Myślę, że sytuacja poprawi się na przełomie wiosny i lata, ale w tej chwili jeszcze ciężko prognozować, kiedy wróci do stanu sprzed pandemii. Agencje marketingowe już teraz pracują nad eventami, które w przyszłości przyciągną klientów galerii handlowych na nowo. Wystartują, kiedy tylko pozwolą na to obowiązujące przepisy. Akcje dopasowane do zainteresowań klientów galerii oraz do ich potrzeb mogą być skutecznym narzędziem do odbudowywania odwiedzalności. Trzeba także na bieżąco monitorować dynamicznie zmieniającą się realia rynkowe. Być może po znacznym złagodzeniu obostrzeń zaobserwujemy nowe trendy oraz nawyki zakupowe, które przeniosą się z Internetu do sklepów stacjonarnych. Już teraz możemy zaobserwować przenikanie się tych dwóch płaszczyzn. Dzięki wprowadzaniu udogodnień i nowoczesnych rozwiązań, centra handlowe funkcjonują obok sklepów online i wciąż przyciągają klientów, którzy tęsknią za regularnymi wizytami w sklepach, a co za tym idzie za spędzaniem wolnego czasu w galeriach.
Po zniesieniu restrykcji, klienci będą w dalszym ciągu przykładali wagę do kwestii higieny i dezynfekcji oraz zachowywali dystans społeczny. To są nawyki, które się już w nas zakorzeniły, dlatego szybko ich nie porzucimy. Galerie handlowe będą z pewnością kontynuowały działania mające na celu zapewnienie reżimu sanitarnego. Wraz ze wzrostem poczucia bezpieczeństwa, sytuacja będzie wracać do normy.