Wrócić do serc i pamięci klientów jest zdecydowanie trudniej

2021-03-31 | 09:00

Najkrótsza i najwłaściwsza odpowiedź na pytanie w jaki sposób pandemia i ograniczenia nakładane przez rząd wpłynęły na działania marketingowe i komunikacyjne centrów i sieci handlowych: w zasadniczy - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Andrzej Słomka, Dyrektor Zarządzający Jet Line.

Po prostu większość dużych obiektów zatrzymała działania komunikacyjne, których prowadzenie podczas zamknięcia i w niepewności co do daty otwarcia byłaby mało uzasadniona. Z drugiej strony wszyscy wiemy, że marketing musi intensywnie działać zwłaszcza wtedy, gdy wyzwań jest więcej i gdy trudniej o uwagę klientów. Myślę, że dla wszystkich nas jest to duże wyzwanie: czuć puls i być w kontakcie z otoczeniem, wcześniej znajdując najlepszy dla siebie pomysł na komunikację. Ograniczenie komunikacji w sytuacji takiej, jak pandemia będzie przez klientów zrozumiałe. Ale jej całkowite zatrzymanie może przynieść więcej szkody i wymagać więcej wysiłku na odbudowę relacji.  

Teraz czy w każdej innej sytuacji komunikacja powinna być adekwatna, skierowana do ludzi, z którymi chcemy i mamy potrzebę się komunikować, angażująca i szczera. Przywołam przykład ALDI albo warszawskiego Blue City – obie marki konsekwentnie komunikowały się ze swoimi klientami także w czasie, gdy powszechnie ostrzegaliśmy się: jeśli możesz, zostań w domu. Warto jednak pamiętać, że budowanie marki to stały proces. Zawiesić lub zatrzymać ją jest łatwo - ale wrócić do serc i pamięci klientów, jeśli komunikacja nie jest prowadzona w sposób ciągły, zdecydowanie trudniej.

Sieci, centra i galerie handlowe to bardzo ważna dla nas grupa klientów, bardzo dobrze wykorzystująca atuty outdooru, w tym przede wszystkim geolokalizację. Jest to doskonale widoczne w przypadku komunikacji centrów i galerii na naszych tablicach Motorway 12x4 m. Billboardy lokujemy przy trasach między miastami i na wjazdach do miast, czyli w miejscach, w których jest naturalna potrzeba dotarcia z informacją: którym zjazdem dojechać do centrum handlowego lub w jakich godzinach zaprasza klientów.  
 
W kwestii tendencji zaobserwowanych w oczekiwaniach klientów i ich zachowaniach oprę się o nasze doświadczenia, ale intuicyjnie czuję, że nie będą bardzo odbiegały od oczekiwań klientów sieci sklepów i centrów handlowych. Klienci chcą dostać to, czego potrzebują lub o czym marzą. Podejrzewam, że ostatnio wyżej w hierarchii stoją kwestie zdrowia i szeroko rozumianego bezpieczeństwa, ale wraz z upływem czasu będą stawały się elementami z obszaru tych oczywistych, a na pierwszy plan wróci jakość produktu lub usługi i obsługa klientów. Uważam, że w każdym procesie zakupowym doświadczenia klientów były, są i będą najważniejsze. A mówiąc konkretnie, w naszym przypadku, w relacjach B2B, niezwykle doceniane są nasze błyskawiczne reakcje na zmiany i elastyczność umów handlowych.

 



Tagi: Andrzej Słomka Jet Line
Oceń artykuł:

Fot: Jet Line Źródło: Jet Line

Wrócić do serc i pamięci klientów jest zdecydowanie trudniej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.