Jak Popeyes w Polsce pobił światowe rekordy długości oczekiwania w kolejce?

2023-11-22 | 13:27

Dwie doby w kolejce po kanapkę z kurczakiem, prawie 1,5 mld zasięgu publikacji i dotarcie do ponad 33 mln odbiorców informacji - nie do wiary? … A jednak. To może się zdarzyć tylko w przypadku tak kultowej i znanej na całym świecie marki jaką jest Popeyes. Przepis na kulinarny sukces Popeyes jest już znany w Polsce - soczysty i zawsze świeży kurczak, chrupiąca panierka, wyraziste przyprawy inspirowane Luizjaną, solidne porcje i doskonałe dodatki. Jak jednak marka zdołała wykreować w Polsce tak ogromny hype na swoje produkty i pobić światowe rekordy?

Popeyes powstał w 1972 roku w Nowym Orleanie w Luizjanie. Marka szybko podbiła serca gości w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie, stając się jedną z największych sieci restauracji szybkiej obsługi z kurczakami. Obecnie posiada ponad 4300 restauracji w ponad 35 krajach na różnych kontynentach, a jej specjalnością są aromatyczne, autentyczne smaki dziedzictwa Luizjany z kurczakiem w roli głównej. W lipcu tego roku, we Wrocławiu powstała pierwsza restauracja w Polsce, jednak przygotowania do wejścia na polski rynek rozpoczęły się wiele miesięcy wcześniej. Kampania launchowa, a potem kolejne otwarcia w Szczecinie i Warszawie pobiły rekordy w długości oczekiwania w kolejce po słynną Chicken Sandwich. Nikt na świecie nie stał ponad 40 godzin po tę kanapkę, a zrobili to Warszawiacy. Wszystko za sprawą niepowtarzalnego, nowoorleańskiego vibe’u marki i właściwej komunikacji marketingowej dostosowanej do naszego rynku.

- Choć w Stanach Zjednoczonych marka jest dobrze znana i uwielbiana przez wszystkich - rapowali o niej artyści hiphopowi, pojawiła się m.in. w serialu telewizyjnym, a swoją miłość do marki wyznało wiele amerykańskich gwiazd, w Polsce jej świadomość musieliśmy budować od zera. Wybraliśmy nieco inną drogę. Zależało nam na wygenerowaniu naturalnego hype’u, który pokaże gościom naszych restauracji, jaki jest Popeyes i co odróżnia go od podobnych marek sprzedających dania z kurczakami na rynku. Energia marki, korzenie muzyczne, przyciągające uwagę kolory i nawiązania do popkultury to cechy, których szukają młodzi i do nich w dużej mierze kierowaliśmy swoją komunikację - mówi Jakub Aleksandrowicz, Dyrektor Marketingu Popeyes.

Zespół polski obok klasycznego marketingu mix wykorzystał kilka charakterystycznych dla siebie działań. Teaserowa komunikacja zastosowana zarówno w social mediach oraz centrach handlowych pozwoliła zbudować duże zaangażowanie przyszłych klientów. Przedpremierowymi wydarzeniami  były sesje kuchenne przygotowane dla dziennikarzy i influencerów, które prowadził między innymi Peter Genna, Dyrektor ds. globalnych innowacji kulinarnych i rozwoju produktów w Popeyes z USA. Marki fastfoodowe rzadko  zapraszają  gości “na zaplecze”, by pokazać swoją restaurację “od kuchni”, podzielić się swoim “tajnymi” recepturami i pozwolić im na samodzielne gotowanie. Kolejnym elementem, który wzmacniał komunikację, spowodował szum medialny i wielogodzinne kolejki były  roczne kupony na darmową kanapkę - kultową Chicken Sandwich dla pierwszych trzech gości danej restauracji. Otwarciom towarzyszyła też wyjątkowa oprawa eventowa. Każda z restauracji witała gości klimatem Nowego Orleanu. W przestrzeniach trzech galerii rozbrzmiewał Brass Brand grający na żywo, a oczekiwanie w kolejce umilały dodatkowe atrakcje (iluzjonista, fotobudka czy zmywalne tatuaże). We Wrocławiu i Szczecinie do restauracji odwiedzających dowoził specjalny tramwaj, Warszawa zaś miała rapującego freestylera, który w niebanalny sposób wchodził w interakcje z gośćmi restauracji.

Reklama:

- Oprócz zaproszenia influencerów i pokazania im kuchni Popeyes czy klasycznego testowania naszych produktów, wybraliśmy kilku twórców internetowych, którzy pokazali odbiorcom markę i opowiedzieli o niej w charakterystyczny dla siebie sposób. Kasia Męciński (kasianski) stworzyła mini reportaż o fenomenie Chicken Sandwich w Stanach, youtuberowi Karolowi Zdębie rzuciliśmy wyzwanie wymiany naszej kultowej kanapki na inne, cenniejsze przedmioty, Magda i Igor (igorimagda) na swoim tiktoku przygotowali tutorial z nauką angielskich słówek związanych z kurczakiem i wymową dań z Nowego Orleanu, a Wielorybkowi (gruby_wielorybek) udostępniliśmy przedpremierowo naszą kuchnię do zorganizowania spotkania z fanami. Dodatkowo, w każdym mieście współpracowaliśmy również z lokalnymi twórcami. - mówi Kamila Węcka, Marketing Manager PL Popeyes.

Wejście marki na rynek oraz poszczególne otwarcia nie opierały się tylko na influencerach, social mediach czy reklamie. Istotne były także działania PR. Mimo, że Popeyes został do tej pory otwarty tylko w 3 miastach, oprócz mediów ogólnokrajowych, pisały o nim również media regionalne ze wszystkich województw. Łącznie organiczne działania PR oraz SM wygenerowały prawie 1,5 mld zasięgu i dotarcie do ponad 33 mln odbiorców informacji.* Ogłoszenie wejścia Popeyes na rynek wywołało duże zainteresowanie i pytania o to, na ile marka poradzi sobie na polskim rynku. Jak się okazuje, jak dotąd radzi sobie całkiem dobrze, od otwarcia pierwszej restauracji minęły już 4 miesiące, a zainteresowanie i kolejki cały czas nie słabną.

Swoim zasięgiem kampania launchowa obejmowała działania online, w tym social media i influencer marketing, POS, radio oraz nośniki OOH. Za strategię wejścia Popeyes do Polski oraz zakup mediów odpowiadał zespół marketingowy Popeyes (Rex Concepts CEE).

Tagi: Jakub Aleksandrowicz Kampanie marketingowe Popeyes Kamila Węcka
Oceń artykuł:

Źródło: Popeyes

Jak Popeyes w Polsce pobił światowe rekordy długości oczekiwania w kolejce?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.