Wiele firm nieustannie odczuwa niepokój

2019-07-11 | 09:00

Relacja biznesowa powinna być oparta na partnerstwie. Być może to infantylne stwierdzenie, ale bez komunikacji problemów, otwartości na dialog nie ma szansy na owocną, długofalową współpracę - zaznacza Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Natura Sp. z o.o.

Bardzo ważna jest chęć słuchania i dążenia do wypracowywania jak największej liczby sytuacji typu „win-win”, co w biznesie jest trudne ze względu na wykluczające, przeciwstawne cele 2 stron, kupującego i sprzedającego, wynajmującego i najemcy itd. W biznesie nie zawsze chodzi o to, aby od razu obie strony zarobiły, czasami biznes oznacza, że jedna inwestuje, druga zarabia, ale zawsze w przypadku współpracy długookresowej inwestycja musi się zwrócić w z góry zakładanym czasie.

Największe zmiany na rynku retail związane są z zakazem handlu w niedzielę. Dotyczą obu stron: zarówno centrów, jak i sieci handlowych. Po pierwszych dość nerwowych ruchach, sytuacja wydaje się stabilna, choć z całą pewnością nie jest satysfakcjonująca. Bezpośrednio po ogłoszeniu pierwszych wolnych od handlu niedziel zarządcy centrów handlowych narzucali najemcom wydłużone godziny pracy w pozostałe dni tygodnia. Nie przyniosło to jednak zamierzonych efektów i większość wycofała się z tych oczekiwań. Mimo oczywistej utraty przychodów, czynsze najemców galerii handlowych nie zostały zmniejszone. Wydawać by się mogło, że powinno to być naturalną konsekwencją wprowadzonych zmian. Zakaz handlu w znaczący sposób wpłynął na wyniki finansowe firm prosperujących na terenie centrów handlowych. Niekorzystna zmiana regulacji prawnych, mocna rywalizacja cenowa i rosnące koszty utrzymania pracowników, ograniczone możliwości konkurowania sklepów stacjonarnych z internetowymi, wzrosty kosztów utrzymania firmy sprawiają, że wiele z nich nieustannie odczuwa niepokój.

Idealnie byłoby, gdyby 2 z 4 niedziel były pracujące, na to trudno liczyć. W związku z obecną sytuacją widzimy 2 drogi: pierwsza to optymalizacja kosztów funkcjonowania galerii handlowych i jednoczesna obniżka czynszów oraz zwiększanie udziału środków przeznaczanych przez nas na marketing w celu przyciągnięcia do galerii Klientów poza weekendami w oparciu o duże, skoordynowane akcje promocyjne na rynkach lokalnych.

Tagi: Arkadiusz Szczepaniak Drogerie Natura
Oceń artykuł:

Źródło: Drogerie Natura

Zobacz także

Wiele firm nieustannie odczuwa niepokój

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.