Strefa rozszerzonej rzeczywistości, kino sferyczne, przekroje narządów zmysłów w skali makro – to tylko niektóre atrakcje przygotowane w ramach 3 edycji „Focus pobudza neurony”. Mobilne centrum nauki magazynu Focus odwiedziło kolejno 11 miast. Ostatnim miejscem, w którym można doświadczyć niezwykłych przeżyć jest Galeria Askana w Gorzowie Wielkopolskim.
Galeria Askana, zarządzana przez Cream, zaprasza od 14 do 19 maja zarówno grupy zorganizowane jak też osoby indywidualne. Wystawa jest czynna od poniedziałku do piątku od 9.00 do 21.00 a w niedzielę od 10.00 do 20.00.
„Focus pobudza neurony” to ogólnopolska akcja edukacyjna, która przybliża wszystkim odwiedzającym magiczny świat zmysłów, pozwala na zrozumienie ich funkcjonowania oraz pokazuje jak nasze zmysły są oszukiwane przez najnowsze technologie.
Park naukowy „Focus pobudza neurony 3” zajmuje ponad 100 mkw. i jest złożony z trzech stref :
- Punkt centralny - namiot sferyczny będący makietą ludzkiego mózgu. Wewnątrz znajduje się kino cyfrowe, gdzie wyświetlane są filmy edukacyjne w tym filmy z cyklu „Było sobie życie”;
- Strefa wiedzy i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych MAC Edukacja i Multiszkoła. Przekroje oraz schematy budowy narządów zmysłów (oko, ucho, mózg) oraz urządzenia do eksperymentowania, dzięki którym uczestnicy będą mogli oszukać swoje zmysły. Uczestnicy zobaczą peryskop laserowy, krzywe lustra, zwierciadło nieskończoności, dowiedzą się, na czym polega telekomunikacja oraz czym są złudzenia optyczne. Uczestnicy sprawdzą także technologię, wykorzystującą bezprzewodową możliwość pisania na dowolnej powierzchni płaskiej za sprawą tablicy interaktywnej WIT;
- Strefa multimedialna, strefa PlayStation - w przestrzeni zaaranżowanej na przytulny pokój rozstawione zostaną stanowiska multimedialne, złożone z telewizorów oraz konsoli do gier multimedialnych, przy których uczestnicy będą mogli zagłębić się w magiczny świat. Dzięki Wonderbook na PlayStation 3 oraz PS Vita uczestnicy będą mogli zapoznać się z najnowszą technologią, jaką jest Augumented Reality (AR), czyli rozszerzona rzeczywistość. Wonderbook umożliwia przedstawianie niezwykłych historii w zupełnie nowy sposób – interaktywny i obrazowy. Z kolei PS Vita wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość (AR) w grach i aplikacjach.
Uczestnikami zaopiekują się animatorzy, którzy szczegółowo zaprezentują kolejne strefy eventu. Dodatkowo będą zapraszać dzieci do zabaw i konkursów z nagrodami.
Zobacz więcej informacji o Galerii Askana
Zobacz sklepy w Galerii Askana
Tagi: