Polki podkreślają swoją osobowość kolorem

2018-11-08 | 09:00

Cosmo Group stawia w swojej działalności na innowacyjne produkty i bezpośredni kontakt z klientkami. Rozmawia z nimi i wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Dzięki temu dywersyfikuje swoją ofertę i tworzy kosmetyki dedykowane kolejnym grupom docelowym. Dziś to już nie tylko marki NeoNail i MyLaQ, czyli lakiery hybrydowe i produkty do stylizacji paznokci. Cosmo Group tworzy również kosmetyki kolorowe w segmencie premium, czyli NEO Make Up. O kolejnych projektach i rozwoju koncernu rozmawiamy z Arturem Błażejewskim – CEO Cosmo Group.

NeoNail istnieje na polskim rynku od 2006 roku. Jak powstała Państwa marka?

Myślę, że tak jak u wielu młodych osób, które zastanawiają się jak pokierować swoim dorosłym życiem, czy pracować u kogoś, czy na własny rachunek, poszukiwałem własnej drogi. Na ostatnim roku studiów zaryzykowałem i otworzyłem własny biznes. Wspólnie z Kamilą Błażejewską, współwłaścicielką Cosmo Group, postanowiliśmy zainwestować i zbudować swoją markę. Chcieliśmy stworzyć silny brand, bo tylko w ten sposób mogliśmy odróżnić się od wielu innych firm, które oferowały podobny asortyment. Zaryzykowaliśmy i opłaciło się. W 2016 r. udało nam się przebić w kategorii lakierów hybrydowych i zainteresować kontrahentów naszymi produktami. Przełomem stało się wyprowadzenie hybrydowych lakierów do paznokci z salonów manicure do sprzedaży detalicznej, a więc stworzenie możliwości pomalowania w ten sposób paznokci w domu.

Success story Państwa spółki jest imponujący!

Nie będę czarował - nic nie przyszło nam łatwo, nic też nie spadło nam z nieba. Do tego miejsca, w którym dziś jesteśmy, doszliśmy ciężką pracą.

W jaki sposób udało się Państwu zbudować swoją pozycję rynkową?

Postawiliśmy na innowacyjne produkty, które ciągle rozwijamy. Jednak to, co najważniejsze, to słuchamy kobiet - rozmawiamy z nimi i odpowiadamy na ich potrzeby. Dzięki temu jesteśmy w stanie dywersyfikować naszą ofertę i otwierać się na kolejne grupy docelowe na rynku kosmetyków.

Na jakich wartościach opiera się Państwa działalność?

Nasza firma opiera się na wzajemnym szacunku – do pracowników, kontrahentów, partnerów biznesowych – u nas najważniejszy jest człowiek. W budowaniu zaangażowanej kultury organizacyjnej kierujemy się zasadami biznesowego fair play oraz partnerskich relacji. Kluczem do sukcesu na rynku krajowym, jak i zagranicznym, jest więc kompilacja kilku czynników: zaangażowania pracowników i kontrahentów, innowacyjnego produktu oraz kompleksowej oferty dostosowanej do najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy też elastyczni i szybko odpowiadamy na światowe trendy, dzięki temu wygrywamy jakością i pomysłowością.

Rynek kosmetyczny jest niezwykle wymagający. Z jakimi najczęściej problemami się Państwo spotykają?

Panuje duża konkurencja wewnętrzna, dlatego dbamy o to, aby nasze kosmetyki zaskakiwały klientki, odpowiadały na ich potrzeby, były innowacyjne i bezpieczne. W branży, która jest wysoce nasycona, w której dominują koncerny międzynarodowe, oferta musi się wyróżniać i co najważniejsze, nieść za sobą wartości i autentyczność. Istotny jest też dobór kanałów dystrybucji i szerokie dotarcie do grupy docelowej.

Wracając do oferowanego przez Cosmo Group  asortymentu produktów, to dziś już nie tylko są to lakiery hybrydowe NeoNail, ale i kosmetyki do makijażu NEO Make Up. Dlaczego akurat ten segment beauty?

