W trosce o zdrowie klientów w 2016 roku na świecie zmieniono skład prawie 180 tys. produktów spożywczych i kosmetyków

2017-05-08 | 13:00

Plaga otyłości i choroby cywilizacyjne, m.in. cukrzyca i nowotwory sprawiają, że zdrowy styl życia to już nie tylko moda, ale i konieczność. Zdają sobie z tego sprawę producenci żywności i kosmetyków, a także sieci handlowe, które kolejny rok z rzędu przystąpiły do inicjatywy The Consumer Goods Forum, promującej działania prozdrowotne. Jak wynika z najnowszej edycji raportu „Health & Wellness Progress Report”, przygotowanego przez tę organizację przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, w ubiegłym roku na świecie zmieniono skład prawie 180 tys. produktów. W porównaniu rok do roku to wzrost o ponad 100 tys. produktów. Zrzeszone w The Consumer Goods Forum firmy szacują, że ich projekty prozdrowotne objęły swym zasięgiem na świecie ponad 2,3 mld ludzi.

Liczba organizacji uczestniczących w The Consumer Goods Forum wzrosła rok do roku o 30 proc.

- Inicjatywa grupuje firmy z całego świata: producentów żywności, kosmetyków oraz sprzedawców, którzy zdają sobie sprawę, że oferowane przez nich towary mają duży wpływ na samopoczucie i zdrowie ich klientów. Z badania Deloitte w USA wynika, że około połowa z 5 tys. badanych konsumentów twierdzi, że swoje decyzje zakupowe podejmuje, m.in. pod wpływem takich czynników jak zdrowie, transparentność czy bezpieczeństwo. Firmy na całym świecie coraz częściej dostrzegają konieczność spełnienia tych wymogów”

– mówi Magdalena Jończak, Lider Zespołu ds. Sektora Dóbr Konsumenckich, Partner w dziale Konsultingu Deloitte.

Forum tworzą 102 firmy, najwięksi producenci żywności i kosmetyków a także sieci handlowe, których łączne przychody wyniosły w 2015 roku ponad 1,8 biliona dolarów.

Działalność The Consumer Goods Forum ma duży oddźwięk społeczny. Z danych wynika, że w ubiegłym roku w programach prozdrowotnych, zainicjowanych przez członków Forum na całym świecie uczestniczyło ponad 386 tys. szkół, a w podejmowanych przez nich działaniach wzięło udział ponad 30 tys. społeczności. 72 proc. firm działających w CGF przyznało, że w aktywnościach tych wspierają je społeczni partnerzy.

Jak wynika z raportu w ubiegłym roku producenci żywności i kosmetyków zmienili skład prawie 180 tys. produktów, tak, aby były one zdrowsze i bardziej wartościowe. Jeszcze dwa lata temu było to jedynie ponad 22 tys. produktów. Mimo, że przyrost ten jest imponujący, to zdrowe produkty w przypadku 70 proc. producentów i sprzedawców stanowią mniej niż jedną piątą ogółu oferowanych przez nich towarów. Jedynie w przypadku 3 proc. firm stanowiły one co najmniej dwie trzecie portfolio produktów. W przypadku żywności, zmiany składu dotyczyły przede wszystkim redukcji soli i cukru. Z kosmetyków eliminowano szkodliwe parabeny.  

Uczestnicy The Consumer Goods Forum co roku podpisują zobowiązania oraz rezolucje, które są związane z ideami przyświecającymi jego powstaniu. Pierwsza z rezolucji dotyczy oferowania klientom szerokiej gamy produktów wspierających zdrowy styl życia. Aż 97 proc. firm zadeklarowało, że wdrożyło programy, które wspierają takie działania, a 87 proc. ujawnia opinii publicznej informacje na ten temat. Kolejna rezolucja dotyczy udzielania klientom przejrzystych i transparentnych, a także opartych na faktach informacji handlowych, które pomogą im dokonywać „zdrowych” wyborów. Aż 96 proc. firm aktywizowało programy, mające na celu wprowadzenie w życie tej rezolucji.

Zrzeszone w The Consumer Goods Forum firmy zobowiązały się również, że do 2018 roku w całej branży zostaną ujednolicone zasady etykietowania produktów i informacji dla klientów. Już 35 proc. firm wdrożyło w tym celu odpowiednie procedury i procesy, a 46 proc. chce tego dokonać w ciągu najbliższego roku.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Deloitte

W trosce o zdrowie klientów w 2016 roku na świecie zmieniono skład prawie 180 tys. produktów spożywczych i kosmetyków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.