Ważna jest elastyczność danego najemcy i jego otwartość na dialog

2021-07-26 | 09:00

Naszą branżę bardzo silnie dotknęły kolejne zakazy handlu w galeriach, wprowadzane w ostatnich 12 miesiącach. Dlatego dziś szczególną uwagę zwracamy na bezpieczeństwo - zarówno naszych pracowników, jak i klientów. Po zniesieniu obostrzeń i otwarciu centrów handlowych zanotowaliśmy wzrost ich odwiedzalności - podkreśla Andrzej Jaworski, Prezes Zarządu w VRG S.A.

Kolejna fala i kolejne lockdowny nie tylko nam, ale całej branży podetną skrzydła. Liczmy na to, że program szczepień i przestrzeganie reżimu sanitarnego w galeriach sprawią, że pozostaną one bezpiecznymi miejscami i nie będzie uzasadnienia dla tak drastycznych ruchów w przyszłości. W pandemii przekonaliśmy się też, jak ważna jest elastyczność danego najemcy i jego otwartość na dialog. Od roku jesteśmy praktycznie stale w negocjacjach z naszymi partnerami. To jak układa się dana relacja to efekt w zasadzie głównie tego, na ile bylibyśmy w stanie w tym trudnym czasie spotkać się w pół drogi. 

Abstrahując od Covid-19, niezmiennie ważna pozostaje lokalizacja. Kluczowy jest potencjał generowania obrotów na odpowiedniej marży. Dlatego interesują nas wyłącznie miejsca z dobrym potencjałem. Dotyczy to samego centrum handlowego, jak i lokalizacji w nim. 

W odpowiedzi na zmianę otoczenia biznesowego, przeformatowaliśmy praktycznie każdy obszar naszej działalności. O ile wcześniej VRG rosła przez regularny przyrost metrów kwadratowych, od 2020 roku (po wybuchu pandemii) skupiliśmy się na optymalizacji sieci w oparciu o kryterium rentowności poszczególnych sklepów. Uczymy się na doświadczeniach trudnego 2020 i wprowadzamy wiele innowacji operacyjnych. Postawiliśmy na rozwój e-commerce i omnichannel.

Jednocześnie widzimy, że klienci coraz chętniej wracają do zakupów w offline. Po otwarciu salonów w maju 2021 traffic klientów jest zdecydowanie większy, niż w momencie powrotu sprzedaży do salonów po lockdownie w 2020 roku. Obserwujemy zadowalającą konwersję - klienci, którzy przychodzą do salonów, są bardziej zdecydowani na dokonanie zakupu. Dlatego nieustannie pracujemy nad rozwojem sieci, który dziś oznacza nie tyle kolejne otwarcia, ile prowadzone jednocześnie projekty zamknięć, otwarć i modyfikacji sklepów, w tym rozwój nowych konceptów. W tym i przyszłym roku istotne miejsce na mapie ekspansji ma Wólczanka, którą otwieramy właśnie w nowym koncepcie. Pierwszy sklep Wólczanki o powierzchni 119 mkw. otworzyliśmy w maju w Krakowie. W 2022 roku zakładamy otwarcie 10-15 sklepów Wólczanki. Raczej nie będą to nowe lokalizacje, a zamiany mniejszych sklepów na większe. Natomiast w dalszym ciągu będą powstawać sklepy franczyzowe Wólczanki, o powierzchni od 30 mkw. do 50 mkw. w mniejszych miastach.

Najlepszy obiekt handlowy to dla nas taki, który jest dostosowany do potrzeb klientów, taki, który jest w stanie zaprezentować całą kolekcję, lub przynajmniej jej flagowe elementy. Pandemia Covid-19 przyspieszyła obserwowane od kilku lat zmiany nawyków konsumenckich. E-commerce nigdy wcześniej nie radził sobie tak dobrze. Przy czym pamiętamy, że w przypadku naszego asortymentu, na który wciąż w dużej mierze składają się ubrania formalne, klienci chętniej przychodzą na zakupy do salonów stacjonarnych. Jest to głównie podyktowane chęcią kontaktu z obsługą i przeżycia doświadczenia zakupowego. Dlatego na pewno nie będziemy nigdy firmą skupioną wyłącznie na e-commerce. Naszym celem jest omnichannel – rozumiany jako zdolność budowania jak najlepszego doświadczenia klienta w kontakcie z markami niezależnie od kanału, albo raczej w wyniku połączenia możliwości wielu kanałów, którymi dysponujemy. 

Marki VRG są znane i rozpoznawalne na polskim rynku, a Grupa od wielu lat współpracuje z centrami handlowymi. Jesteśmy stabilnym najemcą, który cieszy się zaufaniem, dlatego staramy się dbać o partnerską relację i wypracować warunki odpowiadające obu stronom.

Tagi: VRG S.A. Andrzej Jaworski
Oceń artykuł:

Źródło: VRG

Ważna jest elastyczność danego najemcy i jego otwartość na dialog

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.