Przemyślana strategia oraz wnikliwa analiza rynku pozwoliły nam wywnioskować, że na polskim rynku potrzebna jest nowa marka kosmetyków kolorowych. To przede wszystkim rozmowy z naszymi klientkami pozwoliły nam znaleźć niszę i uważamy, że to stanowi o sukcesie marki. Decyzja o wprowadzeniu NEO Make Up była oczywistym i naturalnym posunięciem, realizującym założenia strategii firmy. Do tego mamy know-how, narzędzia, zespół doświadczonych fachowców i wierzymy w sukces projektu. Długo pracowaliśmy nad odpowiednimi recepturami, ale także nad koncepcją marki premium, której jakość będzie porównywalna do międzynarodowych brand’ów, dostępnych w drogeriach i perfumeriach z wyższego segmentu cenowego. Postawiliśmy na wegańskie składniki, naturalne minerały, kompleksy witamin. Niewątpliwie dumą napawają nas cechy naszych produktów, które już zostały przez rynek bardzo docenione – to między innymi fakt, że zarówno nasze produkty, jak i ich składowe, nie są testowane na zwierzętach i posiadają certyfikat vegan friendly.

Inwestują Państwo nie tylko w nowe produkty, ale i w rozwój sieci sprzedaży.

Zgadza się. Ciągle rozwijamy własną sieć wysp w galeriach handlowych. Obecnie działa ponad 190 takich punktów, z czego 65 to franczyza. Miesięcznie powstaje około czterech nowych placówek.

Jakie są Państwa plany związane z dalszą ekspansją?

W przyszłym roku stawiamy na dalszy dynamiczny rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej, w tym punktów franczyzowych. Chcemy być jeszcze bliżej naszych klientek, zagwarantować im łatwą dostępność produktów, dlatego planujemy ekspansję w mniejszych miejscowościach.

Dystrybucja kosmetyków NeoNail odbywa się przede wszystkim przez wyspy handlowe zlokalizowane w centrach handlowych. Dlaczego zdecydowali się Państwo właśnie na tę formę działalności?

Centra handlowe niezmiennie od lat są ulubionym miejscem zakupów większości Polaków. Świadczą o tym publikowane co miesiąc wskaźniki tzw. odwiedzalności tego typu placówek, dlatego ciągle poszerzamy naszą sieć wysp w galeriach. Niemniej to klient wybiera miejsce, w którym mu najwygodniej i najszybciej kupić nasz produkt. Lakiery hybrydowe NeoNail oraz kosmetyki NEO Make Up można znaleźć w perfumeriach Douglas, 1000 najlepszych drogeriach w całym kraju. Lakiery MylaQ dostępne są w sieci drogerii Hebe. Uzupełnieniem stacjonarnej sieci sprzedaży są sklepy internetowe.

Wyspy handlowe są bardzo popularnym modelem sprzedaży. Czy uważa Pan, że są też lepszą formą dotarcia do klienta?

Polskie centra handlowe są odwiedzane przez miliony klientów rocznie. Główną zaletą jest stały przepływ klientów, dogodna lokalizacja i łatwy dojazd. Ponadto wyspa ustawiona w ciągu komunikacyjnym galerii zapewnia atrakcyjną ekspozycję towaru. Nasze punkty znajdują się w widocznych i najczęściej odwiedzanych punktach w galerii, tak by klientki łatwo do nas trafiły.  

Rozwijają się Państwo również dzięki franczyzie. Jakie korzyści NeoNail oferuje partnerom biznesowym w tym zakresie?

Droga do własnego biznesu nie jest prosta, a rynek wobec początkujących firm nie zawsze jest łaskawy. Cosmo Group daje sposób, aby cieszyć się dobrze prosperującym biznesem. Gotowy koncept franczyzowy, proponowany przez naszą markę, to doskonałe rozwiązania dla osób ceniących sobie bezpieczeństwo i wygodę w prowadzeniu własnego sklepu. Franczyza daje szansę na szybki rozwój i efektywny zwrot zainwestowanych środków, ponieważ formuła biznesu jest już sprawdzona i dopracowana. Dodatkowo nasze 12-letnie doświadczenie pozwala nam na wsparcie naszych franczyzobiorców nawet w najtrudniejszych sprawach, począwszy od lokalizacji punktu, przez zatowarowanie, po cały wachlarz promocji, nowości i premier nowych produktów. Od franczyzobiorców nie pobieramy opłaty licencyjnej, marketingowej ani prowizji od obrotu. Podpowiadamy i wspieramy na każdym etapie współpracy, a każdy partner przez cały czas jest pod opieką przedstawiciela marki.

Tagi: NeoNail Artur Błażejewski Cosmo Group
Oceń artykuł:

Źródło: NeoNail

Zobacz także

Polki podkreślają swoją osobowość kolorem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.