Forum jest wielokrotnym laureatem prestiżowych nagród branżowych w dziedzinie marketingu. Jakie działania marketingowe odnoszą najlepsze rezultaty?
Te, które najlepiej postrzegają nasi klienci. Staramy się inicjować akcje i organizować takie wydarzenia, które się wyróżniają, nie są powtarzalne. Jasne, czasem sięgamy po metody, które stosują z powodzeniem także inne centra. Wyjątkowość budujemy jednak na tych akcjach, które są typowo „nasze”. Przykład to kolejna edycja projektu „Z Forum możesz więcej”. Z roku na rok jest on coraz bardziej popularny, buduje lojalność i sympatię klientów, a do tego zakłada ścisłą pracę z najemcami. Trwa też około miesiąca, co eliminuje wpływ niekorzystnych czynników niezależnych od nas, takich jak np. pogoda.
W ciągu ostatniej dekady obserwowaliśmy zmiany na rynku retail. Co Pana zdaniem zmieniło się najbardziej?
Oczekiwania klientów. Dziś Klient wie czego chce i jasno artykułuje swoje oczekiwania. To wymaga dużej reaktywności w dziedzinie marketingu i stosowania nowoczesnych narzędzi. Duże nasycenie powierzchnią handlową w miastach zawiesza zarządcom wysoko poprzeczkę. Dziś nie wystarczy być, lecz mocno pracować na zaufanie, które procentuje frekwencją i obrotami.
Centrum Handlowe Forum realizuję politykę społecznej odpowiedzialności biznesu. W Polsce to nadal raczkujący segment. W jakie działania CSR – owe jesteście zaangażowani?
W liczne projekty lokalne. Naszą markę budujemy z ludźmi stąd. Jesteśmy częścią miasta i staramy się mu służyć. Posiadamy jedyną w swoim rodzaju, wyjątkową bibliotekę na terenie centrum. Działa u nas Punkt, w którym pracuje się z młodzieżą z uboższych rodzin. Wspieramy niepełnosprawnych, którzy odbywają u nas praktyki. Ostatnio mocno angażujemy się w projekt pomocy lokalnemu hospicjum. Lista akcji, które wspieramy lub wręcz inicjujemy jest bardzo długa. Uważamy bowiem, że społeczna odpowiedzialność takiego obiektu jak centrum handlowe ma sens i jest sytuacją typu win-win.
Czego życzyłby Pan Centrum Handlowemu Forum na kolejne 10 lat?
Stu lat (śmiech)! Dokładamy starań, aby każdy klient dobrze się u nas czuł i znalazł ofertę, której szuka. Życzę, aby CH FORUM budziło tylko dobre skojarzenia i cieszyło się nadal taką reputacją, jaką ma w tej chwili. Chcemy nadal być numerem jeden w Gliwicach.