Jakość przewagą konkurencyjną Żabki

2023-11-10 | 11:41

Grupa Żabka to rozwijający się ekosystem modern convenience, którego fundamentem jest jakość na każdym etapie łańcucha – od produkcji artykułów spożywczych marek własnych, przez ich magazynowanie i dystrybucję, na sprzedaży w sklepach kończąc. To m.in. ze starannie dobranego portfolio unikalnych marek własnych, których jakość, różnorodność i wartość dla klientów nie mają sobie równych na polskim rynku, bierze się jej przewaga konkurencyjna. Dlatego Żabka nieustannie je rozwija – tylko do końca września br. wprowadziła 110 nowych produktów. A już 22 listopada br. do asortymentu sieci trafi m.in panini z grzybami.

– Jako odpowiedzialna organizacja Grupa Żabka przykłada ogromną wagę do jakości i bezpieczeństwa żywności. Troska o zachowanie najwyższych standardów w tym zakresie to podstawowy element budowania zaufania konsumenta. Mamy pewność, że oferowane przez nas produkty są powtarzalne, przebadane, sprawdzone w wyniku wieloetapowej kontroli. Gwarancja najwyższej jakości powoduje, że klienci wracają do nas po kolejne produkty

– mówi Marta Urbaniak, Head of Quality & Environmental Management, Pełnomocnik ds. ISO, Żabka Polska.

„Testerzy Produktów” decydują, co dobre

Celem Żabki jest dostarczanie klientom pożywnych i wygodnych dań, przekąsek i napojów, które są gotowe do natychmiastowego spożycia lub podgrzania i których nie można nabyć nigdzie indziej. Laboratorium innowacji Żabki stale opracowuje nowe rozwiązania, rozwijając rodzinę marek własnych. Do końca września 2023 r. sieć wprowadziła do oferty już ponad 110 nowości produktowych w ramach marek własnych, czyli tyle, ile w całym 2022 r.
 
Wszystkie produkty marek własnych poddawane są licznym analizom sensorycznym oraz badaniom laboratoryjnym. Są też testowane przez pracowników, współpracowników i franczyzobiorców Żabki w ramach programu „Testerzy Produktów”. Testerzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami i uwagami, które następnie są analizowane przez zespoły odpowiedzialne za rozwój i wprowadzenie produktu do sieci. Dzięki ich opiniom łatwiej jest ocenić potencjał danego produktu i podjąć decyzję o wprowadzeniu go do sprzedaży. W ten sposób pracownicy, współpracownicy i franczyzobiorcy są bezpośrednio zaangażowani w proces doboru i selekcji nowości, mają realny wpływ na to, jakie produkty trafiają na półki sklepów, oraz stają się ambasadorami marek własnych.

Reklama:

Jakość potwierdzona liczbami

Produkty marek własnych Żabki muszą spełnić nie tylko wymagania jakościowe wynikające z przepisów prawa, ale także te specyficzne, określone przez sieć. Ich dostawcy spełniają wyznaczone przez Żabkę standardy w zakresie bezpieczeństwa żywności oraz podlegają regularnym audytom, potwierdzającym zgodność i powtarzalność procesów produkcyjnych. Tylko w 2023 r. sieć przeprowadziła ponad 900 analiz laboratoryjnych oraz ponad 1100 ocen sensorycznych realizowanych w centrum rozwoju produktów firmy. Każdy z produktów marek własnych jest dokładnie sprawdzany i analizowany na każdym etapie łańcucha dostaw. W 2023 r. regularnym kontrolom w zakresie jakości poddawanych jest blisko 360 produktów marek własnych oraz tych z oferty Żabka Café. Produkty z każdej partii wszystkich produktów marek własnych są przygotowywane i oceniane przez wykwalifikowany zespół już w centrach logistycznych. Od początku 2023 r. skontrolowano blisko 74 tys. dostaw produktów, a kontroli sensorycznej poddano blisko 29 tys. partii produktów, w tym blisko 10 tys. hot dogów.

Najwyższe standardy jakości w sklepach

Wszelkie działania podejmowane przez Żabkę realizowane są w oparciu o obowiązujące standardy i poddawane regularnym audytom. Sieć zapewnia swoim franczyzobiorcom szkolenia oraz opracowuje procedury, których wdrożenie i przestrzeganie w sklepach pozwala zagwarantować najwyższą jakość produktów i usług oferowanych klientom. Udostępnia im także wiele cyfrowych narzędzi, które ułatwiają zarządzanie sklepem. Przykładem jest aplikacja Asystent Żabka. Jednymi z jej najczęściej i najchętniej używanych funkcjonalności są moduł HACCP, który pomaga dbać o bezpieczeństwo żywności, optymalizuje czas pracy z dokumentacją i minimalizuje liczbę wydruków w sklepie, oraz moduł pozwalający na zdigitalizowanie procesu weryfikacji dat ważności produktów i ich przeceniania.

Promocja zrównoważonego stylu życia dzięki markom własnym

Marki własne nie tylko stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na określone kategorie asortymentu, ale także realizują cele Żabki w zakresie ESG. W 2020 r. Żabka zobowiązała się do podwojenia sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia do 2025 r. Dzięki podjętym działaniom, jak m.in. program reformulacji, promowanie diety roślinnej, eliminowanie oleju palmowego z produktów marek własnych, eliminacja jaj klatkowych w trosce o dobrostan zwierząt oraz wykorzystanie certyfikowanych surowców zdefiniowanych jako krytyczne w obszarze zrównoważonego rozwoju, sieć osiągnęła ten cel dwa lata przed planowanym terminem. Dlatego w 2022 r. na nowo zdefiniowała swoje podejście do dobrego żywienia. Nowe założenia obejmują promowanie produktów z wysoką oceną Nutri-Score, produktów pochodzenia roślinnego, z tzw. czystą etykietą lub oznaczeniami zdrowotnymi lub żywnościowymi zgodnie z wytycznymi UE.

Tagi: Marki własne Żabka Marta Urbaniak
Oceń artykuł:

Źródło: Żabka

Jakość przewagą konkurencyjną Żabki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.