MediaMarkt jest zakorzeniony w świadomości Polaków

2018-10-25 | 09:00

Od wielu lat jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej. W latach 90. królowały magnetowidy, odtwarzacze płyt kompaktowych, a w biurach używaliśmy komputerów z wielkimi migającymi ekranami. Dziś praktycznie wszystko mamy w jednym, małym urządzeniu mobilnym, mieszczącym się w kieszeni. MediaMarkt jest prekursorem nowoczesnej dystrybucji elektroniki użytkowej w Polsce, który wyznaczył standardy dla polskiego rynku. Z Marcinem Rosati, CEO MediaMarktSaturn Polska, rozmawiamy o potrzebach dzisiejszych klientów.

W maju br. poinformowali Państwo o planach połączenia sił obu swoich sieci handlowych: MediaMarkt i Saturn pod wspólnych szyldem MediaMarkt. Czym podyktowana była ta decyzja?

Decyzja o połączeniu obu sieci została podjęta na podstawie wnikliwych analiz sytuacji na polskim rynku oraz zachowań konsumenckich. Obie nasze marki w ciągu wielu lat swojej obecności na rynku zyskały zaufanie klientów, o czym świadczą chociażby ich wysokie pozycje w badaniach i rankingach. Obserwując rozwój rynku, postępującą cyfryzację i powszechną w niemal każdej dziedzinie życia rewolucję technologiczną, uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu marek. MediaMarkt świętuje w tym roku 20-lecie swojej obecności na polskim rynku, dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków. Z pewnością skorzystają na tym konsumenci, ponieważ zarządzając jedną siecią handlową, będziemy mogli jeszcze bardziej skoncentrować się na ich potrzebach.

MediaMarkt posiada placówki zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach miast. W jaki sposób wybierają Państwo swoje lokalizacje?

Kierując się filozofią, że klient jest najważniejszy, dbamy o to, aby zapewnić mu jak najlepszy dostęp do naszej oferty. Dotyczy to wszystkich kanałów sprzedaży. Każda decyzja dotycząca danej lokalizacji poprzedzona jest złożoną analizą wielu czynników. Zawsze kluczowym kryterium jest łatwy dostęp do naszej oferty, dlatego nasze sklepy usytuowane są w punktach z odpowiednią infrastrukturą, atrakcyjnych handlowo i komunikacyjnie. Dotyczy to zarówno lokalizacji w centrach handlowych, jak i sklepów wolnostojących, które mamy w swoim portfolio.

MediaMarkt to także sklep internetowy. Jak kształtują się przychody Państwa e-sklepu na tle stacjonarnych punktów sprzedaży?

MediaMarkt realizuje strategię rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Rozwój e-commerce w Polsce coraz bardziej przyspiesza, a Polska jest w europejskiej czołówce krajów pod względem tempa wzrostu wartości zakupów internetowych. Ponad jedna trzecia polskich konsumentów preferuje sklepy internetowe. Ma to duże znaczenie dla naszej branży i MediaMarkt nie jest tu wyjątkiem. Nasi klienci coraz chętniej korzystają z kanału internetowego i jest to oczywiście widoczne w strukturze naszych przychodów. Obecnie udział e-commerce w całości naszego biznesu kształtuje się na poziomie kilkunastu procent całkowitego obrotu, nie chciałbym jednak – z wiadomych względów – zagłębiać się w szczegóły.

Które aspekty współpracy biznesowej są dla Pana najistotniejsze w relacjach z właścicielami obiektów handlowych?

We współpracy ze wszystkimi naszymi partnerami biznesowymi – a do nich zaliczają się także właściciele obiektów handlowych – kierujemy się takimi samymi zasadami. Podstawowe aspekty to wzajemne zaufanie, otwarta komunikacja, współpraca i zrozumienie specyfiki branży partnera biznesowego. Zależy nam na transparentnym zarządzaniu obiektami, w których się znajdujemy, kontroli kosztów wspólnych, współpracy przy akcjach wspierających sprzedaż, ale i na gotowości do reagowania na zmieniające się trendy i otoczenie rynkowe. Przy tak dynamicznie ewoluujących potrzebach i zwyczajach zakupowych konsumentów rozwiązania przyjęte kilka lat temu niekoniecznie sprawdzą się dziś.

Jak wskazują eksperci, w tym roku w Polsce sprzedaż sprzętu AGD może wzrosnąć o ok. 5%, a w ujęciu wartościowym o ok. 6%. Sprzyjać temu będzie popyt na rynku mieszkaniowym i program 500 plus. Czy MediaMarkt również zauważa takie tendencje? Czy odzwierciedlają się one w Państwa wynikach sprzedaży?

Obserwujemy ogólne ożywienie w segmencie sprzętu AGD. Popyt na rynku mieszkaniowym zawsze sprzyja branży i bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży. Drugim niezwykle istotnym czynnikiem jest postęp technologiczny – również w segmencie AGD pojawiają się nowoczesne, inteligentne rozwiązania, które często zaskakują swoją funkcjonalnością i wygodą. Przy wyborze sprzętów gospodarstwa domowego klienci kierują się jednak nie tylko ich parametrami technicznymi, ale szukają produktów z estetycznym designem, które staną się atrakcyjnym elementem wyposażenia wnętrza. Dlatego są też coraz bardziej skłonni inwestować większe sumy w sprzęt wyższej klasy, w tym również premium.

Jak Pan wspomniał, MediaMarkt funkcjonuje od 20 lat na polskim rynku. Jak na przestrzeni tego czasu zmienił się rynek sprzętu AGD i elektroniki użytkowej?

Dla branży elektroniki użytkowej dwie dekady to cała epoka. Trudno byłoby w kilku zdaniach opisać rewolucję technologiczną, jaka dokonała się w tym obszarze, której jesteśmy świadkami. Doskonale pamiętamy jeszcze lata 90-te ubiegłego stulecia, kiedy na co dzień używaliśmy magnetowidów, odtwarzaczy płyt kompaktowych czy analogowych, a w biurach królowały komputery z wielkimi migającymi ekranami i faks – urządzenie, bez którego niemożliwa była wysyłka dokumentów. Dziś praktycznie wszystko mamy w jednym, małym urządzeniu mobilnym, mieszczącym się w kieszeni. Z kolei AGD zaskakuje coraz  nowszymi udogodnieniami, dzięki którym posiłki przyrządzają się prawie same, odkurzacz nie potrzebuje nas do pomocy, żeby sprzątnąć cały dom, a lodówka przypomni nam, że trzeba kupić mleko. Ewolucja w technologiach wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy oczekują wygody i oszczędności czasu oraz pozytywnych wrażeń związanych z cyfrową rozrywką. Przyszłość należy do systemów smart.

Tagi: Marcin Rosati MediaMarkt
Oceń artykuł:

Fot: Arek Markowicz Źródło: MediaMarkt

MediaMarkt jest zakorzeniony w świadomości Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.