ALDI Polska uruchamia oficjalny profil na LinkedIn. Sieć wkracza na portal by budować wizerunek pracodawcy i wspierać działania rekrutacyjne, ale przede wszystkim pokazać, że markę ALDI tworzą ludzie. Na profilu dominować będą treści opowiadane z perspektywy pracowników. Nie zabraknie informacji o marce, jej wartościach oraz zaangażowaniu społecznym. Już przed startem profil zgromadził ponad 1400 obserwujących. Utworzenie profilu na LinkedIn to kolejne działanie ALDI w Social Mediach po uruchomieniu w 2020 r. Instagrama oraz 2019 r. oficjalnego profilu na Facebooku.
Głównym celem wprowadzenia profilu LinkedIn jest budowanie wizerunku i promowanie ALDI jako pracodawcy godnego zaufania, odpowiedzialnego społecznie oraz tworzącego przyjazne miejsce pracy. Dzięki tym działaniom sieć chce zwiększyć świadomość i rozpoznawalność marki w środowisku biznesowym oraz wśród poszukujących pracy. ALDI to ludzie dlatego na profilu dominować będą treści opowiadane z perspektywy pracowników, ich historie oraz autorskie wypowiedzi. Sieć przedstawi również swoje zespoły i ekspertów, dumnych z pracy w firmie z ponad 100 letnią tradycją i historią. LinkedIn będzie również miejscem, w którym obserwujący dowiedzą się więcej o samej marce, jej historii, rozwoju ale również o bieżących informacjach dotyczących jej działalności. Nie zabraknie treści dotyczących odpowiedzialności społecznej oraz zrównoważonego rozwoju, a także eksperckiej wiedzy w odniesieniu do trendów w branży retail.
Naszym założeniem strategicznym jest budowanie świadomości marki w nowym kanale i kreowanie jej wizerunku jako ciekawej i wartej lepszego poznania. Swoją aktywnością w tym kanale chcemy odpowiedzieć na potrzeby osób, które na LinkedIn poszukują przyjaznego miejsca pracy, ale również informacji o rynku i trendach w branży retali. Na naszym kanale coś dla siebie znajdą zarówno kandydaci, profesjonaliści z branży i miłośnicy kreatywnej komunikacji
– wyjaśnia Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji ALDI Polska.
Portal LinkedIn to doskonałe miejsce, by budować wizerunek pracodawcy. Poprzez szczerą, otwartą i autentyczną komunikację chcemy zwiększać świadomość i rozpoznawalność marki wśród potencjalnych kandydatów jak również zadbać o satysfakcję obecnych pracowników. Naszym głównym założeniem jest oddanie głosu naszym pracownikom, którzy kształtują naszą firmę i są naszą wizytówką. LinkedIn dodatkowo umożliwia pokazanie tej strony działalności firmy, która nie jest widoczna na co dzień. A to jest bardzo ważny aspekt dla kandydatów i przyszłych pracowników. Jestem przekonany, że zaskoczymy obserwujących wieloma faktami i historiami. Mam również nadzieję, że poznanie nas będzie pasjonującym doświadczeniem w takim samym stopniu, jak praca w naszej organizacji
- mówi Łukasz Góralczyk, Kierownik Działu Rekrutacji ALDI Polska.
Cała koncepcja wizualna profilu została zaprojektowana w taki sposób, aby odróżnić sieć od innych podmiotów z branży retail. ALDI stawia przede wszystkim na ciekawe rozwiązania graficzne, zarówno w zakresie formy, kolorystki jak i samych treści. Poprzez swoje działania w Social Mediach ALDI zaprasza wszystkich zainteresowanych do wejścia w interakcję z marką. Posty ALDI na LinkedIn pojawiać się będą kilka razy w tygodniu.
Profil ALDI na LinkedIn to kolejny profil marki w Social Mediach. W 2019 roku ALDI uruchomiło swój fanpage na Facebooku, który śledzi ponad 40 tysięcy odbiorców, a w 2020 roku sieć weszła na Instagram gdzie zgromadziła niemal 7 tysięcy obserwujących.