W przyszłości e-konsument będzie zwracał szczególną uwagę na aspekt ekologiczny

2022-02-10 | 08:00

Wprowadzone w wielu sferach ograniczenia związane z COVID-19 sprawiły, że konsumenci musieli zmienić swoje dotychczasowe nawyki i zachowania - podkreśla na łamach projektu Ecommerce Expert - Jarosław Zuchora, Dyrektor Zarządzający Wedo sp. z o.o.


 

Zakupy online stały się popularniejszym rozwiązaniem i to nie tylko wśród młodszych, ale też starszych osób, powyżej 55. roku życia. Trend ten będzie stawał się jeszcze silniejszy i e-konsument przyszłości chętniej będzie zamawiać produkty przez Internet. Dotyczy to zarówno dóbr trwałych (m.in. elektroniki, odzieży czy obuwia), jak i żywności. Szacuje się, że nawet ponad 70% konsumentów chce pozostać przy nowych zwyczajach zakupowych po pandemii, gdyż dostrzega w nich większą wygodę. Według większości ceny w sklepach online są bardziej atrakcyjne niż w sklepach stacjonarnych, co również ma istotne znaczenie. Nie można zapomnieć też o tym, że w przyszłości e-konsument będzie zwracał szczególną uwagę na aspekt ekologiczny. Już dziś często poszukiwane są produkty przyjazne środowisku, w przyszłości takie zachowanie stanie się powszechne.

Aby wykorzystać tę sytuację i odnieść sukces w branży e-commerce, właściciele platform sprzedażowych powinni już teraz podjąć odpowiednie kroki. Najważniejsze prawdopodobnie jest lepsze poznanie potencjalnego klienta – jego profilu, indywidualnych potrzeb i wymagań. Mając taką wiedzę, możliwe jest zaproponowanie produktów czy usług, które spełnią wszystkie oczekiwania odbiorcy, rozwiążą jego problemy i ułatwią funkcjonowanie. Bardzo istotne jest też udostępnienie różnych kanałów komunikacji z klientami. Właściciele sklepów internetowych muszą zdać sobie sprawę z tego, że mogą mieć kilka grup odbiorców, a nie tylko jedną. Z tego powodu nie każdemu musi odpowiadać kontakt telefoniczny bądź e-mail. Konieczne jest rozszerzenie swoich działań także na inne, bardziej nowoczesne kanały, zwłaszcza media społecznościowe. Obecnie Facebook, Instagram czy coraz bardziej popularny TikTok dają bardzo wiele możliwości, a można wykorzystać je w niemal każdej branży. W stworzeniu lojalnego grona klientów pomocne okaże się też zadbanie o sprawny i bezpieczny system płatności, przejrzystą platformę zakupową oraz nowoczesną aplikację mobilną. Właściciele serwisów e-commerce muszą w tym wszystkim pamiętać też o zachowaniu autentyczności, ponieważ jest to jedna z najważniejszych wartości, jakiej oczekują od nich świadomi e-konsumenci.

Pandemia bez wątpienia przyczyniła się do znacznych zmian w handlu. Zakupy do roku 2031 z pewnością będą wyglądały zupełnie inaczej niż np. w pierwszej dekadzie XXI wieku. Handel cyfrowy stanie się jeszcze bardziej popularny, co wymusi na tym tradycyjnym wprowadzenie zmian. Prawdopodobne jest, że sklepy w galeriach handlowych staną się bardziej lokalami typu showroom, a więc klienci będą je odwiedzać w celu obejrzenia produktów, które później zamówią online. Możliwe, że powszechne staną się też np. siłownie (co można zauważyć już teraz), strefy wellness czy stacje ładowania samochodów elektrycznych.


Zobacz więcej opinii w projekcie Ecommerce Expert

 

Tagi: E-commerce / Omnichanel Ecommerce Expert handel Jarosław Zuchora Wedo social media
Oceń artykuł:

Fot: Wedo Źródło: Wedo

W przyszłości e-konsument będzie zwracał szczególną uwagę na aspekt ekologiczny

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.