Spółka GTC Serbia otworzyła swoje pierwsze centrum handlowe w Belgradzie – Ada Mall o powierzchni ponad 34.000 m kw. Jest to jedyne centrum handlowe najnowszej generacji w stolicy Serbii i ma zapewnić mieszkańcom Belgradu zupełnie nowe doświadczenie związane z robieniem zakupów.
Budowa galerii Ada Mall rozpoczęła w marcu 2017 r. wzdłuż ulicy Radnička w Belgradzie, naprzeciwko popularnej strefy rekreacyjnej Ada Ciganlija. Ada Mall nie jest tradycyjnym centrum handlowym na planie prostokąta, formą przypominającym pudełko. Czerpiąc inisprację ze środowiska naturalnego, zwłaszcza pobliskiego jeziora Ada, GTC stworzyło projekt pełny bujnej roślinności i spójny z ukształtowaniem otaczającego terenu.
Ada Mall będzie siedzibą licznych prestiżowych światowych marek, z których wiele pojawi się w Belgradzie po raz pierwszy. Butiki znajdują się na pierwszych trzech z pięciu pięter, a na pozostałych dwóch poziomach mieszczą się bary i restauracje oraz dodatkowe udogodnienia. Dodatkowo trzy poziomy podziemne zapewniają około 1000 miejsc parkingowych.
Debiut GTC w tym sektorze w Serbii zbiega się z okresem doskonałej koniunktury gospodarczej. Serbski rynek handlowy kontynuuje pozytywny trend silnego momentum konsumpcyjnego napędzanego realnym wzrostem płac i pozytywnymi zmianami na rynku pracy.
Jeszcze przed ukończeniem budowy wiedziałem, że będzie to jedna z najważniejszych inwestycji w historii działalności GTC. Dzisiaj, kiedy widzimy już efekty naszej ciężkiej pracy, stało się dla nas jasne, że ten projekt na zawsze odmienił krajobraz miasta, a jednocześnie idealnie się w niego wpisuje. Wreszcie możemy powiedzieć to głośno – inauguracja centrum handlowego Ada Mall wyznacza początek nowej ery na serbskim rynku powierzchni handlowych
– skomentował Thomas Kurzman, Prezes GTC.
Aby odwołać się do otaczającej przyrody – szczególnie rzeki oraz jeziora w okolicy – Ada Mall zostało zaprojektowane z uwzględnieniem wielu roślin różnorodnych gatunków oraz naturalnych materiałów. W połączeniu z unikalnym designem, rozwiązania te zapewnią gościom odwiedzajacym galerię zmaksymalizowany dostęp do naturalnego światła. Co więcej, trzy niezwykłe tarasy oferują niezapomniany widok na teren rekreacyjny Ada Ciganlija. Ponadto Ada Mall spełnia najwyższe standardy ekologicznego budownictwa oraz energetyczne.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby stworzyć miejsce inne od pozostałych, łączące strefy handlową i wypoczynkową. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby współczesnego człowieka, który w centrum handlowym szuka nie tylko modnych ubrań, ale chce w nim także spędzić miło wolny czas. Jestem przekonany, że dzięki szerokim pasażom oraz dużej ilości naturalnego światła wewnątrz, jak i zielonym tarasom oferującym niesamowite widoki udało nam się to osiągnąć. Nasz sukces potwierdza także fakt, żeprzyciągnęliśmy do Belgradu wiele debiutujących marek, takich jak The Body Shop, Kiehl’s, Mohito i inne
– powiedział Pedja Petronijević, Dyrektor Generalny GTC na Serbię.