Obecnie Galerie i Centra Handlowe stanowią 50% portfolio klientów Agencji Reklamowej Effectica. W portfolio Agencji Effectica można znaleźć takkie obiekty jak: Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Galeria Łódzka w Łodzi, Galeria Forum w Gliwicach, Galeria Agora w Bytomiu, Galeria Victoria w Wałbrzychu, Galeria Echo w Kielcach, Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu, Centrum Ogrody w Elblągu, Sarni Stok w Bielsku Białej, King Cross Praga w Warszawie, Park Handlowy Zakopianka w Krakowie, Galeria Handlowa Turzyn w Szczecinie, Ferio w Koninie, Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim.
Rynek Centrów i Galerii Handlowych rozwija się niezwykle dynamicznie. Nowe obiekty powstają niczym przysłowiowe grzyby po deszczu. Sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest prowadzenie ciekawej, interesującej odbiorców komunikacji z rynkiem, budowanie wizerunku, który pozwoli pozyskać i zatrzymać klienta. Konsumenci stają się coraz mniej wrażliwi na tradycyjną reklamę, zatem by zwrócić uwagę i umiejscowić markę w umysłach klientów powstaje ogromne pole do wykorzystywania narzędzi o charakterze PR. Wyzwaniem jest umiejętne i adekwatne wykorzystanie PR do budowania wizerunku i świadomości danego centrum
Największymi i najbardziej kompleksowymi projektami są zawsze otwarcia nowych centrów handlowych. Przy okazji otwarć komunikacja jest prowadzona wielotorowo i składa się z działań marketingowych, eventowych i PR. Kampania otwarciowa prowadzona jest z dużym wyprzedzeniem i z wykorzystaniem wielu kanałów informacyjnych. Poza standardami, czyli outdoorem, prasą etc. w kampaniach wykorzystywaliśmy social media – np. w celu organizacji castingu na modeli danej galerii czy wyboru gwiazdy, która zagra na koncercie z okazji otwarcia. Dużą rolę odgrywały eventy i ambienty budujące pozytywne napięcie przed samym otwarciem oraz frekwencje w dniu otwarcia i na długo po. Jednak działania nie byłyby kompletne bez wsparcia ze strony PR- np. media relations i teksty kontekstowe, wywiady z gwiazdami, które wkrótce po ukazaniu się wywiadu gościły w galeriach czy też intensywna interakcja z fanami na Facebook’u.
Granicą działania agencji jest jedynie wyobraźnia agencji i budżet klienta. Nawet tradycyjne Media Relations można prowadzić w taki sposób by centrum było stale obecne w różnego rodzaju mediach. Obecnie coraz większą popularnością cieszą się eventy, zarówno komercyjne np. pokazy mody, jak i te o charakterze prospołecznym np. współpraca z organizacjami pożytku publicznego lub kształtującym pewne postawy np. regularna samokontrola piersi – tu również sukces akcji w dużej mierze zależy od wsparcia PR. Warto też pamiętać o dbaniu o PR wewnętrzny i utrzymywanie dobrych relacji na linii zarządca centrum – najemcy.
Zewnętrzna Agencja PR wnosi świeże i obiektywne spojrzenie na kwestie które stają się rutynowe, szczególnie przy dużych, spektakularnych akcjach – tam dział wewnętrzny PR może być niewystarczającym. Prowadzenie spójnej i konsekwentnej komunikacji PR buduje lojalność, świadomość i pozytywny wizerunek. Ludzie przyzwyczaili się odwiedzin w centrum handlowym jako formy spędzania wolnego czasu, w odpowiedzi na to centra prześcigają się w organizacji różnego rodzaju eventów i promocji. ich tematy są bardzo różne: od ważkich po zupełnie błahe – ale każdy jeden może być dobrze „ograny” w mediach i stanowić ciekawy temat dla dziennikarzy, szczególnie gdy wysyłany komunikat nie będzie suchą notką informacyjną, a ciekawym, dobrze zredagowanym tekstem kontekstowym.
Zakres usług zależy od formy porozumienia pomiędzy centrum a agencją. Pośredniczenie w komunikacji na linii centrum – media jest najbardziej popularną i najbezpieczniejszą formą PR, wraz ze wzrostem wzajemnego zaufania, coraz lepszego poznawania się i swoich potrzeb zakres może być sukcesywnie rozszerzany np. o prowadzenie w imieniu centrum profili w mediach społecznościowych czy PR wewnętrzny.
Tagi: