C&A: Przyszłość stacjonarnego handlu detalicznego jest cyfrowa

2020-09-18 | 09:00

Na pierwszy rzut oka sytuacja wydaje się jasna: handel internetowy z roku na rok zyskuje udziały w rynku, a sprzedaż tradycyjna stopniowo je traci. Wierzę jednak, że lokalni detaliści będą nadal ważni w przyszłości - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe - Norbert W. Scheele, Director of Country C&A Mode Central Eastern Europe

 

Aby pozostać konkurencyjnym w stosunku do Internetu, należy prowadzić skuteczną promocję sprzedaży – takie działania nie były ważniejsze niż obecnie, zwłaszcza w przypadku sprzedaży detalicznej. Jeśli chodzi o promocję sprzedaży, warto zintegrować indywidualne podejście do klienta w miejscu sprzedaży. W tym przypadku sprzedawcy stacjonarni mają znaczną przewagę nad sprzedawcami internetowymi. Sprzedawcy internetowi mogą również personalizować wiadomości e-mail, oferty internetowe, koszyki zakupów itp. Tylko detaliści stacjonarni mają możliwość fizycznego zaprezentowania towaru klientowi bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Badania i nasze doświadczenia jako międzynarodowego sprzedawcy odzieży pokazują, że ponad połowa decyzji o zakupie jest podejmowana bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Jeśli zachęty skutecznie wpłyną na decyzję o zakupie, będziemy realizować wysokie obroty.

Niezwykle ważne jest, aby firma połączyła własny handel stacjonarny z biznesem internetowym i zaoferowała go klientowi jako jeden model biznesowy. Te różne kanały są atrakcyjne dla różnych grup docelowych, co może otwierać nowe grupy klientów i zwiększać zasięg rynku. W ostatnich latach sprzedawcy detaliczni ulepszyli swoje podejście ominchannelowe, dzięki czemu klienci mogą teraz wyszukiwać, porównywać, kupować i zwracać produkty w wielu kanałach. Coraz częściej przekraczane są granice między handlem online i offline. Klient jest informowany o produktach za pośrednictwem mediów społecznościowych, dlatego celem firmy musi być bycie widocznym na wszystkich platformach i w nowych technologiach oraz oferowanie swoich produktów lub usług - zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, aby dziś zwiększyć poziom sprzedaży.

W C&A stale testujemy i ulepszamy koncepcje naszych sklepów i zawsze pracujemy nad wdrażaniem innowacji tak szybko, jak to możliwe, aby zapewnić naszym klientom atrakcyjną atmosferę zakupów. W obszarze naszej sprzedaży detalicznej byliśmy w stanie określić zmianę w zachowaniu konsumentów natychmiast po zniesieniu blokady. Wyraźnie widać, że klienci generalnie stali się bardziej ostrożni i chcą spędzać mniej czasu w centrach handlowych i na ulicach o dużym natężeniu ruchu. Zakupy w mniejszych / lokalnych parkach handlowych są obecnie zdecydowanie preferowane, ponieważ mogą zminimalizować ryzyko infekcji.

Przyszłość stacjonarnego handlu detalicznego jest cyfrowa. Internet jest już integralną częścią procesu zakupowego. Ponieważ korzystanie ze smartfonów i tabletów stało się dla większości z nas oczywistością, możemy również robić zakupy w dowolnym miejscu i czasie. Tradycyjni, a zwłaszcza mali i średni detaliści stoją przed poważnymi wyzwaniami związanymi z tym rozwojem. Jednocześnie mają możliwość skorzystania z cyfryzacji. Handel stacjonarny przechodzi obecnie transformację z tradycyjnego handlu detalicznego na model biznesowy wielokanałowy. Aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby konsumentów i móc reagować na zwiększoną presję konkurencyjną, konieczne jest, aby tradycyjny sklep został zmodyfikowany: musi stać się miejscem, które umożliwia zakupy w sieci i gdzie można znaleźć konkretne produkty i skorzystać z indywidualnej oraz wysokiej jakości obsługi.

Jesteśmy przekonani, że handel musi i będzie się zasadniczo rozwijać w ciągu najbliższych kilku lat. Szczególnie ważne będzie zaprojektowanie innowacyjnych i zorientowanych na klienta koncepcji sprzedaży detalicznej poprzez optymalne połączenie oferty cyfrowej i stacjonarnej.

Tagi: C&A Norbert W. Scheele
Oceń artykuł:

Fot: C&A Źródło: C&A

Zobacz także

C&A: Przyszłość stacjonarnego handlu detalicznego jest cyfrowa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.