Centra Designer Outlet zaangażowane w ochronę środowiska - działania w zakresie ESG

2022-08-18 | 05:48

Zrównoważony rozwój na dobre wkroczył do branży retail. Sektor ten jest jednym z pierwszych, który realnie zaczął reagować na zmieniające się wymagania społeczne.

Społeczności czy to lokalnie, czy w szerszym ujęciu coraz bardziej skupione są wokół zagadnień związanych ze środowiskiem naturalnym. Towarzyszą temu zmiany legislacyjne, duża uwaga mediów i zupełnie nowe oczekiwania coraz szerszej grupy konsumentw, dla której działania marki czy całego centrum handlowego na rzecz środowiska są ważnym argumentem w decyzjach zakupowych. Do tego dochodzą też nadal odczuwalne napięcia spowodowane pandemią. Wszystkie wymienione czynniki spowodowały widoczne i realne zmiany w centrach handlowych. Sektor ten w dużej mierze zmienił, a raczej wzbogacił swoje cele organizacyjne. Obecnie dużo większy nacisk kładziony jest na pozytywne oddziaływanie na lokalne otoczenie, w którym centra funkcjonują. W ostatnich kilkunastu miesiącach wzrosły inwestycje w zrównoważony rozwój i inicjatywy ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). Najłatwiej zmiany wprowadziły te obiekty, które były w trakcie modernizacji lub rozbudowy. Dobrym przykładem są Designer Outlet Warszawa i Sosnowiec.

- Już na etapie planowania budowy zaangażowanie naszego centrum w inicjatywy wspierające zieloną transformację stało się w sposób oczywisty ważnym punktem zmian w Designer Outlet Warszawa. To była niepowtarzalna okazja, by zareagować z wyprzedzeniem na skokowy wręcz wzrost świadomości ekologicznej klientów. Byliśmy pewni, że dla handlu to zjawisko nieuniknione i zmieniające oblicze branży

– mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.

Rzeczywiście jeszcze przed pandemią wiele marek modowych, które posiadają salony w galeriach chwaliło się i promowało kolekcje z „metką eco”. Co więcej, te szybko znalazły rzesze fanów. Tego sygnału nie można było zignorować. Centra handlowe w swojej polityce postawiły na rozwój strategii ESG.

– Funkcjonujemy w formacie outletowym i zrównoważony biznes z założenia jest podstawą naszej działalności – współpracy z najemcami, w większości przypadków dużymi międzynarodowymi markami. Ale chcieliśmy mieć większy wpływ na nasze lokalne otoczenie, dlatego wszystkie polskie centra Designer Outlet w pierwszej kolejności uzyskały certyfikat BREEAM z doskonałym wynikiem

– mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec, ROS Retail Outlet Shopping.  

Certyfikacja wymagała wprowadzenia zmian w obszarze m.in. zarządzania odpadami, efektywnością energetyczną budynków, wykorzystaniem wód opadowych, światła słonecznego czy też dostosowania zaplecza konsumenckiego, np. dostępność ścieżek rowerowych czy stacji ładowania dla pojazdów EV.

– Te pojawiły się u nas przy okazji przebudowy otoczenia Designer Outlet Sosnowiec. Mamy 6 stacji ładowania pojazdów elektrycznych na parkingu przed centrum, a strefa wypoczynkowa dla klientów została zaprojektowana tak, by zapewnić nie tylko bioróżnorodność i wrażenia estetyczne. Zbudowaliśmy ścieżkę dydaktyczną, opisującą roślinność wokół zarybionego oczka wodnego, która daje możliwość poznania nowych gatunków drzew i krzewów podczas relaksującego spaceru. To piękny i bogaty ekosystem - wylicza Elżbieta Zygmunt.

Tereny zielone są ważne także w Warszawie i w Gdańsku. Łąki kwietne, stanowiska dla owadów zapylających i naturalne zielone rośliny we wnętrzach centrów Designer Outlet stanowią ważny element architektury obiektów.

Wymiana oświetlenia na energooszczędne, technologie oszczędzające wodę czy separowanie substancji ropopochodnych to tylko niektóre z działań, związanych z funkcjonowaniem i administrowaniem centrum.

- Ważne są też przedsięwzięcia pobudzające świadomość klientów. Stąd pojawiające się w obiektach informacje zachęcające do zachowań proekologicznych (korzystanie z toreb wielokrotnego użytku, wygodnego transportu miejskiego czy roweru), eventy dla całych rodzin promujące „slow lifestyle”. - Klienci mogą mieć realny wpływ na otoczenie i społeczność, w której żyjemy nie tylko przez zmianę nawyków. Możemy zrobić coś więcej. Jeszcze w tym miesiącu na terenie naszych obiektów pojawią się pojemniki na niepotrzebną odzież, którą współpracująca z nami Fundacja Eco Textil będzie przekazywać do recyklingu lub na sprzedaż. To świetna CSR-owa inicjatywa, ponieważ środki uzyskane dzięki tej aktywności wesprą lokalne placówki opiekujące się dziećmi z niepełnosprawnościami, zapewniając im niezbędny sprzęt rehabilitacyjny

– mówi Katarzyna Czapran Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.

 

Tagi: Agnieszka Kuś Designer Outlet Gdańsk Designer Outlet Sosnowiec Designer Outlet Warszawa Elżbieta Zygmunt Katarzyna Czapran
Oceń artykuł:

Źródło: ROS

Centra Designer Outlet zaangażowane w ochronę środowiska - działania w zakresie ESG

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.