Realizując cele naszej strategii komunikacji, korzystamy zarówno z doświadczenia agencji zewnętrznej, jak i wykorzystujemy wiedzę naszych wewnętrznych pracowników. Wewnątrz struktur mamy osobę odpowiadającą za koordynację działań PR, rozliczanie z ich wykonania agencji, z którą na stałe współpracujemy. Na zewnątrz mamy wspomnianą już agencję, która dysponuje narzędziami do skutecznego prowadzenia działań PR. Dla nas to optymalne rozwiązanie - przyznaje Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Natura Sp. z o.o.
Nikt nie zna lepiej potrzeb firmy, jej możliwości oraz obszarów, w których, zgodnie ze strategią czy zmiennymi rynkowymi, należy działać, niż osoba zatrudniona wewnątrz i pracująca dla nas od kilku lat. Z drugiej strony stoi agencja z merytorycznym wsparciem i zaangażowaniem kilkuosobowego zespołu. Pełni funkcję doradcy, stratega, kolportera informacji i strażnika opinii.
Moim zdaniem nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego. Nawet najbardziej udana współpraca wymaga omówienia wspólnych działań czy podsumowania dotychczasowych prac. My też stawiamy w naszej współpracy z agencją na jak najszersze opracowanie prowadzonych czynności. Oczywiście dzisiaj kontakt jest zdecydowanie ułatwiony z uwagi na ilość dostępnych rozwiązań technologicznych. Maile, telefony, komunikatory czy wideokonferencje pozwalają na ograniczenie kontaktów bezpośrednich, ale definitywnie ich nie zastępują.
Dobra i skuteczna współpraca jest możliwa dzięki wzajemnemu wsparciu, zrozumieniu oraz zaufaniu płynącemu z obu stron. Zarówno agencja, jak i Klient powinni być otwarci na wszelkiego rodzaju uwagi, rady i konstruktywną krytykę, które mogą usprawnić wzajemną współpracę. Podstawową zasadą w owocnej współpracy z agencją PR jest szczerość. Jej brak, zwłaszcza w kontaktach z mediami, może bardzo niekorzystnie wpłynąć na nasz wizerunek.