Michał Góźdź, dyrektor Galerii Korona Kielce: Odnotowaliśmy wzrost odwiedzalności na poziomie plus 40%

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-20 | 08:00

3 lata działalności to pasmo sukcesów – 99% wskaźnik najmu, w ostatnim czasie 20 nowych najemców i liczne eventy, w tym wizyty gwiazd ogólnopolskiego i światowego formatu. O tajemnicy sukcesu Galerii Korona Kielce, która kryje się w optymalnej lokalizacji, powierzchni handlowej i użytkowej oraz unikatowym mixie najemców rozmawiamy z dyrektorem obiektu - Michałem Góździem.

Już niedługo Galeria Korona Kielce świętować będzie kolejne urodziny. 3 lata działalności to pasmo wielu sukcesów. Jak mogą Państwo podsumować ostatni rok istnienia obiektu?  

Poprzedni rok był bardzo pracowity, ale i bardzo efektywny. Udało nam się podpisać wiele nowych umów najmu i rozpocząć proces rekomercjalizacji. Analizując obroty i odwiedzalność oraz stan najmu uważam, że rok 2014 był bardzo dobrym rokiem dla najemców Galerii Korona Kielce.

Jednym z atutów Galerii Korona Kielce jest ciekawy kalendarz marketingowy, już od chwili otwarcia obiektu.

Mieliśmy pewne założenia i świadomość, że kiedy otworzyliśmy w maju 2012 roku Galerię Korona Kielce, musieliśmy wprowadzić nowy obiekt na rynek, oswoić mieszkańców Kielc z tym projektem i nowym miejscem, więc wydarzeń marketingowych było dużo. W pierwszych dwóch latach od otwarcia galerii przeprowadzaliśmy mnóstwo spektakularnych i spontanicznych eventów. Jednym z takich dużych wydarzeń był Festiwal Kolorów – projekt, który jest teraz bardzo popularny w całej Europie. Było to wydarzenie zorganizowane na czwartym poziomie galerii, czyli na parkingu. W evencie wzięło udział aż 55 tys. osób. Staramy się cały czas zaskakiwać naszych klientów, więc organizowane przez nasz obiekt wydarzenia są bardzo różnorodne. W ostatnim czasie skupiamy się stricte na eventach i wydarzeniach prosprzedażowych, na akcjach konsumenckich, co pozwala nam pokazywać nasze marki i naszych najemców.

Jakie wydarzenia mogą Państwo zaliczyć do najgłośniejszych i najatrakcyjniejszych?

Zorganizowaliśmy m.in. koncert Raya Wilsona Genesis Classic i międzynarodowej grupy Red Box. Ponadto na terenie Galerii Korona Kielce przygotowaliśmy spotkanie z jedynym Polakiem, który otrzymał nagrodę Grammy – Włodkiem Pawlikiem. Był on naszym gościem i spotkał się z klientami. Poprzez cykliczne organizowanie takich wydarzeń Kielczanie mają świadomość, że Galeria Korona Kielce to nie tylko handel, ale miejsce, w którym każdy z mieszkańców, każdy z klientów może znaleźć coś dla siebie.

Czy w takie akcje mogą aktywnie włączać się także sami najemcy?

Jeżeli planujemy organizację jakiegoś eventu to jest to zawsze komunikowane naszym najemcom – rozmawiamy z nimi i zapraszamy ich do uczestnictwa, a następnie realizujemy wspólnie nowy projekt, ponieważ nigdy nie odmawiają nam współpracy.

Na jakie jeszcze wsparcie mogą liczyć najemcy Galerii Korona Kielce?

Jesteśmy otwarci na naszych najemców i pozostajemy do ich dyspozycji 7 dni w tygodniu. Spotykamy się z nimi indywidualnie, rozwiązujemy ewentualne problemy lub rozmawiamy o współpracy przy działaniach marketingowych i prosprzedażowych. Te spotkania pomagają na bieżąco wdrażać przemyślane, efektywne rozwiązania, dzięki którym przyczyniamy się do sukcesów naszych najemców, a w konsekwencji - wzmacniamy silną pozycję Galerii Korona Kielce. Koncentrujemy się na budowaniu trwałych relacji z naszymi najemcami.

