Pięćdziesiąt procent najemców odnotowało również dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z 2019 rokiem, przy czym najlepsze wyniki 10 miesięcy 2022 roku osiągnęły kategorie: sport, moda mieszana oraz obuwie i dżinsy.
Od stycznia do października liczba wizyt w centrach outletowych wzrastała z miesiąca na miesiąc, przekraczając w październiku poziomy z 2019 roku. Sprzedaż nadal przewyższa odwiedzalność, wykazując wyższe współczynniki konwersji i wzrost średniego koszyka – ten ostatni wzrósł o 16% w porównaniu z poziomami z 2019 roku.
- Sprzedaż w salonach outletowych marek, która już w drugiej połowie 2021 roku osiągnęła poziom z 2019 roku, kontynuuje trend wzrostowy, systematycznie przewyższając poziomy z 2019 roku przez cały 2022 rok. Wszystko wskazuje na to, że do końca 2022 roku osiągnie rekordową wysokość. Mimo trudnych warunków makroekonomicznych, pozytywne wyniki świadczą o sile naszego biznesu. Nasze wartości oparte na współpracy z najemcami jako długoterminowymi partnerami i dbałość o wspólne interesy nadal okazują się zwycięską formułą w handlu. To pokazuje również, jak ważny dla konsumentów jest koncept outletowy, zwłaszcza że kupujący koncentrują się teraz bardziej na swoich wydatkach i oczekują bardziej kompleksowych doświadczeń zakupowych
- powiedział Daniel Losantos, CEO NEINVER.
Centra outletowe z portfolio NEINVER odnotowały dużą aktywność w obszarze najmu, odzwierciedlającą stały popyt ze strony najemców, z 311 zakończonymi umowami najmu (nowe umowy najmu i odnowienia) w ciągu ostatnich 9 miesięcy. Poziom najmu wynosi obecnie 96%.
Nowe marki w portfolio to Zara Home i Mr. Wonderful, które otworzyły swoje pierwsze sklepy w formacie outletowym, podobnie jak Wolford i Custo Barcelona w Viladecans The Style Outlets w Barcelonie. Kolejne marki, to m.in. w Polsce Under Armour w FACTORY Kraków, JOOP! w FACTORY Ursus oraz Guess Kids w centrach w Poznaniu i Krakowie, a także Puma Kids w Amsterdamie i Hugo Boss w Roppenheim The Style Outlets. Podpisano również umowę z marką adidas na zwiększenie powierzchni sklepu w FACTORY Ursus w Polsce oraz umowę z Dockers, obejmującą całe portfolio, wzmacniając partnerstwo z renomowaną marką modową.
Znacznie rozszerzono również ofertę restauracyjną, którą wzbogacono o znane na całym świecie marki oraz czołowych operatorów lokalnych, jak Five Guys, Casa Carmen, Grosso Napoletano, Green Vita Brunch&Coffee oraz Sushisom. W ciągu ostatnich kilku lat firma dokonała strategicznego przeglądu oferty tego segmentu w outletach, aby dostosować ją do zmieniających się zwyczajów zakupowych klientów. W planach jest zwiększenie powierzchni do 15%.
Strategia NEINVER i nieustanne wysiłki, mające na celu oferowanie klientom szerokich możliwości wyboru marek i produktów, dopasowują w jak największym stopniu portfolio najemców do każdej, indywidualnej lokalizacji, by udoskonalać doświadczenia zakupowe.