RTV EURO AGD wprowadza kolejne cyfrowe narzędzia w dostawach produktów

2021-04-21 | 10:00

RTV EURO AGD od dawna wprowadza innowacyjne rozwiązania pozwalające na jeszcze efektywniejszą obsługę. W ostatnich miesiącach jako pierwsza firma handlowa z branży elektroniki użytkowej wdrożyła aplikację mobilną, wspierającą dostawy do klienta. Efektem wdrożenia jest nie tylko znaczące skrócenie czasu doręczeń towarów, ale też optymalne wykorzystanie floty samochodowej i znaczna redukcja emisji spalin.

Wprowadzanie najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu przetwarzania danych w obsłudze transportowej i dostawach do klienta to część szeroko zakrojonych działań w zakresie digitalizacji, dzięki którym RTV EURO AGD umacnia pozycję lidera na rynku elektroniki użytkowej. 

Wdrożona przez nas aplikacja, przeznaczona dla naszych techników-instalatorów, w trybie online przekazuje bieżące informacje na temat dostawy, docelowej godziny jej realizacji oraz przewiduje zdarzenia mogące mieć wpływ na zaplanowaną trasę. Dzięki niej, klienci dzwoniąc do naszego Contact Center, mogą otrzymać zaktualizowaną, precyzyjną informację dotyczącą statusu dostaw. Aplikacja zawiera również dokumentację, informacje o liczbie produktów do dostarczenia i konkretnych czynnościach, które muszą wykonać nasi technicy-dostawcy i technicy-instalatorzy, realizując dane zamówienie. Pozwala to na zdecydowanie łatwiejsze planowanie codziennej pracy i większą automatyzację działań. Już wkrótce zrobimy krok dalej i zaoferujemy naszym klientom dedykowany panel, umożliwiający samodzielne śledzenie trasy zamówionego towaru

 – wyjaśnia Paweł Olszewski, Kierownik Projektów Logistycznych, RTV EURO AGD.

Digitalizacja logistyki to przyszłość
Inwestowanie w algorytmy, zbieranie, przetwarzanie i analizę ogromnej ilości danych związanych z procesami dystrybucji towarów i ich automatyzacja nie są powszechne wśród dostawców na świecie. 

Dla naszej firmy to jeden z istotniejszych obszarów działania. Zdajemy sobie sprawę, jakie korzyści może przynieść digitalizacja logistyki. I mocno w nią inwestujemy. Najlepszym na to dowodem jest właśnie aplikacja obsługująca dostawy do klientów. Współpracuje ona z wdrożonym wcześniej systemem Transport Management (TMS), wyznaczającym docelowe punkty i opracowującym najszybszą i najbardziej optymalną trasę przejazdu, którą w ciągu dnia pracy musi pokonać dostawca. Jednym słowem TMS ma sprawić, że towar znajdzie się jak najszybciej u klienta, a aplikacja pozwoli z kolei maksymalnie skrócić czas oddania w jego ręce produktu, który zakupił oraz usprawnić działania techników instalujących nabyty sprzęt

 – mówi Sebastian Danek, Dyrektor ds. Transportu, RTV EURO AGD.

Pierwsze efekty już wyraźnie widać. Proces obsługi dostawy jest znacznie efektywniejszy. Nie wliczając czasu realizacji usług (np. wniesienia, montażu sprzętu), jest on skrócony nawet o połowę. Wszystko dzięki temu, że technicy RTV EURO AGD, zamiast uzupełniania papierowych dokumentów dostawy, mają do dyspozycji prosty, interaktywny formularz elektroniczny, pozwalający zaoszczędzić czas.

Korzyści dla klienta
Klienci chwalą sobie wprowadzone przez RTV EURO AGD rozwiązania cyfrowe. Dzięki nim natychmiast po dostawie na wskazany adres e-mail otrzymują komplet elektronicznych dokumentów dotyczących danej transakcji wraz z fakturą. To pomoże znacząco skrócić i ułatwić także proces obsługi posprzedażowej. Wystarczy, że pracownikowi Działu Obsługi Klienta EURO udostępnione zostaną otrzymane wcześniej informacje o dostawie, niezbędne do obsługi zgłoszeń klienckich.

Wprowadzenie aplikacji daje kupującym w RTV EURO AGD dodatkową korzyść, którą wiele osób docenia zwłaszcza obecnie, w dobie pandemii.

To możliwość bezkontaktowego potwierdzania odbioru dostawy za pomocą unikalnego kodu. Ograniczamy w ten sposób bezpośrednie kontakty z klientami do absolutnego minimum. I konsumenci to doceniają. Od czasu, gdy wprowadziliśmy cyfrowe rozwiązania w naszej logistyce, wskaźnik NPS (Net Promoter Score), czyli rekomendacji naszych usług, wzrósł o kilkanaście procent w porównaniu z okresem, kiedy to papier rządził dostawami

– wyjaśnia Paweł Olszewski, Kierownik Projektów Logistycznych, RTV EURO AGD. 

Wygoda i ekologia
RTV EURO AGD wdrożyło też nową usługę do geokodowania adresów dostaw. To rozwiązanie pozwalające na wyznaczanie precyzyjnych współrzędnych geograficznych i bardzo dokładnego lokalizowania miejsca, w którym klient czeka na zamówiony przez siebie produkt. Nie ma już mowy o poszukiwaniu trudno dostępnych lub niewłaściwie oznaczonych posesji. Technicy bez problemu docierają do klientów, a przy tym najszybszą i najkrótszą drogą, ograniczając nie tylko przejechane kilometry, ale również emisję dwutlenku węgla przez auta dostawcze. 

To kolejny krok, który nasza firma robi w kierunku ekologii. Już wcześniej mocno inwestowaliśmy w nowoczesną flotę samochodową, spełniającą najwyższe normy czystości spalin. Testowaliśmy także auta elektryczne, aby zminimalizować ich wpływ na środowisko naturalne. Cieszy nas, że ostatnie wdrożenia związane z digitalizacją rozwiązań transportowych i cyfrowym obiegiem dokumentów nie tylko ułatwiają klientom zakupy, ale również przyczyniają się do ochrony zasobów naturalnych

– dodaje Rafał Gąska, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw, RTV EURO AGD.

Nad stworzeniem aplikacji do obsługi dostaw pracował wewnętrzny zespół ekspertów IT zatrudniony w RTV EURO AGD. Obecnie testują już kolejne funkcjonalności, ułatwiające zakupy, które niebawem zostaną udostępnione klientom. 

Tagi: Rafał Gąska RTV Euro AGD Sebastian Danek Paweł Olszewski
Oceń artykuł:

Źródło: RTV EURO AGD

RTV EURO AGD wprowadza kolejne cyfrowe narzędzia w dostawach produktów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.