Creality zajmuje się organizacją eventów od ponad 9 lat. Tworzy zespół ludzi, który nieustannie rozwija się po to, aby z pasją i pełnym zaangażowaniem realizować projekty i spełniać oczekiwania swoich partnerów. Na temat organizacji eventów w galeriach handlowych, wyzwaniach i sukcesach wypowiedział się Maciej Kucharek, Wiceprezes firmy Creality.
Jak z biegiem lat ewoluowały eventy w galeriach handlowych? Jaki cel kryje się za ich organizacją?
Cel pozostaje niezmienny, choć jego świadomość jest u zarządców większa niż 5 czy 10 lat temu - chodzi o stymulowanie i wzrost sprzedaży. Eventy są narzędziem do osiągnięcia celu i podlegają oczywistej zmianie. Dekadę temu trzymaliśmy w ręku pierwszego iPhone i instalowaliśmy Windowsa Vistę. Wyobraźmy sobie, że ktoś próbuje dzisiaj sprzedać te produkty jako nowość… To, co agencje proponowały 10 lat temu i co proponują teraz to przepaść. Na szczęście! Utrzymują się te, które są elastyczne i gotowe do rozwoju na bazie doświadczeń. A efektem jest rosnąca specjalizacja i jakość tego, co obiekty handlowe rękami agencji dostarczają klientom.
W jaki sposób sprostać oczekiwaniom galerii handlowej? Na jakie eventy centra handlowe stawiają najchętniej?
Kluczem jest stale mieć w głowie odpowiedź na pytanie – o co chodzi obiektom handlowym? Jeżeli zwiększymy footfall dzięki obecności gwiazdy, przeprowadzimy akcję CSR ze znaną osobistością i jej fundacją wpływając na ocieplenie wizerunku obiektu, zaangażujemy lokalny klub sportowy czy zaproponujemy genialną mechanikę akcji prosprzedażowej – wszystko finalnie ma przynieść biznesowy efekt, choćby w długofalowej perspektywie.
Projektując eventy najczęściej odpowiadamy na wieloletnie strategie. Dla mnie analiza celów biznesowych prowadzi do tego, co dla galerii niezbędne, czyli jakości wykonania, wysokiego standardu współpracy z agencją i pomysłów.
Co stanowi dla Państwa największe wyzwanie podczas realizacji eventu dla wielkopowierzchniowych obiektów handlowych?
Inwestujemy nasz czas w poznanie konkretnego centrum, zrozumienie jego specyfiki i dopiero wówczas zaproponowanie adekwatnego rozwiązania. To, co może sprawdzić się w poznańskim centrum handlowym, może nie sprawdzić się w jednej z warszawskich galerii. Czasem nie da się wprost przenieść pewnych rozwiązań do innych obiektów. Specjalizujemy się w akcjach prosprzedażowych. Sami projektujemy mechanikę konkursów zawsze zadając sobie pytanie: co będzie motywowało klientów do zauważenia akcji? W jakiej aktywności zechcą wziąć udział? Co zrobić, by zwykłe wydawanie nagród stało się przeżyciem? Jeżeli dopasujemy mechanizm do specyfiki obiektu oraz klientów i zaprojektujemy go w taki sposób, by chcieli z niego skorzystać – jesteśmy o kroku od sukcesu.
Klienci są coraz bardziej odporni na atrakcje organizowane w galeriach handlowych. Coraz mniej emocji budzi spotkanie z celebrytą czy pokaz najnowszej kolekcji. Jak zatem sprawić, aby wydarzenie nabrało oryginalnego charakteru? Jak skutecznie przyciągnąć uwagę współczesnego klienta?
Gdyby ktoś udzielił pełnej odpowiedzi w jednym zdaniu na to pytanie prawdopodobnie przeszedłby do historii marketingu. To fakt, że dziś Dzień Rabatów z nagrodą gwarantowaną za zakupy może być uznany za banał. Ale już Brylantowe Łowy z angażującą, prostą mechaniką i elegancką prezencją mają szansę przebić się do świadomości klientów.
Odporność klientów, o którą Pani pyta, będzie rosnąć i jest to wyzwanie, które wyzwala naszą kreatywność. Wykorzystanie maksymalnej liczby kanałów dotarcia, precyzja i zindywidualizowanie przekazu, a wreszcie budowanie unikalnego doświadczenia związanego z obecnością w centrum wpływają na skuteczność przyciągnięcia uwagi.
Co Państwa wyróżnia od konkurencji?
Nie idziemy na łatwiznę. Tworzymy własne produkty, takie jak wspomniane Brylantowe Łowy, Włącz Show czy Szpital dla Maskotek. W ten sposób odróżniamy się od konkurencji, nie odgrzewając po raz kolejny czegoś, czego smak wszyscy już zbyt dobrze znają. Galerie dziś jak tlenu szukają sposobu, by budować swoją tożsamość w sposób precyzyjny. My dostarczamy narzędzia, które do tego prowadzą.
Kto i co jest kluczem do sukcesu, czyli profesjonalnie zorganizowanego eventu?
Dziś Creality to blisko 20-osobowy zespół ludzi, którzy znają się na swojej pracy. To potencjał, jakiego nie mają kilkuosobowe agencje. Dzięki temu dostarczamy obiektom handlowym usługi z tak szerokiego zakresu, jak to tylko możliwe – od eventów zaczynając, na sferach digital i projektowaniu graficznym kończąc. Z blisko 10-letniego doświadczenia agencji wypływają z kolei standardy pracy, które doceniają klienci w całej Polsce. Wierzymy w zaangażowanie, rozwój i samodzielność, które dla klientów oznaczają spokój, że jeżeli coś zrobimy, to będzie to zrobione dobrze i zgodnie z wypracowanymi celami i standardami. A stąd do zaufania i współpracy na lata jest tylko jeden krok.