Zdaje się, że Państwa centrum na stałe zakorzeniło się już w świadomości mieszkańców, a obiekt jest nierozerwalnie związany z miastem. Także poprzez działalność charytatywną i angażowanie się w akcje takie jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy czy działalność Fundacji DKMS.

To prawda, czujemy się częścią Kielc i mamy świadomość, że musimy uczestniczyć w różnych istotnych dla mieszkańców regionu wydarzeniach. Już od paru lat w Galerii Korona Kielce udaje nam się organizować finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wraz ze światełkiem do nieba, które transmitowane jest na żywo w telewizji publicznej.  Jest to największa scena w mieście i imponujący pokaz sztucznych ogni. Uczestniczymy w eventach ważnych dla całej lokalnej społeczności. Jednym z sukcesów ostatniego roku była organizacja Finału Święta Kielc. W jego ramach na dachu galerii zorganizowaliśmy koncert zespołu Kombii. Włączamy się też w liczne akcje charytatywne, takie jak zbiórki na rzecz potrzebujących osób, nie odmawiamy fundacjom i instytucjom potrzebującym naszej pomocy.  Chętnie angażujemy się w społeczne inicjatywy.     

Dziś Korona Kielce to obiekt istotny nie tylko dla mieszkańców samego miasta, ale także jego okolic.

Zgadza się. Powiedziałbym, że 60% naszych klientów to mieszkańcy miasta i jego sypialni, natomiast 40% to mieszkańcy okolic. Konsumenci wybierają Galerię Korona Kielce przede wszystkim z powodu szerokiej oferty. Doceniają udogodnienia dla dzieci, duży parking oraz różnorodność kawiarni i restauracji.  Galeria to dla nich synonim przyjaznej, rodzinnej i pogodnej atmosfery oraz modnych i komfortowych zakupów.  Często odwiedzają nas całe rodziny lub grupy znajomych, spędzając tu wolny czas. To, co nas zdecydowanie wyróżnia to także operator spożywczy, który działa na terenie naszej galerii. Delikatesy Piotr i Paweł są dedykowane wymagającej grupie konsumenckiej.

Ciekawe i systematycznie prowadzane działania zdają się przynosić efekty. Dziś mogą się Państwo poszczycić 99% wskaźnikiem komercjalizacji.

Ten wskaźnik to wynik ciężkiej pracy całego naszego zespołu. Osiągnęliśmy sukces, bo do dnia 28 lutego udało nam się podpisać wiele nowych umów i stąd stan dzisiejszy, czyli 99% wskaźnik najmu. W tym momencie rozpoczynamy kolejny wymagający etap - proces rekomercjalizacji.

Wśród nowych najemców znalazło się wiele przyciągających uwagę marek, na które z pewnością czekali klienci.

To prawda, w marcu na terenie obiektu rozpoczęło działalność wielu nowych, zasługujących na uwagę najemców m.in. Media Markt, Olika, English Home, Dastan, Kornecki, Textil Market, Mr Expert, Coccodrillo, Quiosque i 50 style. Łącznie to 20 nowych marek i 2,8 tys. mkw. powierzchni.

Czy oferta handlowa centrum na lokalnym rynku ma unikatowy i niepowtarzalny charakter?

Zdecydowanie tak. Marki, które nas wyróżniają na terenie Kielc to jedyny w mieście Royal Collection, Massimo Dutti, Tommy Hilfiger, Oysho, Zara Home, English Home (jedyny w całym województwie świętokrzyskim), Pandora,Yes, Olika i Kornecki.

Ale otwarci są Państwo na współpracę także z lokalnymi firmami.

Tak, chociaż oczywiście jest to mniejsza część. Mamy w gronie swoich najemców kilkunastu lokalnych operatorów.

Mix najemców uwzględnia także atrakcyjną ofertę rozrywkową.

U nas każdy znajdzie coś dla siebie. Na terenie naszego obiektu mamy przyjemność posiadać Multikino, a także jedyny na terenie Kielc squash z 5 kortami. Do dyspozycji klientów jest również Pure Platinum, którego nie ma nigdzie indziej w mieście. Szeroka oferta gastronomiczna zapewniona jest przez operatorów działających na terenie naszego food courtu.

