W branży kosmetycznej całkowita rezygnacja z opakowań jest mało realistyczna

2018-10-26 | 09:00

Dbałość o ekologię to temat bardzo bliski Sephora. Jednak jak twierdzi Katarzyna Bielecka, Dyrektor Generalna Sephora Polska, w branży kosmetycznej całkowita rezygnacja z opakowań jest mało realistyczna z uwagi na bezpieczeństwo stosowania kosmetyków. Można jednak wspierać środowisko na etapie produkcji, magazynowania czy transportu produktów i w tym kierunku zmierza polityka Sephory w ramach grupy LVMH, do której należy marka.

Stworzyliśmy w ramach grupy Sephora 3-filarowy program, który pomaga nam wdrażać rozwiązania przyjazne środowisku we wszystkich krajach, w których posiadamy perfumerie. Są to: eko-projektowanie, odpowiedzialność dostawców oraz dbałość o klimat. Pierwszy z filarów obejmuje działania związane ściśle z projektowaniem naszych salonów (produkcją mebli i wyposażenia perfumerii) oraz produktów – staramy się wdrażać stopniowo filozofię eko projektując produkty marki Sephora Collection, takie jak na przykład tegoroczna duża premiera szminek Lipstories. Kolekcji, których opakowania powstają z materiałów szybko rozkładających się, przybywa w naszym portfolio z roku na rok. Jako grupa LVMH prowadzimy też regularne audyty wśród naszych dostawców i monitorujemy, czy ich działania biznesowe – w tym na przykład produkcja, transport – również wspierają ducha ekologii. Dbałość o klimat to trzeci z filarów, który związany jest funkcjonowaniem między innymi naszych perfumerii i oświetlenia oraz innych instalacji elektrycznych, których w nich używamy. Od kilku lat stosujemy lampy typu LED, które znajdziemy np. w nowym koncepcie perfumerii Sephora wdrażanym globalnie.

W kontekście branży kosmetycznej, pierwszą myśl związaną z realizacją założeń filozofii zero waste kierujemy ku stosowanym opakowaniom – to ich wyrzucamy najwięcej w swoich domach. Dlatego tak ważne jest dla nas, by choć część wprowadzanych na rynek kosmetyków, posiadała opakowania wyprodukowane z materiałów recyklingowych lub szybko rozkładających się. W ramach marki własnej Sephora Collection, zrealizowaliśmy już kilka tego typu projektów. W planach mamy sporo nowych inicjatyw, które dotyczą nie tylko opakowań produktów, ale też metodologii ich produkcji, w ramach której minimalizujemy negatywny wpływ na środowisko. Historycznie, by zwrócić uwagę klientów na kwestię zero waste, kilkukrotnie realizowaliśmy akcję „Wymień stare na nowe”. Zapraszaliśmy klientów do przynoszenia opakowań po zużytych produktach kosmetycznych, które poddawaliśmy recyklingowi. Klienci w zamian za nie, mogli zakupić nowy produkt makijażowy marki Sephora z atrakcyjnym rabatem. Muszę przyznać, że akcje te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i uznaniem odwiedzających nasze perfumerie

Tagi: Katarzyna Bielecka Sephora
Oceń artykuł:

Źródło: Sephora

W branży kosmetycznej całkowita rezygnacja z opakowań jest mało realistyczna

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.