Dbałość o ekologię to temat bardzo bliski Sephora. Jednak jak twierdzi Katarzyna Bielecka, Dyrektor Generalna Sephora Polska, w branży kosmetycznej całkowita rezygnacja z opakowań jest mało realistyczna z uwagi na bezpieczeństwo stosowania kosmetyków. Można jednak wspierać środowisko na etapie produkcji, magazynowania czy transportu produktów i w tym kierunku zmierza polityka Sephory w ramach grupy LVMH, do której należy marka.
Stworzyliśmy w ramach grupy Sephora 3-filarowy program, który pomaga nam wdrażać rozwiązania przyjazne środowisku we wszystkich krajach, w których posiadamy perfumerie. Są to: eko-projektowanie, odpowiedzialność dostawców oraz dbałość o klimat. Pierwszy z filarów obejmuje działania związane ściśle z projektowaniem naszych salonów (produkcją mebli i wyposażenia perfumerii) oraz produktów – staramy się wdrażać stopniowo filozofię eko projektując produkty marki Sephora Collection, takie jak na przykład tegoroczna duża premiera szminek Lipstories. Kolekcji, których opakowania powstają z materiałów szybko rozkładających się, przybywa w naszym portfolio z roku na rok. Jako grupa LVMH prowadzimy też regularne audyty wśród naszych dostawców i monitorujemy, czy ich działania biznesowe – w tym na przykład produkcja, transport – również wspierają ducha ekologii. Dbałość o klimat to trzeci z filarów, który związany jest funkcjonowaniem między innymi naszych perfumerii i oświetlenia oraz innych instalacji elektrycznych, których w nich używamy. Od kilku lat stosujemy lampy typu LED, które znajdziemy np. w nowym koncepcie perfumerii Sephora wdrażanym globalnie.
W kontekście branży kosmetycznej, pierwszą myśl związaną z realizacją założeń filozofii zero waste kierujemy ku stosowanym opakowaniom – to ich wyrzucamy najwięcej w swoich domach. Dlatego tak ważne jest dla nas, by choć część wprowadzanych na rynek kosmetyków, posiadała opakowania wyprodukowane z materiałów recyklingowych lub szybko rozkładających się. W ramach marki własnej Sephora Collection, zrealizowaliśmy już kilka tego typu projektów. W planach mamy sporo nowych inicjatyw, które dotyczą nie tylko opakowań produktów, ale też metodologii ich produkcji, w ramach której minimalizujemy negatywny wpływ na środowisko. Historycznie, by zwrócić uwagę klientów na kwestię zero waste, kilkukrotnie realizowaliśmy akcję „Wymień stare na nowe”. Zapraszaliśmy klientów do przynoszenia opakowań po zużytych produktach kosmetycznych, które poddawaliśmy recyklingowi. Klienci w zamian za nie, mogli zakupić nowy produkt makijażowy marki Sephora z atrakcyjnym rabatem. Muszę przyznać, że akcje te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i uznaniem odwiedzających nasze perfumerie