Rynek coraz bardziej podąża w kierunku mobile

2022-02-14 | 08:00

Konsumenci oraz ich preferencje odgrywają priorytetową rolę w handlu elektronicznym. Niewątpliwie wraz z pandemią ewolucja e-commerce przyspieszyła w sposób znaczący. Wymuszona została zmiana przyzwyczajeń i siłą rzeczy klienci musieli zwróci się w kierunku e-sklepów - podkreśla na łamach projektu Ecommerce Expert - Piotr Gawot, Sales Manager w X-Coding IT Studio.


 

Konsumenci oczekują teraz tego, że firma jest w internecie i oferuje wygodne zakupy. Nie spełniasz tych oczekiwań? Przygotuj się na ciężkie czasy. Upowszechnienie handlu online rozszerzyło znacznie profil e-konsumenta. Teraz w sieci kupują nie tylko milenialsi czy zetki, ale także seniorzy czy baby boomerzy. E-commerce staje się międzypokoleniowym doświadczeniem.

Na takim potencjalnie lukratywnym, ale trudnym rynku kluczowa staje się umiejętność rozpoznawania potrzeb, preferencji i priorytetów zakupowych konsumentów. Biznesy muszą umiejętnie posługiwać się strategią cenową i programami lojalnościowymi, by móc cyklicznie angażować klientów do ponownych zakupów. Nie bez znaczenia mają przemiany w świadomości ekologicznej w społeczeństwie, a także priorytetyzowanie jakości ponad cenę.

Zawsze na pierwszym miejscu jest klient i to jego potrzeby trzeba zrozumieć. Zmiana podejścia stawiająca użytkownika mobilnego na pierwszym miejscu jest nadrzędna. Warto zwrócić uwagę, że większość użytkowników dokonuje zakupów przy pomocy smartfona i priorytetowe znaczenie mają stworzenie odpowiedniej nawigacji dostosowanej do takiego ekranu, opisów czy zdjęć. To, co buduje grono lojalnych klientów, to także sam proces zakupowy, który ma być szybki, wygodny oraz bezpieczny.  

Nie bez znaczenia jest także wysoka jakość obsługi klienta. Mam tu na myśli cały proces zakupowo-transakcyjny oraz rodzaj i szybkość dostaw włącznie z wieloma sposobami płatności do wyboru. Konsument chce kupować gładko, bez męczących formularzy, i dostać towar jak najszybciej. To jest rynek natychmiastowej gratyfikacji - tego nauczyły konsumentów social media i tego oczekują od e-commerce teraz. Nie można zapominać także o marketingu internetowym. Dobra strategia brandu i promocji na wielu kanałach - Facebooku, Instagramie czy TikToku - to rzecz, bez której ciężko podbić serce współczesnego konsumenta.

Patrząc w przyszłość, tendencja szybszego rozwoju e-commerce będzie niewątpliwie postępować. Warto tutaj wziąć pod uwagę, że rynek coraz bardziej podąża w kierunku mobile. Stąd trzeba pomyśleć o PWA, ponieważ na pierwszym miejscu będzie użytkownik mobilny. Innymi czynnikami, które wpłyną na sprzedaż w e-sklepach, są sztuczna inteligencja, dominacja biznesów typu marketplace oraz postępująca automatyzacja logistyki.

Tutaj transformacja cyfrowa odegra zasadniczą rolę. Patrząc natomiast na handel tradycyjny w sklepach stacjonarnych, widać, że szuka on i będzie nadal szukał sposobu na to, aby zatrzeć podział pomiędzy tym, co wirtualne, a tym, co realne. Interaktywne wystawy, pojawianie się robotów-sprzedawców, czy wirtualne przymierzalnie VR/AR to tylko niektóre rozwiązania przyszłości, wykorzystywane często już teraz.


Czytaj więcej opinii w projekcie Ecommerce Expert

 

Tagi: E-commerce / Omnichanel Ecommerce Expert handel Piotr Gawot X-Coding IT Studio
Oceń artykuł:

Fot: X-Coding IT Studio Źródło: X-Coding IT Studio

Rynek coraz bardziej podąża w kierunku mobile

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.