A jeśli chodzi o ofertę dla najmłodszych?

Dla najmłodszych klientów przygotowaliśmy na terenie Galerii Korona Kielce bawialnię Happy Land. Prowadzimy też unikatowy projekt – na terenie centrum działa szkoła językowa. Powiększa się również wachlarz sklepów oferujących produkty dla dzieci. W ostatnim czasie dołączyły do nas dwie polskie marki. Producent obuwia dziecięcego i młodzieżowego Kornecki, uzupełnił ofertę obecnych w Galerii Korona Kielce marek obuwniczych, również dla dorosłych tj. Badura, CCC, Centro, Deichmann, Ecco, Heavy Duty, Ryłko i Wojas. Druga marką jest sklep Coccodrillo, który zwiększył liczbę miejsc dedykowanych rodzinom.

Zatem o Galerii Korona Kielce można śmiało powiedzieć, że to rodzinne centrum?

Tak, bo Galeria Korona Kielce zdecydowanie sprzyja rodzinom z dziećmi. Pokój dla rodzica z dzieckiem to już standard. Duże możliwości daje jednak już sama architektura obiektu, bo galeria jest bardzo kompaktowa. Dzięki temu nie ma problemów np. z zaparkowaniem samochodu czy przejechaniem z wózkiem z parkingu na teren centrum. Naszym kluczowym klientem jest rodzina, a więc jej potrzebom podporządkujemy działania promocyjne, podkreślające szeroką ofertę handlową spełniającą oczekiwania wszystkich członków rodziny - i dużych, i małych. Nie zapominamy o wydarzeniach dedykowanych dzieciom. W najbliższym czasie, podczas kreatywnych warsztatów wspólnie obudzimy wiosnę, a w weekend poprzedzający Dzień Dziecka, dla wszystkich odwiedzających nas dzieci będziemy mieć moc magicznych atrakcji i wiele prezentów.      

Czy te wydarzenia organizowane na terenie Państwa centrum i bogata oferta przekładają się na wzrost odwiedzalności galerii?

Przekładają się nie tylko na wzrost odwiedzalności, ale również na wzrost obrotów najemców. Są to działania, które z jednej strony mają przyciągnąć do nas klientów, którzy po pierwsze dokonują zakupów, a po drugie spędzają u nas swój wolny czas. Ale dodatkowo są to działania prosprzedażowe, więc wszystko jest ze sobą ściśle połączone. Dzięki temu odnotowaliśmy wzrost odwiedzalności galerii w skali rok do roku na poziomie plus 40%, a obroty najemców wzrosły o ponad 20%.  

Wspomniał Pan także o optymalnej lokalizacji.

Nasza lokalizacja to bez wątpienia nasz atut. Oprócz tego, że Galeria Korona Kielce powstała w samym centrum miasta, w odległości 500 m od rynku, 100 m od Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego, w pobliżu Urzędu Powiatowego, Sądu Rejonowego, Politechniki Świętokrzyskiej i Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, to jest to także optymalne rozwiązanie komunikacyjne. Idealny dojazd zarówno, jeśli chodzi o dotarcie samochodem z każdej części miasta (bez zatłoczonych ulic i korków), jak i transportem miejskim. W bezpośrednim sąsiedztwie galerii znajduje się duży węzeł komunikacyjny - miejsce, w którym mieszkańcy korzystają z komunikacji zbiorowej i często przesiadają się na inne linie.   

W jaki sposób komunikują się Państwo ze swoimi klientami?

Musimy iść z duchem czasu, dlatego oczywiście korzystamy z narzędzi takich jak strona internetowa, Facebook czy Instagram. Wraz ze wzrostem intensywności naszych działań marketingowych liczba wirtualnych fanów powiększa się. Wokół Galerii Korona Kielce udało się zgromadzić silną i zaangażowaną społeczność. Facebook traktowany jest przez nas, jako ważny kanał komunikacji z klientami. Prowadzenie rozmów z fanami pozwala nam uzyskać cenną wiedzę dotyczącą funkcjonowania Galerii Korona Kielce, co przekłada się na zwiększenie atrakcyjności i sprostanie wymaganiom kielczan. Nie zapominamy o tradycyjnych kanałach komunikacji. Wykorzystujemy kampanie outdoorowe i akcje w BTLu, czyli z wykorzystaniem radia, prasy itd.

