Świat online nie musi wykluczać wizyty w centrum handlowym, czy sklepie

2022-09-05 | 09:00

Rynek handlu detalicznego podlega nieustannym zmianom, co ma wpływ na ewolucję potrzeb i zachowań klientów. Naturalnym czynnikiem jest rozwój technologiczny, postępująca digitalizacja społeczeństwa i zmiana sposobu konsumowania mediów, co z kolei wpływa na zwyczaje zakupowe Polaków - podkreśla Wojciech Wieroński, CFO, MediaMarktSaturn Polska.


Utrzymująca się przez tak długi okres pandemia przyspieszyła jeszcze ten proces i otworzyła klientów na zakupy online. Współczesny klient jest wielokanałowy – wybiera odpowiedni kanał komunikacji z marką, czy realizację procesu zakupowego w zależności od bieżących potrzeb. Dlatego niezwykle istotne jest, żeby detaliści byli z klientem na każdym etapie jego ścieżki zakupowej, zapewniając mu równie wartościowe, pozytywne doświadczenia w każdym punkcie styku. Świat online nie musi wykluczać wizyty w centrum handlowym, czy w danym sklepie stacjonarnym. Przeciwnie – wiedza na temat ścieżki zakupowej klienta daje możliwość przygotowania efektywnej komunikacji i oferty, również tej posprzedażowej, która skłoni klientów do fizycznej obecności w punkcie sprzedaży.

Konsumenci zwyczajnie odzwyczaili się od wizyty w centrach handlowych i powrót do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii wymaga dodatkowej zachęty, żeby zainteresowanie handlem stacjonarnym utrzymać i wydłużyć czas wizyty w sklepie. Pierwsze efekty w postaci rosnącej frekwencji są już widoczne, ale wymagają ciągłego wzmacniania.

Aspekt społeczny ma również bardzo duże znaczenie. Przyjazna i kompetentna obsługa stanowi dodatkową motywację, co ma szczególne znaczenie w branży elektroniki użytkowej. Klient chce porównać urządzenia, sprawdzić funkcje, porozmawiać z fachowym doradcą, a także uzyskać wsparcie w postaci usług dodatkowych, które pozwolą mu od razu bezpiecznie i w pełni korzystać z zakupionego sprzętu. Kompletna oferta obejmująca produkt i towarzyszące usługi to wyraźny trend, zwłaszcza jeśli chodzi o nowe technologie.

Specjalne akcje promocyjne i eventy dostępne jedynie stacjonarnie stanowią oczywiste wzmocnienie frekwencji, podobnie jak możliwość odbioru w sklepie produktów zamówionych online. Z reguły taka wizyta jest jednak okazją do zapoznania się z bieżącą ofertą sklepu.

Współczesny klient zyskuje również coraz większą świadomość ekologiczną, chce żyć i kupować w sposób zrównoważony. Tego oczekuje także od sieci handlowych i świadomie wybiera odpowiedzialne marki/sklepy. Według przeprowadzonych przez nas badań ponad 70 procent klientów elektroniki użytkowej zwraca uwagę na to, czy dana sieć podejmuje konkretne działania, aby minimalizować wpływ na środowisko naturalne, oferuje zrównoważone produkty i usługi, dba o przestrzeganie praw pracowniczych i praw człowieka w łańcuchu dostaw, a tym samym umożliwia konsumentom prowadzenie zrównoważonego stylu życia. To bardzo ważna inwestycja w drodze do lepszej przyszłości, ale i do świadomego i uważnego konsumenta. Według nas należyta staranność w obszarze ESG i zrównoważony rozwój będę kluczowym wyróżnikiem i kluczem do sukcesu dla sieci handlowych w ciągu najbliższych kilku lat.

Tagi: MediaMarktSaturn Polska Wojciech Wieroński
Oceń artykuł:

Fot: MediaMarktSaturn Polska Źródło: MediaMarktSaturn Polska

Świat online nie musi wykluczać wizyty w centrum handlowym, czy sklepie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.