Wynajmujący nadal chcą budować relacje z najemcami z pozycji siły

2021-08-23 | 09:00

Najważniejszą wartością dla najemców są partnerskie umowy najmu – takie, które gwarantują prawa obu stron. To podstawowy element, jaki powinien być podstawą relacji między wynajmującymi a najemcami. Bez niego nie zbuduje się wzajemnego zaufania i długoterminowej współpracy - podkreśla Marek Kowalski, Przewodniczący FPP.

Galerie handlowe konkurują najczęściej ofertą handlową i lokalizacją – natomiast standard dla najemców i klientów jest mniej więcej podobny. Dlatego to dobra baza najemców jest siłą centrum handlowego, a więc także dobre z nimi relacje. Tu nadal jest duża lekcja do odrobienia. Drugą ważną kwestią jest utrzymanie bezpieczeństwa sanitarno-epidemiologicznego w obiektach – trzeba mieć bowiem na uwadze ewentualną jesienną falę koronawirusa. A to będzie kluczowy argument dla decydentów w kontekście potencjalnych obostrzeń. W tym zakresie galerie mogą bardzo dużo zrobić, aby nie dopuścić do tak twardych lockdownów.

Na pytanie o ocenę relacji biznesowych na linii wynajmujący-najemca, muszę stwierdzić, że niestety, wygląda na to, że żadne wnioski nie zostały wyciągnięte. Wynajmujący nie zmienili swojego podejścia i nadal chcą budować relacje z najemcami z pozycji siły. Utajnianie umów i zapisy jednoznacznie niekorzystne dla najemców nadal są na porządku dziennym. To bardzo zła praktyka, która już dawno została uregulowana na Zachodzie. Tymczasem w Polsce wydaje się, że nie ma na to rady. Nawet pandemia nie zmieniła podejścia właścicieli galerii handlowych, chociaż wielu najemców stanęło przed groźbą bankructwa. To sytuacja, która wcześniej czy później odbije się negatywnie na wynajmujących – nie powinni oni zatem zwlekać z rozwiązaniem dotychczasowych bolączek.

Najlepszy obiekt to taki, który dba o interesy także swoich partnerów. Nie wielkość ma znaczenie, ale podejście biznesowe, elastyczność i dobra współpraca. Wszyscy w branży handlowej zdają sobie sprawę z rosnącego segmenty e-commerce – a więc należy połączyć siły, by tworzyć wartość galerii handlowych.

Tagi: Federacja Przedsiębiorców Polskich FPP Marek Kowalski
Oceń artykuł:

Źródło: FPP

Zobacz także

Wynajmujący nadal chcą budować relacje z najemcami z pozycji siły

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.