Czy klienci chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami i uwagami?

Social media dają możliwość zadawania pytań na każdy temat, co dowodzi, że serwisy takie jak Facebook nie muszą służyć tylko zabawie czy organizowaniu konkursów. Staramy się, aby komunikacja dotycząca spraw ważnych dla całego regionu była stale obecna na naszych profilach. Poprzez komunikację dotycząca mody, lifestyle’u czy bieżących wydarzeń w naszym mieście chcemy zbliżyć konsumentów do naszej marki i zachęcić do interakcji i wymiany doświadczeń. Dzięki temu, klienci mają bezpośredni wpływ na swoją ulubioną galerię.  Staramy się rozmawiać ze wszystkimi - zarówno z naszymi klientami, jak i najemcami. Przykładamy dużą wagę do utrzymywania dialogu i chętnie dzielimy się informacjami. Przyjmujemy także uwagi i sugestie odnośnie tego, co możemy poprawić dla wspólnego osiągnięcia sukcesu. To klienci i najemcy nas weryfikują i to oni oceniają naszą pracę. Czasami widzą więcej, albo może w inny sposób niż my.

Jakie nowe rodzaje potrzeb mają współcześni konsumenci Galerii?

Zdecydowanie można zaobserwować modę na zdrowy styl życia. Zauważalny jest wzrost odwiedzalności i sprzedaży m.in. u naszych operatorów sportowych - Pure’a i Squasha. Z roku na rok ich klubowiczów przybywa i obydwaj najemcy generują coraz wyższe obroty. Także restauracje i kawiarnie jak Grycan uzupełniają swój asortyment o świeże, wyciskane z owoców soki. Ekologiczne produkty coraz częściej oferuje Piotr i Paweł. Z myślą o klientach zainteresowanych tematami BIO, w maju zaplanowaliśmy weekend ekologicznych aktywności.

Czy zauważyli Państwo także inne zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków?

Na pewno nasi klienci są coraz bardziej wymagający. Rośnie ich świadomość, więcej czytają, więcej wyjeżdżają, ale też są w stanie więcej zapłacić za produkt, który w ich ocenie jest wart tej wyższej kwoty. Rodzice nie oszczędzają na swoich pociechach, częściej niż w innych segmentach wybierają produkty z wyższej półki cenowej, popularnych, cieszących się uznaniem marek. W Galerii Korona Kielce do dyspozycji klientów jest na przykład jedyny w województwie Smyk Megastore, który cieszy się dużym powodzeniem wśród rodziców i dzieci. Dla klientów liczy się przede wszystkim stosunek jakości do ceny. Podążając tym tropem, konsumenci są skłonni zapłacić więcej, ale pod warunkiem, że różnica w cenie przekłada się na wymierne korzyści w zakresie funkcjonalności, komfortu użytkowania czy bezpieczeństwa danego produktu.

A jak świętować będą Państwo kolejne, zbliżające się urodziny?

Na pierwszych mieliśmy dwudniowe wydarzenie muzyczne połączone z festiwalem regionalnym Scyzoryki. Były 3 sceny znajdujące się na dachu, przed i w galerii. Gwiazdami tych urodzin były Ewelina Lisowska i Ewa Farna. Na drugich urodzinach gościliśmy zespół Perfect. Kolejna uroczystość na pewno także będzie obfitować w liczne atrakcje jednak tym razem chcemy, aby nasi klienci dostali od nas bardzo atrakcyjne oferty zakupowe, wysokie rabaty cenowe. Przygotowujemy coś specjalnego, niepowtarzalnego, jednak na razie to tajemnica.

Oceń artykuł:

Michał Góźdź, dyrektor Galerii Korona Kielce: Odnotowaliśmy wzrost odwiedzalności na poziomie plus 40%

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.