Wielu ludziom zdecydowanie łatwiej krytykować niż chwalić

2020-01-09 | 09:00

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy konstruktywną krytyką a hejtem - podkreśla Przemysław Szczęsny, członek Zarządu Zdrofit, dyrektor ds. inwestycji Benefit Systems SA, Oddział Fitness w Warszawie. - Jako spółka świadcząca usługi B2C mamy do czynienia z „trudnymi” komentarzami, chociaż nie są one tak częste, jak w przypadku usług telekomunikacyjnych czy bankowych. Nasz biznes wiąże się z dostarczaniem ludziom rekreacji, zdrowia, relaksu, dobrego treningu. Sam charakter usług powoduje więc, że ludzie mają raczej pozytywne nastawienie. Jednak oczywiście znamy też pojęcie hejtu. Najczęściej pochodzi on z tzw. fejkowych kont. Domyślamy się też, że to sposób działania konkurencji. W Polsce niestety hejt się rozwija, wielu ludziom zdecydowanie łatwiej krytykować, szczególnie anonimowo, niż chwalić. To niestety leży chyba w  naszej naturze. Nie lubimy, kiedy komuś się coś udaje, jak odnosi sukces, widać to mocno

I znów, odnosząc się do zasadniczej różnicy pomiędzy hejtem a niezadowoleniem wyrażanym przez naszych Klientów, zdecydowanie jesteśmy za rozmową i racjonalnym odnoszeniem się do trudnych komentarzy. Nigdy ich nie ukrywamy i nie kasujemy. Cierpliwie odnosimy się do problemów i traktujemy to jako cenny feedback dotyczący naszych usług. Jeśli natomiast chodzi o hejt, mowę nienawiści, nie dajemy na nie zgody – w mediach społecznościowych mamy ustawione blokady na niecenzuralne słowa, określenia. Opinie, które nie mają z nami związku, są czystym hejtem, zgłaszamy i usuwamy.

Co do strategii dotyczącej komunikacji z hejterami, to powinna być ona spójna z zasadami działań w przypadku kryzysów komunikacyjnych. Warto przede wszystkim być przygotowanym, posiadać scenariusze na wypadek takich sytuacji, wpisać potencjalnie kryzysogenne tematy, zagadnienia. Ustalić schemat postępowania, tzw. FAQ, czyli odpowiedzi na pytania, zarzuty, ustalić, jak postępujemy w przypadku oczerniania itp. sytuacji. Jasno ustalić granice, na co nie pozwalamy na naszych profilach. Rozmawiać nawet na trudne tematy, ale nie dawać zgody na sianie nienawiści i nieuzasadnioną krytykę.

Tagi: Przemysław Szczęsny Zdrofit
Oceń artykuł:

Źródło: Zdrofit

Wielu ludziom zdecydowanie łatwiej krytykować niż chwalić

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.