Dyskont dotychczas obecny był głównie w miastach południowej, centralnej i zachodniej Polski, gdzie marka została dobrze przyjęta przez klientów. W tym roku, dzięki licznym otwarciom, posiada już sklepy we wszystkich województwach w Polsce. Tylko w grudniu ALDI otwiera 12 kolejnych sklepów. Sieć mocno pracuje nad ekspansją organiczną, podkreślając, że sklepy na własnych gruntach to fundament biznesu.
Poza dużymi aglomeracjami marka chce zaistnieć także w nadmorskich miejscowościach turystycznych oraz mniejszych miastach. ALDI preferuje nieruchomości położone przy głównych ciągach komunikacyjnych, najlepiej blisko osiedli mieszkaniowych oraz działki o powierzchni ok. 5 000 mkw., na których można wybudować obiekt zgodny ze standardem działania ALDI. W ramach podnoszenia komfortu zakupowego, marka sukcesywnie co roku planuje gruntowne przebudowy mające na celu zmianę elewacji oraz wyposażenia sklepów, w tym powiększanie sali sprzedaży. Sklep podkreśla także dbałość o środowisko podczas modernizacji.
- Mamy obecnie dziewięć biur ekspansji w Polsce, chcemy rozwijać się w całym kraju. Przykładamy olbrzymią wagę, by przy zachowaniu wypracowanych najwyższych światowych standardów odpowiedzieć na lokalne potrzeby rynku zarówno w obszarze asortymentu, jakości obsługi jak i lokalizacji naszych sklepów. Jesteśmy sklepem codziennych zakupów, w którym wszystkie ulubione produkty klienci znajdują na wyciągnięcie ręki, każdego dnia. Ta zasada przyświeca nam także w doborze lokalizacji nowo otwieranych sklepów – niezmiennie kierujemy się tu komfortem klientów dbając o ich pozytywne doświadczenia zakupowe. Jesteśmy zainteresowani przejęciami dobrych, selektywnie wybranych lokalizacji i gotowi pod względem kapitałowym. Obserwujemy na bieżąco rynek i analizujemy każdą alternatywę
– mówi Tomasz Gawlik, Dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji ALDI w Polsce
We wszystkich 12 nowo otwieranych sklepach klienci będą mieli okazję skorzystać z atrakcyjnych promocji na wszystkie produkty marek własnych ALDI. A po zakupach, w godzinach od 10.00 do 17.00 przed nowo otwieranymi sklepami na odwiedzających ALDI czekać będzie bezpłatny poczęstunek z Foodtrucka ALDI, w którym za okazaniem paragonu będzie można odebrać poczęstunek na wynos.
Wszystkie 12 sklepów przygotowanych jest zgodnie z nowym konceptem wizualnym marki, którego motywem przewodnim jest świeżość, widoczna zarówno w sposobie aranżacji przestrzeni, jaki i asortymentu oraz jego ekspozycji. Średnia powierzchnia sklepów wynosi ok. 1500 m2. Sieć zadbała również o dodatkowe udogodnienia dla klientów. Sklepy wyposażone są w krajalnice do chleba i małe wózki zakupowe dla najmłodszych klientów. Tuż przy wejściach na klientów czekają komfortowy parkingi z uwzględnieniami dedykowanych miejsc dla rodzin z dziećmi, a także osób niepełnosprawnych. Sklepy ALDI otwarte są od poniedziałku do soboty w godzinach od 6:00 do 22:00, a w niedziele handlowe od 9:00 do 20:00, a w pozostałe niedziele od 10:00 do 17:30. Sieć zatrudnia kilkunastu pracowników na potrzeby nowo otwartych lokalizacji.