Potencjalna transakcja wpisuje się w realizację globalnej stragetii Yum! Brands' zakładającej znaczące zwiększenie udziału biznesu franczyzowego w całości portfela. Marka KFC z ponad 200 lokalizacjami, będącymi własnością firmy oraz operatorów franczyzowych, zbudowała silną pozycję we Francji. Plany dla tego rynku przewidują osiągnięcie skali około 500 restauracji KFC w ciągu dekady.
- Jesteśmy w pełni przekonani, że współpraca z AmRest pomoże wzmocnić pozycję konkurencyjną KFC France oraz umożliwi dynamiczny rozwój marki na tym rynku. AmRest jest partnerem , któremu w pełni ufamy i który bardzo dobrze zna naszą markę. Co więcej wierzymy, że Spółka z zaangażowaniem będzie dzieliła się swoim bogtym doświadczeniem, doskonałością operacyjną i pasją do KFC z zespołem pracowników przejętych restauracji oraz z naszymi sześćdziesięcioma obecnymi partnerami franczyzowymi – powiedział Frédéric Levacher, Dyrektor Zarządzający KFC France.
W ocenie Zarządu AmRest, duży potencjał wzrostu marki KFC na rynku francuskim w połączeniu z ponad 20-letnim doświadczeniem w prowadzeniu restauracji KFC pozwoli Spółce w ciągu najbliższych lat znacząco zwiększyć skalę działalności biznesu.
Jesteśmy bardzo podekscytowani porozumieniem z KFC, które umożliwi nam dalszy rozwój AmRest we Francji. Marka ma świetną reputację i najlepsze praktyki operacyjne, na których będziemy bazować w najbliższych latach. W pełni wierzymy w powodzenie transakcji i z niecierpliwością czekamy na poznanie załogi restauracji KFC France
– powiedział Olgierd Danielewicz, Prezydent KFC w AmRest.
Zarząd Spółki z entuzjazmem zapatruje się na możliwość dalszego zwiększania obecności AmRest na tak perspektywicznym rynku jak Francja. Dodatkowego optymizmu nadaje przekonanie, że ten krok doprowadzi do stworzenia wartości dodanej dla akcjonariuszy AmRest.