Patryk Górczyński, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency, nie jest sztuką wydać budżet, sztuką jest wypracować satysfakcjonujący ROI.
ASM Sales Force Agency, będąca częścią grupy kapitałowej ASM Group, stanowi wsparcie sprzedaży dla polskich i zagranicznych sieci handlowych. Jakiego typu rozwiązania są dokładnie przez Państwa oferowane?
Nasza historia sięga już 20 lat. W tym roku obchodzimy okrągłą rocznicę. Realizujemy projekty z zakresu szeroko pojętego wsparcia sprzedaży. Nasze usługi dzielimy na 4 filary: merchandising, outsourcing sił sprzedaży, field marketing i badania marketingowe. Oczywiście w każdym z filarów kryje się szereg usług, jak na przykład: merchandising mobilny, stacjonarny, weekendowy, doradcy handlowi, promotorzy sprzedaży, leasing pracowniczy, doradztwo personalne, promocje sprzedaży z udziałem hostów/hostess, eventy, konferencje, degustacje, animacje, produkcja materiałów POS, programy konsumenckie, usługi logistyczne, konfekcja, co-packing, usługi magazynowe czy analizy: cen, udziałów, trendów sprzedażowych, efektywności realizacji promocji, lub też wdrożenia nowych produktów w sieciach, analiza standardów visual merchandisingowych. W zasadzie spokojnie można powiedzieć, że stale aktywnie uczestniczymy w handlu zarówno tym w back office – zachęcanie do odwiedzenia punktu sprzedaży, skorzystania z oferty, dbałość o standardy, dostępność, jakość, wygląd punktów sprzedaży tak, aby konsument czuł komfort już podczas samego wejścia do sklepu, jak również front office – czyli wsparcie w procesie decyzyjnym i zamknięciu sprzedaży. Na co dzień pracujemy w kilkudziesięciu tysiącach lokalizacji (wszędzie tam, gdzie zachodzą procesy sprzedażowe), docierając do najodleglejszych miejsc w kraju.
Jak na przestrzeni dwóch dekad postrzega Pan zmiany zachodzące w metodach sprzedaży produktów i usług?
Przede wszystkim zmienia się konsument i jego otoczenie. Ilość informacji docierających do każdego z nas rośnie wykładniczo. Te zmiany mają kardynalny wpływ na sposób podejmowania decyzji zakupowych. Efektywność zdobywania informacji i zestawiania ze sobą ofert jest dzisiaj na poziomie nieporównywalnym do tego, co działo się dekadę temu. Za tym idzie zmiana dynamiki podejmowania decyzji zakupowej, co zmusza sprzedawców do większego wysiłku i szukania bardziej kreatywnych rozwiązań w sprzedaży.
Wpływ zapewne miał również rozwój technologii.
Zgadza się. Informatyzacja sprawiła, że handel stał się coraz głębiej spersonalizowany. Zmiana możliwości technologicznych, od mocy obliczeniowej poprzez pozyskiwanie i przetwarzanie Big Data, powodują, że oferta dla konsumenta nie jest już tworem masowym. Dzisiaj zaczynamy mówić o ofercie dla „tego konkretnego konsumenta”, a to powoduje przesunięcie ciężaru komunikacji. Zmienia się rola prasy czy telewizji w procesie sprzedażowym.
A które wydarzenia dla rozwoju Państwa firmy były kluczowe?
Jedną z kluczowych wizji założycieli ASM Sales Force Agency była elastyczność i innowacyjność. Od momentu powstania firmy zawsze bacznie przyglądamy się trendom i zmianom na rynku, dlatego trudno wskazać takie momenty w naszej historii. Zmiany w portfolio świadczonych usług czy doskonalenie serwisu to działania codzienne w naszej Agencji. W takiej organizacji jak nasza dużo łatwiej jest powiedzieć, co się zmieniło porównując „dzisiaj i wczoraj”. Dzisiaj nasi klienci mogą śledzić online w czasie rzeczywistym pracę każdego z tysięcy naszych pracowników. Kiedyś nie było to możliwe. Takich rzeczy jest bardzo dużo. Kłopot w tym, że my patrzymy przed siebie – tam jest przyszłość. Jedyne zmiany, które naprawdę wybijają się wśród innych, to kolejne kluczowe punkty rozwoju naszej Grupy. ASM Sales Force Agency jest częścią grupy kapitałowej zarządzanej przez ASM Group S.A. Konsolidacja na polskim rynku w 2010 roku, wejście na rynki włoskie w 2012, debiut na parkiecie GPW w 2016 czy wreszcie przejęcie Grupy Vertikom, to wydarzenia, które pomagały ugruntowywać naszą pozycję na rynku. Teraz, jako grupa, jesteśmy jednym z wiodących podmiotów naszej branży w Europie.
Na jakie korzyści związane ze współpracą z Państwa firmą może liczyć potencjalny klient?
Z pewnością wartościowe jest to, że mimo skali działania, zachowaliśmy elastyczność i dynamikę „małej firmy”. Model zarządzania realizacją współpracy z klientami został zaprojektowany tak, aby zagwarantować wypełnienie strategii naszych „Ojców Założycieli” – być firmą elastyczną, dzięki zrozumieniu potrzeb klienta i skuteczną, dzięki agregacji wiedzy i doświadczenia. Pracujemy na wielu długoterminowych kontraktach, co samo w sobie jest świadectwem, jakim wartościom hołdujemy. Firmy nastawione wyłącznie na własny zysk budują wielkość na „ilości współpracy”. My budujemy naszą firmę opierając się na „jakości współpracy” z klientami. W konsekwencji powiem, że najważniejszą korzyścią, jaką pozyskują nasi klienci, rozpoczynając z nami współpracę, jest lojalny i odpowiedzialny partner w pracy nad rozwojem biznesu, który wykorzysta całą swoją wiedzę i zasoby, aby kompleksowo wspierać sprzedaż jego produktów.
Co wyróżnia Państwa działania na tle firm konkurencyjnych?
Sięgając po narzędzia, które oferujemy, klient powinien mieć jasno określone cele takiego działania. Naszym wyróżnikiem jest dążenie do długoterminowej współpracy, a co za tym idzie, wykorzystując nasze dwudziestoletnie doświadczenie i zdobytą wiedzę, pokazujemy naszym klientom, co jest osiągalne, a co nierealne. Jesteśmy w stanie zaprojektować działania tak, żeby maksymalizować ich skuteczność. Nie jest sztuką wydać budżet. Sztuką jest wypracować satysfakcjonujący ROI. Na to przede wszystkim należy zwracać uwagę, podpisując umowę z firmą świadczącą usługi z zakresu szeroko pojętego wsparcia sprzedaży.