Nowy e-serwis LANCERTO skrojony na miarę czasów

2022-08-04 | 09:00

Serwis internetowy LANCERTO przeszedł metamorfozę estetyczną i funkcjonalną. Nastąpiła również równoległa cyfryzacja salonów stacjonarnych. Zmiany przeprowadzono metodycznie, wychodząc od badań, poprzez warsztaty twórcze, projekty wstępne i testy. Prace trwały rok.  Dziś strona internetowa marki, niczym najlepszy garnitur, skrojona jest na miarę potrzeb oraz oczekiwań nowoczesnych i wymagających klientów segmentu premium. Sklep internetowy www.lancerto.com notuje blisko 250 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Zdecydowana większość z nich korzysta z serwisu z telefonów komórkowych.

Dziś nowa odsłona www.lancerto.com stanowi nie tylko nowoczesne i wygodne narzędzie dokonywania zakupu, ale kompendium wiedzy na temat mody i stylu, a także rozbudowaną bazę inspiracji.

- Nadrzędną wartością LANCERTO jest dostarczenie klientowi najwyższej jakości produktu oraz usługi. W obecnych czasach jednym z kluczowych doświadczeń klienta jest jego spotkanie z marką online. Serwis istniejący od 2016 roku, pomimo dotychczasowych aktualizacji szaty graficznej i funkcjonalności, wymagał poważniejszej metamorfozy. Postawiliśmy sobie nowe cele wynikające z obserwacji rynku i zmieniających się trendów. Odczuwalna była potrzeba odświeżenia estetyki sklepu, ulepszenie jego użyteczności oraz jeszcze lepsze dopasowanie go do potrzeb konsumenta

– komentuje Mariusz Serafin, Dyrektor marketingu i e-commerce LANCERTO.

Badanie potrzeb

Jak garnitur na miarę, serwis LANCERTO jest odpowiedzią na konkretne potrzeby użytkowników. Przed rozpoczęciem prac przeprowadzono audyt a w proces badawczy oprócz ekspertów zewnętrznych zaangażowanych było ponad 200 osób, w tym pracowników i klientów LANCERTO. Co ciekawe, do badania zaproszono również osoby, które nigdy nie dokonały w LANCERTO zakupów.

Do serwisu zostały wpięte narzędzia do badania ruchu i zachowań klientów na całej ścieżce zakupowej. Efektem wielopoziomowych ankiet było zdefiniowanie konkretnych potrzeb - określono 90 etapów, w których klient wymaga poprowadzenia przez markę, by mogło dojść do realizacji zakupu. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie warsztatów z ekspertami z dziedziny UX.

Założenia i cele

Kluczowymi wyzwaniami z zakresu e-commerce okazały się być: poprawa doświadczeń związanych z zakupem, maksymalne uproszczenie ścieżki zakupowej i eliminacja barier, jakie napotykał po drodze klient.

Istotne były również obszary dotyczące kształtowania wizerunku. Nowy projekt miał znacząco poprawiać wiarygodność marki, podkreślać jej wartość i pozycjonowanie w segmencie premium. Przedsięwzięciu przyświecała potrzeba podniesienia spontanicznej rozpoznawalności marki oraz podkreślenie polskich korzeni i designu, które wobec włosko brzmiącej nazwy, nie są dla klientów oczywiste.

Co zyskał użytkownik?

LANCERTO dokonało przebudowy serwisu, by klient łatwiej i bardziej intuicyjnie i z większą satysfakcją  zapoznawał się z prezentowanym kontentem oraz z każdym krokiem nabierał pewności, że zakup jest słuszną decyzją. Dlatego nowa strona ładuje się szybciej, jest przejrzysta i funkcjonalna. Wyeksponowano na niej zdjęcia i rozbudowano panel z filtrami, ułatwiający wyszukiwanie. Podkreślić należy, że dodana została zupełnie nowa grupa kategorii – moda damska, co w konsekwencji doprowadziło do podziału całego kontentu na męski i damski.

Podejmowanie decyzji o wyborze produktu ułatwiają między innymi video prezentujące produkty na modelach w ruchu. Łatwiej dzięki temu wyobrazić sobie upatrzony element  garderoby podczas użytkowania.  Dopracowane tabele oraz usługa wirtualnego doradcy Fit Finder rozwieją wątpliwości związane z doborem rozmiaru.
Wprowadzone zmiany zaowocowały wzrostem konwersji oraz wartości koszyka zakupowego. Widoczny jest wzrost zaangażowania klientów. Nastąpił też spadek bounce rate – czyli liczby klientów „odbijających się” od serwisu bez finalizacji transakcji.

Mobile

Obecnie liczba użytkowników robiących zakupy na www.lancerto.com poprzez urządzenia mobilne przewyższa liczbę użytkowników desktopowych. Dlatego też pełna responsywność oraz jak najwygodniejsze zakupy w kanale mobile były dla LANCERTO priorytetem przy zmianie serwisu. Użytkownicy mobile zyskali czytelniejszy przegląd oferty poprzez przejrzyste ułożenie ich w rzędach i wyeksponowanie filtrów. Z procesu decyzyjnego nie wybijają pojawiające się bannery – wkomponowano je w listę kategorii i produktów. Dla mniej  zdecydowanych przeznaczona jest sekcja “Stylista rekomenduje” podpowiadająca stylizacje dopasowane do sylwetki lub okazji.

Blog i inspiracje

Nowy serwis LANCERTO nie tylko ułatwia same zakupy, ale dostarcza użytkownikom wartość dodaną w postaci rozwiniętej sekcji blogowej i inspiracyjnej. Rozbudowana strona główna pokazuje najważniejsze kategorie, lookbooki i zawiera dużo treści inspiracyjnych, porad dotyczących stylu etc.
Niepodważalnym atutem LANCERTO są kreatywne sesje zdjęciowe. Mocno wyeksponowane duże zdjęcia wraz z video, dobrze oddają charakter marki premium już przy pierwszym z nią kontakcie. Ruchoma prezentacja odzieży na modelach jest narzędziem ułatwiającym podejmowanie decyzji osobom o mniejszej wyobraźni.

Synergia

Przebudowie serwisu towarzyszyła cyfryzacja salonów stacjonarnych. Wszystkie salony zostały wyposażone w tablety, co pozwoliło na rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej. Na żądanie klienta dostępny jest dziś każdy element oferty w dowolnym wariancie i rozmiarze. Obecnie aż 10% całej sprzedaży w salonach to sprzedaż towaru poprzez tablety.

 

Tagi: E-commerce / Omnichanel Lancerto Mariusz Serafin
Oceń artykuł:

Źródło: Lancerto

Nowy e-serwis LANCERTO skrojony na miarę czasów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.