Wzrosty wyników w sklepie internetowym nie pokrywają utraconych korzyści

2020-04-17 | 09:00

Rok 2020 okaże się przełomowy w kontekście niedzielnego zakazu handlu. W życie bowiem wejdą zmiany, o których mówi ustawa z 2017 roku. Już teraz jednak wiemy, że część negatywnych przewidywań potwierdziła się - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe - Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.

Brak handlu w niedziele, w czasie których odnotowywaliśmy często najwyższe obroty w miesiącu, wpływa na spadek wartości sprzedaży w salonach stacjonarnych. Nie zaobserwowaliśmy znaczącej różnicy w wynikach sobotnich, co według części opinii miało zniwelować brak handlu w niedziele. Co więcej, zmalała również liczba odwiedzin salonów w mniejszych galeriach handlowych, o czym świadczą badania Retail Institute – odwiedzalność w 2019 i 2018 roku spadła w centrach bardzo małych (-3 proc.) i małych (-2,7 proc.). Jednocześnie wzrosty wyników w sklepie internetowym nie pokrywają utraconych korzyści. Niepokojące są również rosnące koszty pracy oraz energii, nie mówiąc już o inflacji oraz trendzie ograniczenia zakupów odzieży ze względu na ochronę środowiska.

W naszej ocenie sytuacja jest trudna dla każdej ze stron. Z perspektywy najemcy oraz z informacji, jakie uzyskaliśmy od naszych partnerów prowadzących salony Recman, galerie handlowe nie podjęły żadnych rozmów na temat renegocjacji warunków i ewentualnego obniżenia stawek czynszów. Galerie handlowe wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku i klientów, pozyskując coraz więcej najemców z branży gastronomicznej i rozrywkowej. Przestrzeń centrów zmienia się w wielkopowierzchniowe miejsce kultury i rozrywki, stając się idealnym pomysłem do spędzania w nim wolnego czasu. Jest to według nas najlepszy kierunek, jaki galerie mogą obrać w związku z obecnymi zmianami. Centra handlowe muszą być na bieżąco z nowymi technologiami oraz kanałami komunikacji, aby jak najlepiej docierać do klienta i komunikować się z nim. Zwłaszcza małe galerie stoją przed wielkim wyzwaniem, aby nadążyć za silną pozycją tych największych graczy. Nie analizowaliśmy jeszcze nowych propozycji zmian. Mamy jednak nadzieję, że wszelkie zmiany będą rzetelnie konsultowane z przedsiębiorcami, a negatywny trend zostanie odwrócony.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Źródło: Recman

Wzrosty wyników w sklepie internetowym nie pokrywają utraconych korzyści

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.