Na pierwszy rzut oka sytuacja wydaje się jasna: handel internetowy z roku na rok zyskuje udziały w rynku, a sprzedaż tradycyjna stopniowo je traci. Wierzę jednak, że lokalni detaliści będą nadal ważni w przyszłości - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe - Norbert W. Scheele, Director of Country C&A Mode Central Eastern Europe
Aby pozostać konkurencyjnym w stosunku do Internetu, należy prowadzić skuteczną promocję sprzedaży – takie działania nie były ważniejsze niż obecnie, zwłaszcza w przypadku sprzedaży detalicznej. Jeśli chodzi o promocję sprzedaży, warto zintegrować indywidualne podejście do klienta w miejscu sprzedaży. W tym przypadku sprzedawcy stacjonarni mają znaczną przewagę nad sprzedawcami internetowymi. Sprzedawcy internetowi mogą również personalizować wiadomości e-mail, oferty internetowe, koszyki zakupów itp. Tylko detaliści stacjonarni mają możliwość fizycznego zaprezentowania towaru klientowi bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Badania i nasze doświadczenia jako międzynarodowego sprzedawcy odzieży pokazują, że ponad połowa decyzji o zakupie jest podejmowana bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Jeśli zachęty skutecznie wpłyną na decyzję o zakupie, będziemy realizować wysokie obroty.
Niezwykle ważne jest, aby firma połączyła własny handel stacjonarny z biznesem internetowym i zaoferowała go klientowi jako jeden model biznesowy. Te różne kanały są atrakcyjne dla różnych grup docelowych, co może otwierać nowe grupy klientów i zwiększać zasięg rynku. W ostatnich latach sprzedawcy detaliczni ulepszyli swoje podejście ominchannelowe, dzięki czemu klienci mogą teraz wyszukiwać, porównywać, kupować i zwracać produkty w wielu kanałach. Coraz częściej przekraczane są granice między handlem online i offline. Klient jest informowany o produktach za pośrednictwem mediów społecznościowych, dlatego celem firmy musi być bycie widocznym na wszystkich platformach i w nowych technologiach oraz oferowanie swoich produktów lub usług - zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, aby dziś zwiększyć poziom sprzedaży.
W C&A stale testujemy i ulepszamy koncepcje naszych sklepów i zawsze pracujemy nad wdrażaniem innowacji tak szybko, jak to możliwe, aby zapewnić naszym klientom atrakcyjną atmosferę zakupów. W obszarze naszej sprzedaży detalicznej byliśmy w stanie określić zmianę w zachowaniu konsumentów natychmiast po zniesieniu blokady. Wyraźnie widać, że klienci generalnie stali się bardziej ostrożni i chcą spędzać mniej czasu w centrach handlowych i na ulicach o dużym natężeniu ruchu. Zakupy w mniejszych / lokalnych parkach handlowych są obecnie zdecydowanie preferowane, ponieważ mogą zminimalizować ryzyko infekcji.
Przyszłość stacjonarnego handlu detalicznego jest cyfrowa. Internet jest już integralną częścią procesu zakupowego. Ponieważ korzystanie ze smartfonów i tabletów stało się dla większości z nas oczywistością, możemy również robić zakupy w dowolnym miejscu i czasie. Tradycyjni, a zwłaszcza mali i średni detaliści stoją przed poważnymi wyzwaniami związanymi z tym rozwojem. Jednocześnie mają możliwość skorzystania z cyfryzacji. Handel stacjonarny przechodzi obecnie transformację z tradycyjnego handlu detalicznego na model biznesowy wielokanałowy. Aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby konsumentów i móc reagować na zwiększoną presję konkurencyjną, konieczne jest, aby tradycyjny sklep został zmodyfikowany: musi stać się miejscem, które umożliwia zakupy w sieci i gdzie można znaleźć konkretne produkty i skorzystać z indywidualnej oraz wysokiej jakości obsługi.
Jesteśmy przekonani, że handel musi i będzie się zasadniczo rozwijać w ciągu najbliższych kilku lat. Szczególnie ważne będzie zaprojektowanie innowacyjnych i zorientowanych na klienta koncepcji sprzedaży detalicznej poprzez optymalne połączenie oferty cyfrowej i stacjonarnej.