Karen Eidsvik Moody, Subway: Detaliści powinni zweryfikować sposób komunikacji z klientami

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-03-18 | 08:00
Rozwojowi branży retail w Azji uważnie przygląda się coraz więcej sieci handlowych z całego świata. Trudno się temu dziwić, bo to jeden z najszybciej rozwijających się w tym sektorze regionów. O tym, które państwa prezentują ciekawe możliwości i z jakimi problemami muszą się liczyć detaliści rozmawiamy z Karen Eidsvik Moody, regional director Asia, Subway. M.in. dzięki pomocy Karen Subway z niecałych 50 lokali rozrósł się do prawie 1100 działających w Azji obecnie.

Jak ocenia Pani obecne tempo rozwoju branży retail w regionie Azji i Pacyfiku?
Azja to ogromny obszar i aktualnie część państw radzi sobie lepiej niż inne. Na handel detaliczny Chin mocno wpłynęła możliwość robienia zakupów w internecie i różnice w cenach pomiędzy sklepami internetowymi, a tradycyjnymi. Świetnie radzi sobie branża na Filipinach, sytuacja w Indiach w końcu zaczyna się odwracać. Myślę, że detaliści i centra handlowe powinni zweryfikować sposób w jaki komunikują się z klientami i to co robią w swoich sklepach, tak aby dostosować je do nowych zwyczajów zakupowych konsumentów, zwłaszcza tych w sferze online.
Czy można wskazać  takie obszary kontynentu, które są obecnie najbardziej perspektywiczne?
Tak naprawdę aktualnie bardzo trudno byłoby wskazać takie regiony, ponieważ możliwości w wielu miejscach zdają się kurczyć, a nie rosnąć. Myślę, że znaczenia nabierać będzie wciąż sektor online.
To tylko jedno z wielu wyzwań, z którymi musi się zmagać obecnie branża retail, prawda?
Zgadza się. Innym problemem jest to, że moim zdaniem właściciele, inwestorzy i specjaliści ds. rozwoju nie rozumieją, że ich ciągłe poszukiwanie lepszego zwrotu z inwestycji (ROI) jest zabijaniem ich własnej działalności, ponieważ detaliści muszą przenosić swoje sklepy lub je zamykać, gdyż nie mogą sobie pozwolić na wysokie czynsze. Problemem może być także to, że nawet doświadczony personel, jeśli nie ma odpowiedniego podejścia w zakresie obsługi i usług,  w rezultacie jest bardzo trudny do szkolenia i utrzymania. Inne wyzwanie to nadopiekuńcza polityka niektórych rządów, która może skutkować stłumieniem konkurencji w części państw. 
Karen Eidsvik Moody jest jednym z prelegentów tegorocznej edycji Retail Congress Asia Pacific, której patronem medialnym jest m.in. magazyn Galerie Handlowe.
Tagi:
Oceń artykuł:

Karen Eidsvik Moody, Subway: Detaliści powinni zweryfikować sposób komunikacji z klientami

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.