Tempo 2019 roku okazało się jeszcze bardziej wymagające

2020-03-11 | 09:00

Na przestrzeni ostatnich kilku lat retailerzy musieli bacznie obserwować zmieniające się oczekiwania konsumentów i odpowiednio szybko na nie reagować. Tylko dzięki temu mogli sprostać wyzwaniom związanym z rozwojem sprzedaży wielokanałowej czy nowymi technologiami - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe - Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP.

Nie inaczej było w 2019 roku, z tym że tempo okazało się jeszcze bardziej wymagające. Wiele z kluczowych dla branży wydarzeń i trendów można było przewidzieć i odpowiednio się do nich przygotować, jak np. ograniczenie handlu w niedziele czy rozwój omnichannelu. W zmieniającej się rzeczywistości zdecydowanie łatwiej było odnaleźć się firmom, które mają już doświadczenie na rynku, ale równocześnie są otwarte na zmiany. W LPP dzięki zachowaniu tej czujności i nieustannej analizie oczekiwań klientów mogliśmy w 2019 roku kontynuować już wcześniej obrany kierunek rozwoju sprzedaży wielokanałowej i wdrażania innowacji. Równocześnie jednak dostrzegliśmy czas na nowe rozdanie i zwrot w kierunku, który może zdeterminować przyszłość handlu – ekologii. Ogłoszenie strategii zrównoważonego rozwoju LPP na lata 2020-2025 było jednym z kluczowych momentów 2019 roku. Jest dla nas próbą odnalezienia się pomiędzy oczekiwaniami rynku a troską o środowisko. Znalezienie tej równowagi nie jest łatwe, ale mamy świadomość, że to są zmiany, przed którymi nie ma odwrotu. Dlatego postawiliśmy na bezkompromisowe, zdecydowane działania, które w ciągu najbliższych pięciu lat zmienią nie tylko nas, ale też będą przykładem dla innych, jak ograniczać wpływ przemysłu odzieżowego na środowisko.

Koncentrujemy się na umacnianiu naszej pozycji na rynkach o wysokim potencjale sprzedażowym i odnosimy coraz większe sukcesy, także w zupełnie nowych dla nas lokalizacjach. W 2019 roku otworzyliśmy pierwsze salony w Bośni i Hercegowinie i uruchomiliśmy sprzedaż stacjonarną w Finlandii – na obu tych rynkach zadebiutowaliśmy z wszystkimi pięcioma markami jednocześnie. Równolegle zwiększaliśmy zasięg naszej sprzedaży internetowej i uruchomiliśmy sklep internetowy dla krajów UE. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii omnichannelowej na koniec 2019 roku oferta naszych marek – online oraz w salonach tradycyjnych – była dostępna już na 39 rynkach. Od drugiego kwartału 2019 roku po raz pierwszy w historii spółki nasze przychody z rynków zagranicznych przekroczyły sprzedaż krajową. Zakończyliśmy również proces wdrażania technologii RFID w Reserved w Polsce. Zyskaliśmy pełną kontrolę nad przepływem towarów pomiędzy dostawcami, magazynami a salonami i dzięki temu możemy lepiej zorganizować procesy w sieci sprzedaży. Biorąc pod uwagę zasięg naszej flagowej marki w kraju, możemy też powiedzieć, że to najszybsze wdrożenie RFID na świecie i jedno z pierwszych w branży modowej. W podobnej skali ten proces zajmuje zazwyczaj około 2-3 lata.

Najważniejszą determinantą zmian w 2020 roku będzie dla nas realizacja strategii zrównoważonego rozwoju. Zobowiązania, które poczyniliśmy na najbliższe pięciolecie, wpłyną na ograniczenie naszego wpływu na środowisko, zwiększenie bezpieczeństwa chemicznego produkcji i wzrost standardów ekologicznych budynków. Nie zwalniamy również tempa, jeśli chodzi o ekspansję zagraniczną. W 2020 roku planujemy zadebiutować w Macedonii Północnej. Równocześnie chcemy umacniać naszą pozycję na rynkach, gdzie dostrzegamy największy potencjał sprzedażowy i tam rozwijać sieć stacjonarną, np. w Europie Południowo-Wschodniej. W dalszym ciągu chcemy budować też naszą przewagę konkurencyjną w obszarze fashion tech. Od 2020 roku planujemy wdrożenie kolejnego etapu projektu RFID w pozostałych brandach. Będziemy też na bieżąco analizować korzyści wynikające z zastosowania tej technologii w pogłębianiu doświadczeń zakupowych naszych klientów. Takim potencjalnym rozwiązaniem jest realizacja dostaw online bezpośrednio z salonu znajdującego się najbliżej klienta, zamiast z magazynów centralnych. Oszczędzi to czas, ograniczy koszty, a także zmniejszy emisje związane z transportem pojedynczego zamówienia.

Tagi: LPP Przemysław Lutkiewicz
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Tempo 2019 roku okazało się jeszcze bardziej wymagające

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.