Suche produkty spożywcze to najchętniej wybierane produkty w e-sklepach

2023-03-14 | 10:26

Z roku na rok przybywa osób, dla których robienie zakupów spożywczych przez internet staje się naturalne. To efekt świadomego wyboru konsumentów, którzy cenią sobie zalety oferty sklepów online. Jakie? O tym przekonała się Barbora Polska – wiodąca marka z branży e-grocery.

Minęły trzy lata, od kiedy pandemia koronawirusa na zawsze odmieniła oblicze rynku spożywczego w Polsce. Początkowo w sieci pojawiały się oferty sklepów tradycyjnych, które decydowały się zmienić formę zamawiania i dystrybucji swoich produktów, aby przetrwać. Następnie na rynku zaczęły pojawiać się nowe marki, takie jak Barbora, która od lat jest liderem w branży e-grocery w krajach Bałtyckich, ale w Polsce nie ma swojego stacjonarnego odpowiednika.

Dziś branża e-grocery jest naturalnym, stałym elementem całej branży spożywczej w Polsce.  Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora Polska, 64 % Polaków korzysta z takich usług, w tym około 20% respondentów wraca do tego samego dostawcy, a prawie 44% testuje i sprawdza oferty różnych sklepów. Blisko 36% respondentów w ogóle nie korzysta z opcji zakupów spożywczych przez internet. A skoro coraz więcej Polaków kupuje „spożywkę” w sieci, to zasadnym wydaje się być pytanie, co decyduje o ich wyborze i jakie produkty najczęściej „lądują” w ich wirtualnych koszykach.

Największą zaletą kupowania online, jak przyznało prawie 48% badanych, jest fakt, że nie trzeba wychodzić z domu. Dzięki temu zakupy możemy zrealizować tuż przed rozpoczęciem pracy na tzw. „home offisie”, a odebrać w  międzyczasie. Zaoszczędzony w ten sposób czas, który jest ważny dla 43% respondentów, możemy przeznaczyć na realizowanie swoich pasji czy zabawę z dzieckiem. Blisko co trzecia osoba ceni sobie brak konieczności stania w kolejkach, a 38% badanych fakt, że mogą zamawiać z dowolnego miejsca w przerwie na lunch, w autobusie, w drodze do domu, czy czekając na dziecko, które po południu rozwija swoje pasje na dodatkowych zajęciach. Fakt wniesienia zakupów przez kuriera z pewnością cenią sobie osoby starsze czy respondenci zamieszkujący wyższe piętra budynków bez windy. Łącznie jest ich 37%. Nieco ponad 20% zauważa, że dzięki internetowym zakupom spożywczym oszczędza na kosztach paliwa, co w dobie inflacji nie jest bez znaczenia, a 17% ceni sobie szybkość realizacji. Mniejsze znaczenie mają warunki sanitarne oraz transparentność promocji w danym dniu, które widać w aplikacji lub na stronie.

Badani, zapytani o to co powinno znaleźć się w ofercie takiego internetowego sklepu spożywczego, w większości (60%) wskazują na suche produkty spożywcze, takie jak makarony, ryże, kasze mąki. Na drugim miejscu wskazywano świeże produkty, owoce i warzywa, na kolejnym – pieczywo (34%), a za nim produkty do codziennej higieny i pielęgnacji (33%), chemię gospodarczą (32%), a na ostatnim miejscu mrożonki (zaledwie 16%). Jednak prawie 40% ankietowanych docenia wyjście poza schemat  i oferowanie przez dany sklep czegoś więcej, np.: prostych przepisów czy porad specjalistów ds. żywienia człowieka.

– Chęć posiadania dodatkowych profitów towarzyszących zakupom internetowym, takich jak możliwość skorzystania chociażby z przepisów kulinarnych, pokazuje, z jak bardzo świadomym i wymagającym klientem mamy do czynienia. Nie wystarczy mieć w ofercie produkt i dowieźć go klientowi. Trzeba zaopiekować się nim pod wieloma względami. I to właśnie robimy. Nasze nowoczesne samochody dostawcze, zabudowane izotermą z agregatem, umożliwiającą przewóz żywności w kontrolowanej temperaturze, dbają o transport zwłaszcza świeżych produktów, jak warzywa i owoce. A to właśnie jest kategoria produktów, której obecności konsumenci oczekują od internetowych sklepów spożywczych. Ponadto współpracując ze specjalistami w dziedzinie żywienia, na bieżąco dostarczamy porady dietetyczne jak i przepisy z wykorzystaniem produktów dostępnych na naszej stronie internetowej, zawierające informację o czasie realizacji, które są łatwe w przygotowaniu, także wspólnie z dziećmi

– mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Barbora Polska Sp. z o.o.
 
W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w lutym 2023 roku, N = 1000.

Tagi: Agnieszka Śliwka-Stachowiak Barbora.pl E-commerce / Omnichanel Raport
Oceń artykuł:

Źródło: Barbora.pl

Suche produkty spożywcze to najchętniej wybierane produkty w e-sklepach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.