Reformulacja produktów marki własnej Carrefour jest ważnym elementem strategii transformacji żywieniowej realizowanej przez sieć. Pozwala ona na zapewnienie najwyższej jakości żywieniowej sprzedawanych produktów i tym samym pozytywny wpływ na zdrowie konsumentów. Według raportu sporządzonego przez Fundację Republikańską, aż 40% ludzi na świecie boryka się z nadwagą, a otyłość określana jest epidemią XXI wieku. Reformulacja produktów jest zatem wyzwaniem dla sieci handlowych i dostawców, których celem powinna być walka z szerzącą się otyłością i dbanie o zdrowie konsumentów. Carrefour w ramach zasady „wysoka jakość w przystępnej cenie” konsekwentnie prowadzi reformulację produktów marki własnej poprzez zmniejszanie ilości cukru, soli i tłuszczów, a także eliminując z nich dodatki niepożądane.
Obecne trendy i nawyki konsumenckie pokazują, że klienci przykładają coraz większą wagę do wybieranych produktów. Według raportu ASM Research, aż 79,8% Polaków podczas zakupów najbardziej zwraca uwagę na jakość i skład towarów. Co więcej, aż 73,5% respondentów ocenia, że może zapłacić więcej za produkt, jeśli będzie się on cechował wysoką jakością.
W wyniku procesu reformulacji realizowanej przez Carrefour, w samym 2022 roku zmieniono skład 70 artykułów, co przełożyło się na zredukowanie zużycia soli o ponad 3,5 tony, zużycie cukru o prawie 17 ton oraz zużycie tłuszczu o 656 kilogramów. Z kolei przez ponad 5 lat trwania procesu reformulacji, udało się firmie zredukować w 500 produktach marki Carrefour zużycie łącznie około 10 ton soli, ponad 35 ton cukru, 1,5 tony tłuszczu. W 2023 roku firma planuje pracę nad 40 kolejnymi produktami spożywczymi.
- W ostatnim czasie coraz więcej osób zwraca uwagę na skład i jakość nabywanych produktów spożywczych. To dowód, że klienci z każdym rokiem są coraz bardziej świadomi i wymagający. Dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, stale poszerzając zakres produktów poddanych reformulacji składu. Dzięki temu zwiększamy jakość produktów marki własnej Carrefour i realizujemy jeden z kluczowych elementów strategii naszej sieci
- mówi Ewa Dźwigacz, Menedżer Grupy Kategorii Produktowych - Marka Własna