Nie sposób nie podporządkowywać się komunikacji cyfrowej rewolucji

2019-10-08 | 00:00

Klienci klubów fitness to w 60-80 proc. Millenialsi, a dla nich podstawowym kanałami komunikacji są media cyfrowe i to najczęściej konsumowane w mobile’u. Według ostatnich raportów użytkownicy spędzają w Internecie średnio ok. 6 godzin dziennie. Nie sposób więc za tym nie nadążać i nie podporządkowywać komunikacji cyfrowej rewolucji - wyjaśnia Magdalena Rodak-Dębowska, Manager ds. Marketingu i PR, Zdrofit Sp. z o.o.

Zapisy na zajęcia i sprzedaż karnetów online, szybki kontakt z obsługą na czacie i w mediach społecznościowych – tego oczekują użytkownicy. W kwestii lojalizacji klienta, budowania społeczności wokół marki koncentrujemy się teraz na przygotowaniu nowej wersji naszej aplikacji mobilnej, którą chcemy w dużej mierze oprzeć na grywalizacji. Wierzymy, że to wpłynie na umacnianie relacji z naszymi użytkownikami również poza klubami. Na digital przeznaczamy ok. 40 proc. naszych wydatków marketingowych. 

Jednak nie zapominamy o dostosowaniu komunikacji do różnych pokoleń i zachęceniu również starszych osób do regularnej aktywności fizycznej. Dużą rolę odgrywa tutaj nasza kampania „Postaw Zdro Przed Fit”, która została poprzedzona badaniami barier i obaw jakie mają Polacy przed uczęszczaniem do klubów fitness. W ramach akcji poprosiliśmy o wypowiedzi naszych klientów w różnym wieku, w tym 86-letniej klubowiczki. W materiałach video podzielili się tym, w jaki sposób ćwiczenia zmieniły komfort ich życia, zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychofizycznym. Wyciągając wnioski z badań zmieniliśmy również sposób naszej komunikacji, odchodząc w niej od promowania młodych, idealnych sylwetek i presji intensywnych treningów, które kojarzą się z popularnymi hasłami, takimi jak „Pot, krew i łzy” czy „Padłeś, powstań”.
 
Największym wyzwaniem stojącym przed marketerami jest personalizowanie oferty i komunikacji z jednej strony, a z drugiej prowadzenie działań zgodnie z wymogami RODO. Dlatego tak ważna jest transparentność, jeśli chodzi o wykorzystanie danych – tylko dzięki temu, można liczyć na zaufanie i otwartość ze strony użytkowników pod względem chęci dzielenia się tymi danymi, dzięki którym można realizować spersonalizowane działania.

Tagi: Zdrofit Magdalena Rodak-Dębowska
Oceń artykuł:

Źródło: Zdrofit

Zobacz także

Nie sposób nie podporządkowywać się komunikacji cyfrowej rewolucji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.