NEINVER ogłasza rekordowy wzrost w całym portfolio ze sprzedażą na poziomie 1,35 mld euro

2023-03-07 | 20:00

NEINVER, lider segmentu outletów w Hiszpanii i Polsce oraz drugi co do wielkości operator w Europie, ogłosił solidny wzrost w 2022 roku. Łączna sprzedaż w salonach marek w całym portfolio wyniosła 1,35 mld euro, co stanowi 22% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku oraz niemal 6% w stosunku do 2019 roku. Centra zarządzane przez NEINVER w sześciu krajach europejskich odwiedziły blisko 63 miliony klientów, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu z rokiem 2021.


 

  • Sprzedaż wyższa od poziomów sprzed pandemii o prawie 6%
  • Liczba odwiedzających osiągnęła niemal 63 miliony
  • Sprzedaż w outletach FACTORY w Polsce wyższa o 7,5% w 2022 roku vs. 2019

Marki obecne w całym portfolio outletów odnotowały wzrost sprzedaży, przekraczający poziomy z 2021 roku o 25%, natomiast liczba odwiedzających wzrosła o 19%
rok do roku.

Po osiągnięciu poziomu sprzedaży sprzed pandemii w drugiej połowie 2021 roku, nasz portfel outletów kontynuował silny trend wzrostowy przez cały rok 2022, osiągając rekordowe wzrosty sprzedaży oraz w pełni odbudowując liczbę odwiedzających pod koniec ubiegłego roku. Rok 2023 rozpoczął się pozytywnie – w styczniu odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży w outletach, w porównaniu z rokiem 2019 oraz początkiem 2020, a liczba odwiedzających przekroczyła poziomy sprzed pandemii

- powiedział Daniel Losantos, Prezes NEINVER.

- Wyniki te są szczególnie istotne w tak burzliwych gospodarczo czasach, ponieważ sygnalizują strukturalną zmianę popytu w kierunku zakupów wartościowych. Podkreślają one odporność modelu outletowego, jego sukces jako kanału wzrostu dla naszych partnerów biznesowych oraz wartościową propozycję dla klientów, których wydatki stały się bardziej ukierunkowane, dzięki połączeniu najlepszych marek, niższych cen i wspaniałych doświadczeń - dodał Daniel Losantos.

Wartość sprzedaży w outletach FACTORY w Polsce w 2022 roku wzrosła o 7,5% w porównaniu do 2019 roku. Podpisano 72 umowy najmu na łączną powierzchnię 13 500 m.kw. To zarówno nowe kontrakty, jak i przedłużenia istniejących umów.

Miniony rok w każdym z obiektów w Polsce został zamknięty wynikami lepszymi niż w mocnym 2019 roku, co jest wynikiem wysokiego poziomu komercjalizacji centrów, konsekwentnie realizowanej strategii podnoszenia jakości portfolio marek, a także bardzo dobrej oferty salonów outletowych, obecnych w FACTORY. Klienci wrócili do bezpośrednich doświadczeń zakupowych na miejscu, a niezmiennie kluczowe znaczenie mają dla nich takie czynniki, jak cena i jakość produktu, co stanowi swoiste DNA zakupów outletowych. Analiza wartości średniego koszyka zakupowego pokazuje również solidny wzrost o 26% w porównaniu do 2019 roku, bo przeciętny klient odwiedza więcej salonów outletowych podczas jednej wizyty w centrum i wydaje więcej pieniędzy, tylko sporadycznie kupując mniej produktów.

Rok 2022 obfitował w głośne debiuty marek na outletowym rynku w Polsce, czy debiuty lokalne, m.in. HARIBO, Joop, Guess Kids. Przedstawiciele marek rozszerzali sieć sprzedaży o kolejne centra, czy decydowali się na zwiększenie dotychczas zajmowanej powierzchni i unowocześnianie wnętrz, m.in., adidas, Crocs, Outly, Under Armour, Lacoste, Villeroy&Boch, W.KRUK, czy Bytom.

Partner w ekspansji marki

W 2022 r. aktywność w zakresie najmu dla całego portfolio Grupy NEINVER pozostała  bardzo silna – podpisano 377 umów i rozszerzono portfolio o kilka nowych marek. Wśród nich znalazły się pierwsze w historii sklepy outletowe Zara Home i Mr Wonderful, a także nowe sklepy wiodących marek, takich jak Tom Tailor Kids, Puma Kids, Tommy Hilfiger, Guess Kids, Custo Barcelona, Lacoste, Invicta, Wolford i JOOP! Warte odnotowania umowy dotyczą również zwiększenia powierzchni sklepów oraz całkowitej zmiany wnętrz, jak te podpisane z firmami Dockers, Bimba y Lola i Levi's w Hiszpanii, z Hugo Boss i Puma we Francji oraz z Harmont&Blaine, Haribo, Rebel Queen, Liu jo Uomo, czy Swarovski w centrach
we Włoszech.

- Przy poziomie najmu sięgającym ponad 96%, nadal aktywnie wzbogacamy ofertę marek, a także wprowadzamy nowe, atrakcyjne dla klientów koncepty. To wszystko jest wynikiem doskonałej pracy naszych zespołów ds. leasingu i handlu, stanowiąc początek zmienionej strategii, która koncentruje się na przyciąganiu do naszych centrów większej liczby klientów i oferowaniu możliwie najlepszych, pod względem wartości, doświadczeń. Wreszcie, to także świadectwo dla naszych partnerów biznesowych - przedstawicieli marek, którzy coraz chętniej zacieśniają z nami współpracę, dzięki korzyściom, jakie przynosi ona wszystkim stronom

– podsumowuje Daniel Losantos.

 

Tagi: Daniel Losantos Factory Annopol FACTORY Gliwice Factory Kraków Factory Poznań Factory Ursus Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Warszawa Ursus

NEINVER ogłasza rekordowy wzrost w całym portfolio ze sprzedażą na poziomie 1,35 mld euro

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.