15 lat ALDI w Polsce

2023-11-14 | 14:14

15 lat ALDI na polskim rynku to dla nas prawdziwy powód do dumy. To czas podsumowań, ale także odważnych planów na przyszłość. W perspektywie kolejnego piętnastolecia chcemy zatrudnić tysiące nowych pracowników i otworzyć ponad 1000 sklepów, które będą obsługiwane przez 6 nowoczesnych centrów logistycznych. Nieustanny rozwój, satysfakcja klientów i pracowników są dla nas motywacją na kolejne lata działalności. – mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI.

Dokładnie 15 lat temu polscy klienci po raz pierwszy zrobili zakupy w ALDI. Niemiecka sieć weszła na rynek w 2008 roku, otwierając swoje sklepy między innymi w Głogowie, Żorach, Tarnowskich Górach, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Jeleniej Górze. Jako twórca dyskontu ALDI zasłynął przede wszystkim z wysokiej jakości marek własnych, które można było nabyć w atrakcyjnych cenach. Choć przez lata koncept dyskontu ewaluował, a marka znacznie się rozwinęła, to właśnie te cechy do dziś pozostają jej znakiem rozpoznawczym. Aktualnie sieć obecna jest w każdym polskim województwie, w 195 miastach i posiada ponad 280 sklepów, a rok 2023 zakończy z ilością ponad 300 sklepów. Do 2028 roku ALDI chce mieć 650 sklepów, zaś w perspektywie dekady aż 1000. Warto dodać, że sieć stawia na rozwój nowych formatów - m.in. ALDI Urban. Sklepy w tym formacie już niebawem otworzą się we Wrocławiu i w podwarszawskich Markach. Format polega na budowie dwukondygnacyjnego budynku, gdzie na jednej sali znajduje się sklep, a na drugiej parking dla klientów.

- Minione 15-lecie to okres ewolucji formatu dyskontu, którego ALDI na skalę europejską jest twórcą. Dziś trudno zdefiniować jednolity jego wzorzec w Europie, coraz więcej zależy od lokalnych uwarunkowań. Dla naszej polskiej historii krokami milowymi było wprowadzenie w ALDI konceptu aranżacji sklepów ANIKO, który został pozytywnie przyjęty przez klientów, jak również najnowszy format 2.0. Wyróżnić warto także nasze pierwsze kampanie reklamowe i rozpoczęcie otwartej, aktywnej komunikacji do klientów i mediów, a także Wielki Test Produktów czy obecność reklamowa w telewizji. Ale 15 lat obecności ALDI w Polsce to także nieprzewidywalne wyzwania, z jakimi sobie skutecznie poradziliśmy, takie jak pandemia COVID 19. Przed nami dalsza cyfryzacja, rozwój asortymentu , a także budowa nowych sklepów oraz magazynów

– mówi Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI.

Kiedy marka ALDI wchodziła na polski rynek, liczba pracowników wynosiła ok. 300 osób. W 2011 r. już dwa razy więcej. Największy przyrost liczby zatrudnionych osób przypadł na lata 2015-2017 oraz 2021-2022. Dziś zespół firmy ALDI w Polsce wynosi ponad 4600 pracowników, z czego prawie 80% stanowią kobiety. Warto podkreślić, że sieć rocznie zatrudnia około 800 nowych pracowników.

Reklama:

Na początku 2008 roku asortyment stały liczył ok. 650 artykułów. Na przestrzeni 15 lat sieć dostosowywała się do potrzeb i wymagań konsumentów i sukcesywnie powiększała oferowany asortyment. Dzisiaj w sklepach ALDI dostępnych jest w stałej ofercie ponad 2000 artykułów, a także ponad 1500 artykułów spożywczych i przemysłowych w ramach tygodniowych akcji tematycznych. Około 65% z nich stanowią produkty marek własnych. Sieć posiada także marki własne w asortymencie non food, łącznie jest to 27 marek.  W ciągu najbliższych kilku lat produkty marek własnych mają stanowić ok. 80% stałego asortymentu ALDI.

Prezes Zarządu ALDI Wojciech Łubieński mówi, że sieć pracuje międzynarodowo nad rozwojem portfela marek własnych. - Warto dodać, że w ALDI najmocniej wspieramy prostotę, która wyrażona jest nie tylko w sposobie naszego myślenia i działania, ale przede wszystkim w zapewnianiu prostych, komfortowych zakupów, starannie i selektywnie wybranego asortymentu, wysokiej jakości produktów marek własnych i niskiej cenie. To właśnie nasz główny cel, do którego dążymy sukcesywnie i z wielkim zaangażowaniem wszystkich zespołów. - wskazuje Wojciech Łubieński, Prezes Zarządu ALDI w Polsce.

Rejonem, w którym znajduje się najwięcej sklepów jest południe Polski – województwo śląskie i dolnośląskie. W przeciągu ostatnich dwóch lat sieć ALDI otworzyła ponad 100 nowych sklepów. Dla ALDI ekspansja jest priorytetem, w perspektywie pięcioletniej sieć planuje mieć 650 sklepów w całej Polsce, a dziesięcioletniej – ponad tysiąc sklepów. Przez 14 lat centrum dystrybucyjne w Chorzowie obsługiwało wszystkie sklepy. We wrześniu 2022 r. sieć otworzyła nowy magazyn zlokalizowany w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą. Otwarcie drugiego magazynu ALDI było naturalnym efektem intensywnej ekspansji sieci w całej Polsce. ALDI zdradza także, że w perspektywie najbliższych dwóch lat otworzy trzecie już centrum dystrybucyjne, tym razem będzie zlokalizowane w województwie mazowieckim.  
Sieć nieustannie pracuje też nad unowocześnieniami technologicznymi między innymi nad nowym systemem kasowym. Już w tym roku ALDI w procesie cyfrowej transformacji postawiło na inwestycję w AI – sztuczną inteligencję do automatyzacji zamówień w sklepach i  magazynie.

ALDI świętuje swoje 15-lecie wraz z pracownikami. W ciągu ostatnich miesięcy firma zaprosiła ich do udziału w jubileuszowych konkursach, a także zachęcała do dzielenia się swoimi wspomnieniami związanymi z pracodawcą w aplikacji do komunikacji wewnętrznej. Z okazji 15-lecia przygotowany został dla pracowników także jubileuszowy biuletyn firmowy. Z okazji rocznicy, zespoły ALDI zrealizowały też wyjątkowe wyzwanie charytatywne, dokładając tym samym cegiełkę do wsparcia finansowego, które ALDI przekaże dwóm wybranym organizacjom charytatywnym: Fundacji Iskierka oraz Towarzystwu Opieki nad Zwierzętami w Polsce.   

Tagi: ALDI Wojciech Łubieński
Oceń artykuł:

Źródło: ALDI

15 lat ALDI w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.